Gå til innhold

Trond (E38 740)

Medlem
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Trond (E38 740)'s Achievements

  1. Kjempebiler! Har hatt 4 stk gjennom årene. (Ingen igjen) Skjønner godt at du vil ha V8, men ville nok gått for 735 eller 740. 730'en er forholdsvis slapp, og begynner å bli gammel. Sluttet med den i begynnelsen av 96' og ble erstattet av 728. Rust er litt problem på eldre modeller, som de fleste andre BMW'er fra samme årstall. Ellers har jeg hatt utrolig lite problemer med alle mine. Ingen verkstedregninger i nærheten av hva som er tidligere nevnt her.. Skulle du være så heldig å komme over en bra 740, ville jeg gått for den. Da har du masse power også. Stor forskjell mellom 735 og 740!
  2. Motorene går fysisk omhverandre, selv om de ikke er helt like. F.eks større innsugsventiler påE34'en. Er usikker på ledningsnettet, men ville nok bare byttet topp pakninga først.
  3. Jeg hadde Alpina B10 biturbo, som da har 2 stk turboer som jobber helt separat med todelt manifoil. Fikk turbohavari, og måtte kjøpe 2 nye. Dobbelt så dyrt, og dobbelt så masse arbeid ettersom trykkrør og eksos ikke passet lenger grunnet større turboer. Skjønner du synes det er kult, men det har veldig liten hensikt. Grunnen til at Alpina brukte biturbo, var at de kunne bruke 2 små for å hindre turbolag.
  4. Ble nesten litt diskusjon her, men Hartge H7 5,0 E38 bygd på M62 motoren som altså kom først i 96' har 350 HK 510 NM og har 0-100 på 5,9 sek med manuell kasse. M60 motoren ble også benyttet i tidligere E38'er og E32. Også den med 350 HK. Bare å google litt, så står alt der.
  5. Det er nok de fleste her klar over at de fikler med motorene, men Hartge H7 5,0 har 350 hk! Da mangler vi fortsatt 70! 420 er faktisk mer enn de drar ut av V12'eren..
  6. Er nok ingen fare for at den blir solgt heller. Har stått til salgs¨i lange tider, og eier er fortsatt like optimistisk på prisen. Visst er den tøff, selv om harryfaktoren absolutt er tilstede, men er minst 200' for dyr! Er en jo 11 år gammel bil. Trodde heller ikke de kom med 420 hk, men kan ikke si det med sikkerhet
  7. Ja, kassa passer fra 4,4 literen (M62b44) ,men de vokser ikke på trærne. Om kassene fra M60 motorene 3,0 og 4,0 V8 passer, er jeg usikker på. De ble produsert frem til våren 96'. 535 V8 er en kjempebil med god motor, men ikke noen effektbombe. 4,0 og 4,4 er vesentlig friskere. Det kan skje at boltene til oljepumpa løsner, men det er enkelt å sjekke ved et oljeskift. Jeg har aldri opplevd det på noen av mine..
  8. Det er nå det som kommer originalt på Alpina B12 5,7 og 6,0! Gå inn på på "The unofficial alpina bmw alpina homepage" Husker ikke korrekt adresse, men du finner det på google. Klikk deg inn på E38, da kan du se selv hva du synes..
  9. Du må ha 245/40 foran og 275/35 bak. Kan i allefall fortelle at du ikke må ha for lav profil. Det ser bare dumt ut, og blir mye mer ubehagelig å kjøre. Rulleomkretsen er jo større på 7'serie enn f.eks 5'serie, og har du ikke nok gummi på felgen vil det ikke fylle helt ut på 20" felg.
  10. Ja, ser jo du kjører 540, og kom til å tenke på at en kompis av meg har Supersprint på 540. Den er veldig snill i lyden! Hadde kanskje gått for Eisenmann da. En V8'er skal jo høres!
  11. Jeg har Supersprint på min x5 4,4, og synes lyden er helt rå! På grensen til harry nesten! Er nok mer lyd originalt også i x5 enn 5 og 7 serie. Vet ikk hva du har, men hadde 740 før og prøvde div (billige) alternativer, men ble plaget med ressonans inne i bilen. Du burde forsikre deg om det i allefall. Er skikkelig ubehagelig..
  12. 2,8 24V kom først i E39. (5 serie altså)
  13. Er ikke noen spesielle svakheter som betyr noe. Har hatt mange E38' de siste 8-10 årene, og har kjørt mer eller mindre problemfritt. Sjekk dørene for rust. Gummilisten i bunnen av døra er bare og skyve bakover. Topp bil, men 730'en er ikke akkurat noen "effektbombe", men en deilig cruiser..
  14. 725 er jo da en diesel, og 728 er som nevnt fra 96' og oppover. Har hatt mange E38 og forbruket på mine har vært 1,2 -1.3 på blandet kjøring. Under 0,9 på langkjøring. På 740 er det vesentlig høyere, 1,4 - 1.5 men MYE mer effekt..
  15. Sjekket litt på det da jeg kjøpte min X5 4,4. Da var det Dieselen som hovedsakelig hadde det problemet. Spesielt de med chip!
×
×
  • Opprett ny...