Gå til innhold

Wildbill

Medlem
  • Innholdsteller

    140
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Jessheim

Wildbill's Achievements

  1. Det er sant.. men de kommer bare til å argumentere med "Men da har du jo bare betalt avgifter for 110 HK, vi sender deg regning for de resterende 40." Off-topic: Noen som vet hvordan jeg endrer passord? Jeg gikk inn på brukerinnstillinger, men finner det ingen plass.. hmm
  2. Ok det var godt å høre. Det står HK og ikke KW. De må ha skrevet feil. Og ja, den er litt undermotorisert med 150 hk.. skulle gjerne hatt 50 til.
  3. Ok, det må være det for det står HK, det samme skjer om jeg søker opp spesifikasjonene hos mekonomen. Var litt redd det var en lav-avgifts jalla-versjon jeg hadde hehe
  4. Jeg har en 1997 modell E39 520i Touring. Jeg har alltid vært av den oppfatning av disse motorene yter 150 hk? I vognkortet til bilen min står det 110 hk. Hvorfor står det det? Det må da vel være KW de mener? 110 KW blir nøyaktig 149.56 metriske HK. Jeg er rimelig sikker på at det er 24v motoren jeg har..
  5. Og en ting til.. det ser ut som noe har sprutet opp på noen av plastdekslene nær radiatoren. Trodde først plasten hadde smeltet, men fyren ifra Naf sa det så ut som det var en slags veske som hadde sprutet på det. Så litt sånn.. brunt ut. Kanskje jeg har en lekkaskje i systemet og..? Det er litt merkelig, fordi nivået har ikke sunket siden jeg fyllte på for noen uker siden.
  6. Takk for mange gode tips Systemet ble luftet av han fyren ifra Naf, men bilen sto ikke akkurat i en oppoverbakke. Men skal prøve det. Ang rød kjøleveske, han jeg pratet med på bensinstasjonen hadde en Bmw, og han mente jeg skulle ha rød. Jeg ringte verkstedet på Stenshagen for sikkerhets skyld, og de sa også at jeg skulle ha rød kjøleeske. Jeg vet da søren hva som var oppi der fra før, men den virket blank. Fyren ifra Naf sa at det var så utblandet, det var derfor det var blankt, så han mente jeg ikke trengte å vanne ut den røde kjølevesken jeg kjøpte. Er du sikker på at det er blå eller grønn som skal brukes, Semmern?
  7. Søren, ja når du sier det så mener jeg selgeren nevnte noe med vannpumpe og termostat på de bilene. Var det ikke sånn at den nyere motoren som kom i 2001 eller noe, hadde en bedre vannpumpe og/eller termostat? Passer den på motoren min? Har du noen formening om det er en jobb som kan gjøres hos SnapDrive likesågodt som hos Stenshagen eller Bavaria? Erfaringen min er at det er litt billigere hos SnapDrive. Tusen takk for svaret!
  8. Jeg har en 520 E39 1997 modell som har gått 149,000 km. Jeg har hatt den i litt mer enn to år. Den har stort sett vært helt suveren, har bare byttet slitedeler i tillegg til abs-sensor og en dembper i bakluken. Har fulgt alle servicer. I det siste har jeg hatt et par episoder hvor bilen går tilsynelatende fort varm. Merket det først for to uker siden, hvor bilen min gikk varm i en oppover bakke. Fant ut at jeg kanskje hadde litt lite kjølevæske, så jeg kjøpte mer og fyllte på. Da sank motortemperaturen etterhvert. Jeg hadde selvsagt ikke bilen i gang, og stoppet den med en gang nålen gikk på rød. Da jeg skulle dra ville ikke bilen starte. Det bare "klikket" og lampene i dashbordet blinket. Jeg hadde ikke annen mulighet enn å ringe NAF, og de kom, koblet til kablene og startet bilen. Han hadde ingen forklaring på kjøleproblemet, men sa at jeg burde bytte batteri. (noe jeg ikke enda har gjort) Temperaturen hadde nå sunket til det normale, og han prøvde å gasse og få motoren varm igjen, uten at han klarte det. I dag, tre uker senere fikk jeg samme problemet igjen. Bilen ville ikke starte, lampene i dash'en bare klikket og blinket. Ringte en venn som kom og koblet til startkabler til punktene i motorrommet og den startet fint. Kjørte meg så en lengre tur for å få ladet batteriet litt. Jeg kom ikke særlig langt før plutselig temp nålen plutselig seilte til høyre mot rød igjen. Jeg stoppet med en gang og ventet til motoren hadde kjølt seg litt ned, og hellte på den siste resten av kjøleveske. (rød selvsagt). Bilen ville selvsagt ikke starte igjen, så jeg ringte vennen på nytt som kom med kabler. Startet bilen og kjørte rett hjem.. temp nålen lå rett opp lenge, så plutselig skjøt den fart til høyre.. i løpet av sekunder var den nesten ved rødmerkingen. Så ga jeg litt ekstra gass, og nålen gikk litt tilbake igjen, da jeg kom på et strekke svingte den sakte mot høyre igjen. Jeg klarte å balansere den rett til venstre for rødmerkingen en stund, før jeg kjørte over noen fartsdumper, og da gikk den helt til høyre, og begynte å lyse. Har skaffet nytt batteri som står til lading nå. Men jeg synes det er så merkelig at strømproblemet og varmeproblemet skjer nesten samtidig.
  9. Woohoo... da var nye frontlykter og nyrer bestillt.
  10. Er organisert, dog noe ufrivillig.. hehe. Skal sjekke hos SnapDrive. Takker
  11. Hvor mye for dekk og felger? send sms 95930570
  12. Passer disse på E39? samme dimensjon osv?
  13. Ser ut som dette er for xenon? eller tar jeg feil?
  14. Lyktene.. til touring eller sedan? hvite eller orange blinkere? xenon eller ikke? facelift eller pre-facelift?
×
×
  • Opprett ny...