Gå til innhold

HellFire-

Medlem
  • Innholdsteller

    129
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

HellFire-'s Achievements

  1. Byttet innsugsslanger og vakumslanger. Bilen starter og går jevnt. Har fjernet "all" rusten og bilen er klar til lakk. Så blir det langt ut for salg når den er EU godkjent.
  2. Solgt! Tråd kan stenges!
  3. har skjørter med vanlig lakk jeg, ikke steinsprut Ja, men iløpet av et år har lakken blitt full av riper/steinsprang og det flasser av. Er derfor jeg vil ha på bodyskuts..
  4. Greit nok det er stygt. Men det er der for en grunn. Personlig synes jeg steinsprut og ripete lakk er mye styggere
  5. Har det et annet navn enn: bodyskyds ? Det gir 2 treff på google.
  6. Hva heter den lakken som er på kanalene på E36? Ser ut som apelsinhud. Hvor får jeg kjøpt den?
  7. Takk Har hatt et par telefoner. Men det er stort sett fra folk som bor et stykke unna (Trondheim og nordover, eller østlandet). Men det haster ikke med salg for min del. Beholder den så lenge jeg kan! Utrolig kjipt å måtte selge den, satser på det blir enda bedre bil når utdannelsen er ferdig.
  8. Har M3 speil om det paser til Sedan.. Elektriske er de også.
  9. Må selge bilen min, skal flytte for å bli student igjen... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13402096
  10. Da har jeg begynt å skru på bilen igjen. Jeg la merke til at turtelleren ligger helt nede på 0 når jeg kinner. Så jeg trodde kanskje det hadde noe med Veivakselsensor å gjøre, så jeg byttet denne med en "gammel" jeg fikk låne av en kompis. Men samme greia. Fant også ut at mange av slangene var full av sprekker og hull (mye falsk luft). Men jeg skjønner ikke hvorfor bilen ikke vil starte, den starter litt, men det er bare snakk om at turtelleren beveger seg opp til 2000 også dauer den igjen, samme om jeg prøver å gi gass eller ikke. Har tatt ut hjerna, den så tør og fin ut, skal prøve å bytte denne med ei hjerne fra en 1.6 (M40 motor det også). Ellers noen flere tips?
  11. Har en 91 modell (eller var det 92?) E36 318i som ikke gikk gjenom EU kontrollen pga dårlige bakbremmser (50% bremseforskjell mellom høyre og venstre side). Skrudde opp å så at stramme mekanismen var ganske rusten, så vi prøvde å få den til å justere seg ut med litt hjelp fra et skrujern. Dette fungerte dårlig, så vi bare kjøpte nye deler. Når vi skulle bytte merket vi har "armen" som går inn på tannhjulet ikke tok bort. Noe som gjør at den IKKE justerer seg (strammer seg) når bremsebåndene blir slitt. Så vi byttet og fikk samme problemet. Alt er egentlig nytt, så skjønner ikke hvorfor den ikke tar borti? Skal det være sånn? tar den borti når vi setter på trommelen? Det er snakk om trommelbremser ja.... Noen med peiling??
  12. Takker! Skal sjekke "bypass ventilen" først.. Så får vi heller gå igjenom lista du linket til Takk skal dere ha! Jeg kommer tilbake med mer info etterhvert!
  13. Det er vel to "termostater".. Den ene sender signalet til hjernen, den andre styrer saken i instrumentpanelet. Lamdasonden aner jeg ikke om fungerer. Det var forrige eiger som byttet denne, og han er mekaniker. Hva oppnår jeg ved å koble den ut da? Altså, om den ikke starter, så starter den vel heller ikke når jeg kobler den ut? Eller går bilen i en "nødmodus"? Kullfiltersaken har jeg aaldri hørt om. Men dette skal jeg sjekke neste gang jeg skal skru på bilen. Dyr sak? Takk for hjelpen
  14. Her finner du lista: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=69941&highlight=
×
×
  • Opprett ny...