Gå til innhold

Phonix

Medlem
  • Innholdsteller

    76
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Phonix's Achievements

  1. Hadde lett byttet, bilen din såg bra ut! Men har ikke penger til å dekke mellomlegget desverre
  2. Fant ut hvordan det skulle sitte, når det var koblet feil mellom så gjikk temp nåla på max og bilen gjikk litt ruskete med en gang eg startet den. Nå er alt slik det skal ver og det er som NA sier Får håpe bensinforbruket går ned i gjenn da
  3. Hey hey! Var eg somringte deg i rundt to tiden, men etterpå så kom eg på du nevnte oljelampa, så etter det begynte det å svirre litt i toppen, var jo så klart byttet om på ledningene til føleren fra oljefilterhuset til føleren på blokka! Men må dei to stikkerene som går til tempgiverene på blokka stå på rett plass, eller blir det sendt samme signal fra dei så de spiller ingen rolle? Merker også att det lukter litt bensin fra eksosen når den står og går, lambdasonde?
  4. Olje lampa lyser ikke når eg vrir om tenninga/starter bilen. Skiftet om ledningene til dei to tempgiverene, men temp nålen inne i bilen er forsatt enten på maks eller på null, alt etter dagsformen tror eg Men merket ikke noe forskjell etter att eg hadde byttet om ledningene til tempgiverene, uten om att eg synest bilen dro litt bedre. Men de var nåkk bare opp i mitt eget hode
  5. Skal springe ut å se om eg klarer å komme til å bytte om ledningene på tempgiverene.Slik det står koblet opp nå så er ledningen til den fremste tempgiveren i en kabelstrømpe med ledningen til givern som står i "holderen" til oljefilteret, kan ta ett bilde av det. Litt lettere å se
  6. ja, tenkte å ringe bmw forhandleren her i området og høre med dei. Får ta det når eg kommer hjem
  7. Att det er en m42 motor som står i, er eg ikke i tvil om lengre etter å fått svar på min forrige post her inne Men det som er greia er att vist der stod en m44 motor i bilen, så hadde det ikke vert noen tvil i om att det hadde vert byttet motor. Men siden der står en m42, så kan jo det likså godt ver den motoren bilen har vert levert med. Altså, den er ikke byttet. Derfor så lurte eg på om dei nr som står på blokka har noe med chassinr og gjer, for om det har seg slik att dei nr på blokka stemmer med f.eks dei 4 siste nr i chassinr så er det den motoren bilen blei levert med,og stemmer det ikke så er det byttet motor. Var det litt vanskligt skrevet?
  8. vilken utveksling er det på diffen? pris?
  9. Veit du vilken av dei to tempgiverene som går til ecu og vilken som går til displayet?
  10. Hei. Har hatt litt tull med en en bil eg har kjøpt der motor skulle ha vert byttet fra en m42 til en m44, men så viser det seg att de var vist en m42 som stod i alika vell. Så nå veit eg ikke om der har blitt byttet motor eller ikke.( altså fra en m42 til en annen m42) Har pratet med en som meinte på der skulle vere ett nummer over/vedsiden av starteren der dei siste nummerene skulle stemme overens med chassinummeret på bilen, ser ikke helt for meg dette, men stemmer det?
  11. Er det noen som har ett bilde av en m44 motor som dei kan poste?
  12. Tviler ikke på att det er en m42 som står i når dere sier det Da må eg ringe han eg kjøpte bil med, fordi da stemmer det ikke med hva som sagt! Jepp, skal prøve og koble den når eg skal ut og kjøre ei runde!
×
×
  • Opprett ny...