Gå til innhold

stianhf

Medlem
  • Innholdsteller

    188
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stianhf

  • Bursdag 12/06/1977

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Ulsteinvik
  • Kjøretøy
    BMW E34 530ia M30B30

Contact Methods

  • Skype
    shfarstad

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

stianhf's Achievements

  1. Et par nye bilder, endelig fått samme felger og dekk forran og bak: Angående å bruke "dagens gass" i AC anlegget, så selger BMW ombyggingskit... har ikke fått sett så mye på det ennå, men tror AC kompressor og diverse andre ting må byttes. Rondell er fint på E34, men er så vanlig at det nesten er kjedelig... "alle" har jo Rondell. Bilen triller i dag på 17" King Wheels med Nokian Z G2 dekk. 235/45/17 forran og 255/40/17 bak. Godt fornøyd med King felgene, men de trenger litt ny lakk..
  2. Tok noen nye bilder i dag. Ikke så godt å se på bildene, men bilen har fått nye kanaler og jekkfester bak. Står igjen å bytte fremre del av kanaler og jekkfestene forran. Byttet siste stagene fremme i dag, så nå er alle stag byttet forran. Ble en helt annen bil på veien
  3. Noen her som har erfaring med oljelekkasje på M30? Har en M30B30 som lekker olje. Så lenge motor går, merker jeg ingen lekkasje, men så snart jeg parkerer, legger den igjen en liten stygg oljeflekk... Det er ingen synlig lekkasje på motoren, bortsett fra at den er våt akkurat i skillet mellom bunnpanne og girkasse. Av den grunn lurer jeg på om det kan være simmerring? Noen som har vært borti dette på M30? Har sjekket oljetrykkbryter, topp- og toppdeksel pakning, uten å finne noe lekkasje.
  4. Vurderer å selge grombilen, da jeg som småbarnsfar ikke har så mye tid til å skru bil. Bilen er en original 1989 E34 530ia med M30B30 motor. Bil og motor har rullet 231000, automatkassa har rullet rundt 150000 (byttet pga havari). Det positive: Byttet bremseskiver og klosser, forran og bak. Byttet girkasse. 4hp22 med sportprogram. Girer silkemykt. Byttet bensinpumpe. Ettermontert OBC (bilen hadde analog klokke). Oppgradert stereo. Montert BMW Business CD (CD43) med Grom Audio usb/aux/bluetooth. Byttet alle høyttalere. 5.25" DLS fremme, 6.5" pioneer bak. Nye dekk. Nokian Z G2 255/40/17 bak på 10" brede kantfelger. EU godkjent til januar 2015. Årsavgift betalt. Så det negative: Rust i kanaler (må byttes), overflate rust rundt om på dører og panser. Liten bulk i venstre bakdør, under venstre baklys og liten skade på støtfanger bak. Sentrallås fungerer ikke på førerdør. Bilen må ikke selges, så skambud blir ikke akseptert. Bilder finnes i tråden i signaturen. Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4 Beta
  5. Må være brudd på kabel eller noe da, siden det mangler ca 1.5v på den sorte sensoren. Men å finne feilen... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
  6. Den blå sensoren har 5 volt, den sorte har 3.5 på min bil. Er dette normalt? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
  7. Har byttet begge sensorene, uten at det ble bedre. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
  8. Har nå endelig fått byttet temp sensor, men tempmåleren i dashbordet går aldri ut av den blå sonen, akkurat slik som med den gamle sensoren. Noen som har en ide om hva som kan være problemet? Kan det være ledningsnettet?
  9. Har fått dobbeltsjekket tempsensor, og den har riktig varenr ifølge realoem.com. Hvor mange volt skal der være på tempsensoren? Tenkte at dersom det er noe galt med ledningsettet, så var der kanskje for lav volt...
  10. Sliter med litt tull fra instrumentpanelet. Byttet kjølevann og temp sensor etter en biltur hvor check control plutselig sa noe om motor overopphetet og tempmåler i instrumentpanelet spratt til rødsonen et lite sekund, før alt gikk tilbake til normalt. Men etter dette, har ikke tempmåler vist mer enn ca 1/4.. har også byttet instrumentpanelet. Motor går uten feilslag, det er ingenting som tyder på motorfeil. Ikke vann i olje, tap av olje eller kjøpevann... Kan det være ledningsettet på motoren? Det er en M30B30 1989 530ia uten EML. Noen som har vært borti samme problem?
  11. Da har bilen fått nye sko.. i såfall bak forløpig. Nokian Z G2 255/40/17. Venter på de 2 resterende dekka... bestilt fra dekkonline. ;.(
  12. Vurderer å lakkerer chromlistene rundt vinduene sort med Plasti Dip. Noen som har erfaring?
  13. Du må ha computer fra 520 eller 518 i en 520. Denne computeren har codechip på baksiden. 525 osv har codechip i instrumentpanelet. Jeg bytta fra klokke til stor computer i min forrige e34, en 1988 520. Var plug og play, måtte bare montere utetemp føler. Blinklys hendel hadde jeg ikke bruk for, da bilen ikke hadde display under speedometeret. Kjøpte computer som hadde stått i en 520 fra koed.no. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
  14. Nytt bilde... Fått på sommerdekk. Skulle hatt større felger, 15 er litt lite på e34. Men disse bbs felgene passer godt til bilen... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
  15. Fant akkurat ut at bilen er litt mer angrepet av rust enn tidligere antatt. Tror forrige eier har gjort en dårlig rustfjerningsjobb... Banket litt forsiktig på kanalen med hånda, og gikk rett igjennom. Var bare sparkel uten stål bak... Så da blir det bytting av kanal... Noen som er flinke sveisere her? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
×
×
  • Opprett ny...