Gå til innhold

urk

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

urk's Achievements

  1. takk for svar. får låne meg noe å måle med. tenker du på at den er konstant da eller om den får for lite ? hva skal det være isåfall også - kan noen si meg hvor releet til pumpa ligger med det samme? (virker som det er desidert verre når det er kaldt eller kjører i bakker)
  2. Jeg har bytta bensinpumpa, og sikringen ryker ikke mer. Men jeg har 2 andre symptomer nå. Den er vanskelig å starte når den er kald. Må file og pumpe noen ganger før den kommer. Er den varm starter den tvert. Og under kjøring , kan den fuske litt. Kjennes ut som den dauer/ingen gass (men virker som den går på tomgang) Viss jeg bremser ned litt å står litt så kommer den seg etter noen sekunder virker det som. Da er den nogenlunde normal igjen etterpå. Noen tips om hva dette kan være eller hvor jeg skal begynne?
  3. Var ute å kjørte da bilen daua ut ved et kryss rett etter å ha fylt bensin. Ser at sikringen for bensinpumpa er røket. Og straks jeg setter i en ny og fyrer opp bilen ryker sikringen på nytt. Hvor ligger sannsynligvis feilen? bensinpumpa ? overledning? på forhånd takk
  4. urk

    horn defekt e34

    Takk skal du ha den har alltid blinka siden jeg fikk tak i bilen også. tror den blinker i et par minutt før den lyser konstant.
  5. urk

    horn defekt e34

    takk for svar. (om enn sent) Har noen oversikt over hva releene i sikringsboksen går til ? Jeg har kun oversikt over sikringene. OG - Jeg må uansett opp med rattet for å stille dette rett etter spissing. Kan noen fortelle meg fremgangsmåten for å ta det av inkl. airbag. Så får jeg samtidig sett på knappen til hornet der også. ? På forhånd takk.
  6. urk

    horn defekt e34

    har en 93mod e34 hvor hornet ikke funker. sikr selvf. ok.Skal teste jording først men skal også se på releet til hornet. Hvor finner jeg denne ? kan det også ligge i rattstammen? (lite lyst til å selv "nevvle" rundt airbaggen) noen som har noen gode tips for å feilsøke seg til hvor feilen ligger? på forhånd takk
  7. har ikke tatt av bak men husker jeg tok av foran på førersida var det festa med en 2 skruer ved håndtaket/(1 i speilreguleringa) , klips hele veien rundt kanten og så hang selve døra med en "knagg" midt på. (mener å huske jeg måtte presse litt inn på midten der og så opp helt til slutt for å få den av når alt det andre var av)
  8. alt var på plass foran så tok en titt bak etter at jeg fant disse trådene http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7 ... E5s+visker og en link til den hovedsikringen : http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... e_link.htm som viste samme symptomene. Batteriet ligger i baksetet på denne. .Sjekka over sikringene og kontaktene jeg så og tok ut og satte på plass sikringen som står nærest batteriet. Sannsynligvis en kontaktfeil siden alt funka fint etterpå. (vel sentral låsen har ikke vært god før heller da ..siden den bare drar ned låsen foran + bagasjerom.. hehe .. men nå kan jeg iallefall dra på ferie)
  9. takk for tipset .. husker det var trangt der da jeg holdt på å knotet..så kan godt være der. ser også at det el.soltaket ikke funker også .. (er det noen plass alle disse har noe felles samlingskobling som jeg kan ha greid å rive ut?) skal iallefall begynne v.foran. kan vel være under baksetet også antar jeg ..
  10. tok en shine av bila innvendig , bytta ut høytalere foran og bak og bytta setetrekk. Når jeg glad og fornøyd kjører hjemmeover ser jeg at viskerne kun funker på 3de hakket (raskeste) , el vinduene funker ikke og sentral låsen funker heller ikke. sikringene er i orden. Regner vel med at jeg har kommet borti et rele ? tips om hva og hvor jeg kan begynne å lete ? 520i -93 mod
  11. takk for tipset , fant det både der og på gs og fått det ordnet.
  12. Har en bmw 93 mod 520i. Der et av løpehjula (det som ikke har strammer) er gåent. Reima hoppa av under kjøring, og da jeg får tatt en titt ser jeg at det hjulet er sundslått - og lageret inne i det var gåent (sikkert stuka helt under kjøring og stoppa hjulet). resten så bra ut - tilogmed reima var like fin. Når jeg så etter deler - fikk jeg høre at jeg har mekanisk stramming, ikke hydr. og den må bygges om siden delen(e) er utgått. Fins det noen plass å fa tak på dette her ?- eller MÅ jeg bygge om - er bare så mye enklere å sette på et lite hjul :/ (regner vel med at de har valgt å bygge om for å bedre slitasjen på dette men..) tips ?
  13. det var verkstedet som foretok eu kontrollen jeg nettopp var på som nevnte at dette sannsynligvis var def kat\lamda. de foretok ingen diagnosesjekk der,de sa bare at dette var av 9 av 10 tilfeller denne feilen...
  14. kan det ha noe å gjøre med at bilen nettopp er fiksa etter at regkjeda har røke ? toppen berga , men en del måtte jo taes etterpå der da (for de som har vært så heldig å vært borti dette ... ) selv mener jeg at nevnte problem dukka opp rett før dette havariet, men mulig om ikke mer merkbart etterpå... (bilen i seg selv "går hørbart" pent..)
  15. svendsen skulle ha en 12 lapper ser det ut som ... da er det fra manifoilen og til bak skjøten på kat tror jeg...
×
×
  • Opprett ny...