Gå til innhold

Kåbran

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Kåbran's Achievements

  1. Takk for alle svar! Tanker om kostnader: Ok... ved kjøp av en fresh 540 i tyskland med ca 150 ooo i km stand 50-60 tusen Tysk 540 55 000 Min bil er verdt (97 520) ca 70 000 Transport og ombyggnads kost 15 000+ (vil jo ha eksos, chip og filter) --------------------------------------------------------------------------------- = 140 000 -520en solgt i deler (gått 240k) ca 25 000 eller mer? Total kostnad ca = 115 000 kr + ett par uker i garasjen... + spesial verktøy +slite deler + div oljer da man først er i gang ++++ Er dette regnestykket realistisk? Tja.... Det blir ikke akurat billig dette her.... Hadde vært mye greiere hvis jeg hadde fått kjøpt et strippa chassi hos høggern i stedet for å ta go bilen. Noen som har hørt att det går ann å få kjøpt? Jeg ønsker en total kostnad på ca 100 000 +litt extra til go biter... og Min erfaring sier meg at det altid blir mer en jeg tror, derfor vet jeg ikke hvis det blir noe av. Men det er en lang vinter..... vem vet? Hvis noen har, eller vet om en e39 delebil, helst ett tomt chassi så er jeg interessert!
  2. Jeg har en 520 -97 som jeg føler kunne trengt litt extra krefter..... Ønsker å sette in v8 i bilen og jeg lurer på hva som er likt og hva som må byttes i understellet. Har funnet en 540 i tyskland som er på kjørt bakfra, og det virker som bakre del av understellet med mere har fått juling. Er det det samme på 520'n? Ellers så ser jeg på mulighetene for å kjøpe en hel bil, men da blir total kostnad DYR. Noen som vet dette? Takker for svar!
  3. Hello! Noen som kan hjelpe meg? Vannpumpa gikk her om dagen! Da jeg fikk bytta den og skulle lufte systemet begynte bilen bare å koke, og lufta gikk aldrig ut. Har sjekka viskos koblinga på vifta og den virker defekt. Har sikkert fylt på ca 20-30 liter vann på motoren. Tror kanskje nye vann pumpa røyk da motoren gikk varm, virker som det lekker fra den. Motoren kokte under vanlig kjøring og (uavhenig av vifte kjøling) Mine spørsmål er: Hvor i huleste blir vannet av? Er det en over trykk/ overløps ventil ett eller annet sted? Motoren blir varm uavhenig av vifta virker det som, men denne må jo byttes uansett, passer den fra alle m50 motorene, evt fra andre modeller og? Eneste måten jeg har fått noenlunde sirkulasjon på er ved å fylle systemet over randen å så sette på lokket, er ikke sikker på at dette er så sundt, kanskje derfor det begynte å lekke fra vannpumpen, Noen innspill her? (obs jeg var av med radiatoren og hadde tappa alt vann fra systemet) Håper jeg får orden på dette før topp-pakningen ryker! Takker for alle svar! PS!(ikke kjøp vifte reim fra biltema! Min begynnte å skrike etter 3km)
×
×
  • Opprett ny...