Bmw 540iAT
Kmstand: 215 000
Årsmodell: 1993 – importert 1999
Litt om bilen:
Bilen ble importert til Norge i 1999, dvs bakseter kan settes inn gratis i år.
Før meg var det en gammel mann som hadde bilen (bilen ble kjøpt som dødsbo, av hans sønn)
En god, sterk og pålitelig bil.
Istedenfor å skrive litt ”småfix”, nevner jeg det som er ”småfix”;
Mekanisk, veldig bra stand i følge Alf Lie som har jobbet med eldre BMW’r i Oslo i en mannsalder. Jeg hadde bilen inne til sjekk hos ham for et års tid siden for å finne ut om det var noe som burde byttes. Han byttet begge casterstagene foran. Han påpekte også at noen gummidingser på bakdemperene var satt opp ned, slik at kan komme noen små klunkelyder fra bakhjulene når man kjører over f.eks trikkeskinner. Dette var ikke noe alvorlig, og det var kun et spørsmål om jeg irriterte meg nok over lyden til at han skulle fikse det. Denne lyden har ikke irritert meg da man ikke merker noe til dette på vanlige veier, så dette ”problemet” er der fremdeles.
Bilen har dobbel takluke, denne fungerer ikke, man hører bare et svakt klikk når bryteren slåes på. Nå er det vinter, så dette har jeg ikke sjekket noe mer ut, men det er vel enten taklukemotoren eller et réle som er gåent. Har en taklukemotor liggende, men har ikke byttet denne.
Eksosanlegget bør også gjøres noe med da det er en liten lekkasje i den mellomste potten (ikke katalysatorene)
Vifteanlegget varmer/blåser dårlig - nytt pollenfilter er bestilt.
Slitasje på skinnrattet (se bilde)
Skal inn til EU i løpet av april.
Utstyr; Automat, El vinduer/speil, antispinn, kjørecomputer, cruisecontrol, ac, dobbel takluke, sort skinninteriør, el.seter med varme (sitteputen bak følger ikke med). Gammel stereo med kasettspiller (ikke bra), men orginalmonterte høytalere oppe i taket bak (sikkert en slags soundpakke da den var ny), Shadowline, Nivåregulering.
17’ Rondell D58 på sommer med 225/40/17 fremme og 255/35/17 bak. Kantkjørte – men ikke noe kast i felgene eller flassing av lakk (passer E34 bra). Gamle 16’ AC Schnitzer med gode piggdekk 195/60/16
Det som er bra med bilen er egentlig alt annet, null rust, null bulker, orginallakk (brokarot metallic) og tipp topp motor. Bilen har ikke brukt en dråpe olje og den har gått som en klokke hele tiden mens jeg har hatt den (snart to år og ca.15.000km,)
Servicehefte frem til 192000km
Nå har jeg flyttet til Oslo med gåavstand til jobb. BMW’n har blitt mindre og mindre brukt, samt at den knøttlille Smarten jeg har er mer praktisk i byen.
Prisantydning: 68.000
Ingen heftelser på bilen.
Ved interesse kan dere ringe meg på 41917355, sende PM eller mail: new@inocean.no
Legger den først ut på Bimmers.no, AutoDB til uken.
Skal få tatt flere bilder av motorrom - interiør – eksteriør, til helgen.