Gå til innhold

TechTune

Medlem
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Trondheim

TechTune's Achievements

  1. Hei folkens, diskanter foran er sprengt, må byttes. Sitter å ser på bilradiospes.no, men har noen spørsmål. Leste at delefilter er i forsterker, så da er det bare plug'n'play? Er det noen som har mål på hva som passer, dybde osv? MVH. Michael
  2. Ikke det nei, la oss ta noe enklere. Vet dere hva automatkassa tåler med tanke på nm?
  3. Hei folkens! Det ble BMW igjen på meg og det betyr en ny runde på bimmers, hyggelige folk dere. Så jeg sitter å vurderer trimming og har egentlig lest meg fram til at BSR sin PPC-3 løsning er en av markedets beste. Mer gode tilbakemeldinger enn dårlige og endel kompiser har erfaring med produktet. MEN, det blir en såpass økning av både hk og nm at jeg blir skeptisk til hva motoren egentlig tåler. - http://www.bsr-tuning.no/produkter/t2166/ - Er det noen med litt erfaring rundt dette som har litt info? Michael
  4. Akuratt samme problem på min e36.. har vært ut med hanskerommet å sparkebrettet, fant ingen ledningsbrudd eller lignende. Samme på førersiden.
  5. Takk ska du ha!
  6. Hei igjen folkens.. Hadde en veldig merkelig tur fra jobb før helgen. Det startet med at sentrallåsen ikke ville virke skikkelig, fungerer bare på førerdør, ingen av de andre dørene/bakluke/tanklokk. Noen timer etter dette.. sluttet el. vinduene, som bare er foran, å fungere. Sjekket da takluke, ingen reaksjon fra den heller! Alt annet er det ingen problemer med, el. speil/lys/AC osv. Har DEFA gammeltype montert, som jeg leste noen hadde samme problemer med, men Bilradiospesialisten sier dette ikke har noe med den å gjøre pga. sentrallåsen ikke virker med nøkkelen og det er ingen koblinger gjennom el. vinduer pga. alarmen`s alder. En mekaniker ved arbeidsplassen tipset om sikringer/ledningsnett, men ingen sikringer er gått i sikringsboksen til høyre i motorrom. - Noen med samme erfaring? mindre grad? - Er det flere sikringer, større? - Feilsøkingsmetode? Er utrolig dårlig på bilelektronikk, så ikke overkjør meg. Takk uannsett.. Michael
  7. Fikk montert lydpakke hos Bilradiospes. i Trondheim noen dager siden, skulle ta 4 timer, de brukte 9. Etter 9 timer skulle man tro at ting fungerer, men nei, både sub å høytallere funket bare på radio. Dro tilbake neste dag, fikk det fikset på en liten halvtime.. nå funker ikke radioen. Sjekker de ikke sånn etter montering/justeringer ? For å gjøre mitt første anleggskjøp enda litt dårligere så var alle ledningsstumpene rundt om i bilen/hadde røyket i bilen, aske rundt 2 ruter/lim i hatthyllen. Kansje de gir faan i en 318i eid av en trønder i caps ?
  8. En Airbrush (som du bruker til motiver) vil nok påføre deg mer griseri enn en normal sprøyte, men er skaden liten nok så kan det være en god idé.. husk bare at sprøyten må fylles på etter veldig kort tid/lakken må tynnes ut for å komme ut av den lille dysa/ene knappen er luft, den andre er lakkmengde. Så, hehe.. det må litt øving til! For at overgangen skal bli bra må hele skjermen taes med klarlakk etter lakkering uannsett. Du sprøyter bare skaden (etter jobben med det jeg skrev i forrige post) å ikke får kanter. Du "støver" altså lakken ut fra skadestedet. Etter det lakkeres hele skjermen med 2 strøk klarlakk. Det høres vanskelig og unødvendig ut, men det er dette som gjør lakkering av pro`s så jævla dyrt. ØVELSE GJØR MESTER !
  9. Som billakkerer føler jeg et visst ansvar å gi dere den rette framgangsmåten (på den ikke så jævla nøye, men det holder måten) - Fjern rusta, ALT av rust.. det betyr også de små svarte som tar tid å fjerne. - Rustmelk, et strøk på område med rust.. melka skal forandre farge under prosessen, da vet du det fungerer. - Jevn ut område og vær obs på evt. porer. - Et strøk med grunning beregnet for bart metall. - Etter det har tørket, to strøk med normal grunning/primer/fyller. - Slip strukturen og påfør lakk, ikke slip igjennom, da er hele vitsen borte. TADA! Kan høres litt slitsomt ut bare for en liten flekk, men du kommer aldri til å få rustproblemer der igjen med denne lille oppskriften.
  10. En ganske strøken org. er førstevalg.. menne, har du på en M ?
  11. 600+frakt. Så har du dem, pakkningene rundt lyktene er løs, er bare å sette dem rundt og lime Og disse fungerer utmerket å aldri hatt problem osv. osv. ?
×
×
  • Opprett ny...