Gå til innhold

oro2

Medlem
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

oro2's Achievements

  1. Jeg har nå byttet dette festet, og det ser ingen synlige lekkasjer lenger. Etter at jeg hadde fyllt på igjen kjølevæske gikk temp-måleren ganske fort opp til normal temp (rett opp), men etter det stod den helt i ro da jeg kjørte rundt en liten stund. Luftet systemet først, men har omtrent bare vanlig vann på nå. Hvor lang tid bør det ta for at tempmåleren kommer opp til midten når det er 25 grader ute? Tar ikke sjansen på å kjøre til jobb i rushtiden før jeg er rimelig sikker på at den ikke blir varm igjen. Det jeg lurer på er om det fortsatt er grunn til å tro at f eks toppakning kan være gått? Jeg ser ingen farge på eksosen, i hvert fall ikke på tomgang. Kan også nevnte at bilen lekker både olje og eksos(lenger bak i eksosanlegget), men det har den gjort en stund. Trenger også litt tips til å flushe kjølessytemet. Hva er letteste/beste måten å få ut all drit og gammel frostvæske før jeg fyller på nytt? Hvor mye frostvæske trenger jeg (i liter, til en e36 97 mod med M43B16), og hvilken type?
  2. Det er en 316i (97 mod) med M43B16. Var å kjøpte en ny sånn "plastdings" på fredag, så jeg får prøve å bytte ut den og håpe på at det var hovedårsaken, og at det ikke er noe mer alvorlig. Ser ut til at det er enkelt å skru den av og på, eneste problemet er at det er veldig trangt å komme til der bak..
  3. I går ble bilen veldig varm (tempmåleren på maks), og jeg fant etterhvert ut at en slange hadde løsnet. Det er den slangen som går fra varmeventilen til motoren. Den plastdingen på motoren som slangen skal festes i har knekt, slik at litt av den satt igjen inni slangen. Er det noen som vet om det er enkelt å bytte ut denne delen? Ser ut som det er veldig trangt å komme til der på baksiden av motoren. og hva heter denne delen? Finner den ikke på nettet Er det sannynlig at den har knekket av vanlig slittasje, eller kan det være at den knakk fordi motoren ble veldig varm, og at det var en annen årsak til at den ble varm? Jeg så ikke med en gang at det røde lyset lyste siden det var så sterk sol, så jeg vet ikke hvor lenge jeg kjørte med temperaturmåleren på maks, men regner med at det ikke kan ha vært så lenge...
  4. Det kan være. Men er ikke den på begge sider? Så ut som det var en ledning mer på venstre side enn høyre.
  5. Da jeg skfitet hjul så at at det var en ledning som så veldig slitt ut ved venstre fremhjul. Bortsett fra bremseslangen så det ut som det var to ledninger som gikk bort til bremsen. På høyresiden hadde jeg bare en (utenom bremseslangen). Hva er denne ledningen som kun er på ene siden?
  6. Når min bil har stått parkert med håndbrekket på, henger bilen som regel igjen litt før den slipper. Den henger mer igjen jo lenger den står parkert, og jo hardere jeg setter håndbrekket på. I sted skulle jeg starte den etter at den har stått i en uke, og da stod den veldig fast.. Virker som det er lettere å få den til å gå fremover enn bakover når den henger fast. Det kjennes ut somd et kun er på venstre side den henger fast. Noen som vet hva dette skyldes? Er det lett å fikse selv? Er det dyrt å få andre til å gjøre det? Bilen er 316 e36.
  7. Ønsker å kjøpe et førersete til E36. Det bør være mørkegrøtt stoff og med fungerende setevarmer. Trenger også et deksel til det hullet tåkelysene skal sitte i (jeg har ikke tåkelys). Venstre side. Må være i Bergensområdet, siden jeg ser for meg at det er dyrt å sende setet...
  8. Jeg spurte nå Jæger hva det kostet med nytt sete. De sier at det mulig å kjøpe ny ramme til seteryggen for 475 kroner. Er det noen som har byttet ut denne og vet om det er vanskelig? De anbefalte ikke å reparere (sveise) den gamle da den ikke vil knekke slik den skal ved en kollisjon...
  9. Førersetet mitt har vært litt løst i det siste, og i dag tok jeg av plastplaten på baksiden og så at det var et brudd i stålet på høyre side. Dette gjør at seteryggen gir etter på høyre side, og seteryggen blir litt skeiv. Det er vel ikke så lett å fikse dette? Noen andre som har hatt dette problemet? Eller er det noen som har en ide til en midlertidig løsning? Begynner å få litt vondt i ryggen av det setet nå... Tror derfor jeg må bytte ut hele setet. Er det noe spesielt jeg må passe når jeg ser etter nytt sete utenom fargen? Jeg har en E36 97-modell med vanlige stoffseter.
  10. Jeg har den siste måneden hatt problem med en ulyd som inntreffer spesielt i 1-3-gir, når bilen er litt kald, og når jeg akselererer. Hadde bilen på service i dag, og de sa at det var noen løse deksler som satt i på oppsiden av eksosanlegget. Er det noen som har hatt et lignende problem, og vet om dette er noe som går greit å fikse selv uten altfor mye erfaring? I følge versktedet var det ikke farlig å kjøre med det slik, men det er veldig irriterende at det vibrerer, så jeg vil helst få det gjort. Fikk byttet eksosanlegget for ca 7 mnd siden. Er dette deksler som de har vært borti da, og at jeg da kan be eksosverkstedet om å utbedre dette?
  11. Her er bilde av min etter at patentbånd er satt på. jeg brukte dobbelt bånd for at det skal holde ekstra bra. Det ser fortsatt ut som heisen gir litt etter, siden den ikke er like stiv som den skal være, men vinduet går nå ikke utenpå vinduslisten Som dere ser har jeg borret et ekstra hull til høyre for sprekken, for å feste et til patentbånd der for å stive det opp. Det gikk ikke med den skruen jeg hadde, fordi heisen her skal passere på baksiden. Må i så fall finne en skrue med et hode som ikke stikker mer ut enn et par mm.
  12. Så vidt jeg kan huske, så gjelder det alle dørene. Sist jeg sjekket (1 uke siden) var alle sikringene hele, og kupélyset virket fint så lenge jeg skrur det på selv (eller når jeg slukker motoren). Sentrallåsen fungerer også helt fint.
  13. Takk. Da virket det som den ikke merker at jeg åpner døren. Noen som har vært borti noe lignende, og vet hvilke deler jeg bør sjekke?
  14. Jeg lurer på om det er noe galt med hvordan kupélyset skrur seg av og på automatisk. Siden det alltid har vært sånn, trenger jeg hjelp fra noen som kan fortelle meg hvordan det skal virke. Nå er det slik at hvis jeg setter den i den midterste posisjonen på bryteren, så går det på automatisk når jeg skrur av tenningen, og dimmer ned etter ca 10 sekunder. Det ser ikke ut til å ha noen betynding om jeg åpner eller lukker dører. Skal det ikke også gå på når jeg f eks åpner en dør?
  15. Okei, takk. Vil dere anbefale å bytte heisen, eller å prøve å reparerere den? Jæger sentrum skulle ha i overkant av 1000 kroner for en ny, men jeg kan vel sikekrt finne noe brukt også. Her er et bilde av min skade:
×
×
  • Opprett ny...