Gå til innhold

panser

Medlem
  • Innholdsteller

    113
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Sandnes

panser's Achievements

  1. blower relay ligger i sikringsboksen i motor-rom, om jeg ikke husker feil, var det "nr 20" hos meg.
  2. Jeg har ingen hakk 1,2,3 og 4...er digitalt. Virket ikke i det heletakk på noen instillinger. det orginale ser slik ut: det nye er nesten likt bare litt mindre pigger i ALU. meget enkelt og bytte (så lenge man vet hvor det er;)
  3. motstanden sto på førersiden i gasspedalhøyde inn i varmeapperat. 30min senere og 1700,- fattigere har jeg endelig tilbake varme i bilen
  4. viften virket fint med 12v direkte... hvor finner jeg "blower resistor" ??
  5. Da var ny vifte-motor bestilt, får den på tirsdag. Så vil tiden vise hvor stor jobben blir å bytte den.
  6. Godt nyttår folkens. Her på vestlandet har vi nå -10 grader og jeg har INGEN varme. Viften sluttet plutselig å blåse igår Jeg har målt at jeg har spenning på sikring og rele til "blower-motor" ser at spenningen går videre til "final stage unit" Hvor finner jeg denne? Tenkte å sette +12 og ground på 1 og 5 her for å bekrefte om selve motor er gåen eller ikke. jeg måler 4.5ohm mellom motoren (målt på releet) .....tror jeg, litt usikker. Uansett, dersom motor er gåen, noen som har byttet denne før, er det vanskelig? Ser ut som om den byttes fra motorrommet? Tusen takk for svar!!
  7. Må en løsne motoren, eller er det nok å få ut akslingen og løsne girkassa?
  8. takk for tips!! =)
  9. Har prøvd å søke, men får lite treff på e36, 318is, m44 and clutch...skal prøve litt hardere
  10. Ingen som har byttet før og vet hvordan det er?
  11. Noen som har gjort dette før, er det en grei sak å få til. Er en e36 318is -96. M44 B19 - Er det hydraulisk clutch?
  12. Tror kanskje naf eller annet verksted er rette tingen ja - takk for alle innspill
  13. Står H7 på selve refelektoren der pæra skal i, så det er nok rett. har nå prøvd å justere reflektor med skrue på toppen av lykt, uten resultat. Når jeg står ca 2m fra veggen lyser faktisk nærlysa ca 20-30 HØYERE enn fjernlysa. Det er vel kanskje ikke så normalt? Tror det må justeres noe på motorene jeg, dem lyser veldig parallellt også, så dem er liksom ikke skeive.
  14. 10 LONGLIFE BULB 12V 55W H7 4 09/1994 63217160781 $14.06 10 BULB 12V 55W H7 4 09/1994 63217160780 $15.62 FOR VEHICLES WITH NATIONAL VERSION JAPAN L807A=YES 10 BULB 12V 55W H1 4 63217160777 $8.93 10 BULB H1 PLUS 12V 55W 4 07500003923 $8.93 står jo både H1 og H7 på den siden.....
  15. Da er det kanskje feil pæretype da, er det slike pærer som på en måte er halvdekt på oppsiden....H7 som jeg har er blanke helt rundt....skal ut med lommelykt og se om jeg finner justeringene da. Men dumt å begynne å justere dersom det er pærene som er feil..... alltså, nærlys på e36, H7 eller H1 ??
×
×
  • Opprett ny...