Gå til innhold

_buzz_

Medlem
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

_buzz_'s Achievements

  1. Hei. Jeg vurderer og selge mine vader stoler. Stolene kommer fra en `94 M3 som har gått 167`000 km. De er ganske bra i skinnet, noen merker/slitasje på innstegssiden på begge stolene. Jeg er litt usikker på hvor mye disse stolene kan være verdt. Kanskje nermere 10 store? Send meg et bud på mail, så ser vi: jornove @ hotmail.com (skambud blir ikke besvart) Sånn, det skulle vel holde med bilder (stolene befinner seg forresten i sverige, men jeg kommer til og ta de med til bergen i løpet av nermeste mnd..)
  2. Mener og ha lest litt om denne bilen på; www.autopower.se Det er det ultimate forumet for bmw-folk! Jeg har tro på deg Ole Andreas, bilen kommer til og bli 100% Stå på!!
  3. Hei hei.. Tenkte og selge M3`n, og lufter det i norge også, siden noen kanskje kan være intreserte.. annonsen her: http://www.blocket.se/vi/19325072.htm?ca=6_s
  4. Hei hei.. Da har jeg hatt bilen inne en tur og byttet lager i diffen, noen tørre reimer til ac`en, og olje i diff og girkasse.. Og bilen har blitt polert skikkelig innfor vinter-lagring. Også har jeg prøvd igjen og få bilen gjennom besiktning hos svenska bilprovningen (eu-godkjenning) Dette går ikke så bra! Fikk ned HC-verdien som var alt for høy, ved og ha 0,5l K-sprit i tanken, og ca. 10l 99 v-power..,og en VARM motor/eksosanlegg. men med fine HC-verdier, så gikk CO-verdien i taket! Den skal være under 0,5, min var 0,9.. Etter og ha stått på tomgang med eksosmåleren i eksosanlegget ca 2-3 min, så stakk hc-verdiene oppover også.. Hva skal jeg finne på for og løse dette problemet? Begynner og uroe meg for at det er kammene som gjør utslaget på eksos-verdiene.. (dyrt og bytte til orginalkammer/programvare) Bilen går litt ujemt på tomgang, pga. disse kammene.. Noen som tror det kan være de, eller noe annet? Setter pris på ALLE svar..
  5. Hei hei.. Fant disse felgene på blocket, ikke så langt fra der jeg bor: http://www.blocket.se/vi/18683685.htm?ca=6_s Da er mitt spørsmål. Passer de på min `97 M3 coupe? Boltsirkelen stemmer jo, men inpress? Hvor brede er disse? 8,5" fram og 9,5" bak? (Blir det kjøp, skal de pusses og lakkes under vinter`n) Takker for alle svar..
  6. Bilen skal inn på verksted i måren.. Lekker olje ved utgående axel i gearkassen, og ved inngående axel i diff`en.. Ellers skal de bytte litt tørre/sprukne reimer på bla klima`n. O-ringene på magnetventilene byttet jeg for noen uker siden. De gammle var harde og flate... Ellers så sliter jeg med og få bilen eu-godkjent. For høge verdier på eksosen! Dette har mest sannsynlig med kvas-kammene og gjøre.. Noen gode råd for og få den gjennom??
  7. En snubbe som jobber på delelageret på den lokale bmw-forhandleren her i sverige som har en 135i Utrolig frekk bil, med stoore bremser, og masse effekt Og "billig" på svenske skilter...
  8. nå skal ikke jeg ødelegge tråden din med mine dumme spørsmål, men når vi er inne på dette med bytte av topp-pakning; - vet dere om noen "diy" tråd, eller en bedre forklaring med bilder/tekst, på nett eller i bøker, til toppakningsbytte på S50/B32 motorene??
  9. Takker, hyggelig å høre Regner med at du mente toppdekselpakning og ikke topp-pakning Kjøpte den hoss GS Bildeler, koster 468,- + 2 pakninger rundt plugghulene som koster 94,-pr stk. Tok meg ca.45 min å skifte, du behøver skralle og fastnøkkel i 10 og 13mm + umbrakkonøkkel til boltene som holder øvre toppdeksel. Husker ikke momontet, men passe hardt er akkurat hadde bilen inne på bmw verkstad her i sverige i uken, og de sa at: TOPPLOCKSPACKNINGEN/CYLINDERLOCKSPACKNINGEN burde byttes.. De reknet 13 timer på jobben, til en pris À 13812.- Og packningen koster 4235.- + ekstra arbete med klimaanlegg 1500.- Det aner meg at de ikke snakker om samme pakningen som du byttet på 45 min?!?!?!
  10. takker så utrolig masse for hjelpen, nå skal jeg bestille deler
  11. er det trykk i systemet om bilen har stått lenge? 1 døgn?? Oljerøret, er det tynt og svart?
  12. Hei. Aldrig vært noe fan av Compact, men denne er jo bare RÅ! Compact med M-maskin er porno! En sak jeg lurte på, hvor mye kostet toppakningen, og hvor kjøpte du den? Ca hvor lang tid tar det og bytte den? Og hvilket verktøy behøver man? Har du en oversikt over tiltrekkings momentet på boltene/skruene? Håper på svar, og litt guide`ing her, da jeg skal bytte på min 3,2 liter..
  13. hei og takk for info/hjelp. antar at de da må stå 100% i samme posisjon, ikke 90%?? hvordan gjør man så dette da, for og få det likt?? noen tips?
  14. Hei.. Tenkte jeg skulle bytte litt o-ringer, pakninger og bolter på vanos-enheten min. Inspirert fra denne siden/artikelen; http://mukerji.co.uk/vanos/ Men så er spørsmålet mit, hvilken deler bør jeg bytte når jeg først er i gang? Legger ved en skisse her: Er det nr; 27 og 28, og boltene nr; 12 og 18? Noe mer jeg bør bytte samtidig? Takknemlig for alle svar!
×
×
  • Opprett ny...