Trenger sårt litt tips fra noen som kanskje har hatt samme feil...'¨
2001 modell 320 Coupe, 2.2 Bensin, manuell
Problemene startet for ca. en mnd siden:
Jeg fyllte full tank(Har sikkert ikke noe med fyllingen å gjøre)
Uansett, dagen etterpå følte jeg at bilen dro litt ujevnt når jeg ga gass, senere på kvelden parkerte jeg i noen timer.
Når jeg skulle starte den igjen(nå kald motor) Så starter den, og dør ut med en gang. gjentar seg flere ganger, men får den til slutt avgårde.
Det ryker også litt mer enn vanlig fra eksosen.
Jeg tar den på ett verksted, og de tror det kan være toppen som var gåen. Den ble sjekket og funnet i orden.
Jeg tok bilen da på ett BMW sevice senter, her kjører de diagnose, og får opp feil på Coil nr. 6.
De skifter coilen og sier bilen er i orden.
Når jeg henter den dagen etterpå, så stopper bilen på nytt(før jeg i hele tatt kommer avgårde fra verkstedet)
Greier ikke å holde på tomgang..
Ny diagnose: feil på Coil 2 og 5 (mulig det va 3 og 5, spiller ingen rolle egentlig)
De bytter de, og feilen er der fortsatt...
Nå bytter de alle 6 Coiler, plugger uten at det ordner seg.
De bestiller også nye coiler, i tilfelle de som ligger på lager hadde ligget lenge, og bytter ut de. (ihvertfall det de sa..)
Siden dette ikke endrer noe, så prøver de å bytte Veivhusventilasjonsventil, den skulle visst ha en tendens til å svikte
Susprise, bilen funker fortsatt ikke.
Neste er å bytte tenningshjernen (tror det var det de kalte den, den som styrer coilene eller noe.) kostet en 8000,-
Men den funker fortsatt ikke.
De har også byttet diverse sensorer rundt omkring som jeg ikke vet hva er.
Så til 48.000 kronerspørsmålet: Noen som har vært bort i lignende med sin BMW??
Jeg har hørt om en som hadde samme symptomer, han hadde byttet kamakslingssensor, og da ordnet alt seg.
Men det fikk de opp på diagnoseverktøyet hos det verkstedet som han brukte... Og den feilen får ikke jeg opp.
Trenger sårt hjelp, for det ser ikke ut som verkstedet har noe bedre forslag enn å bytte deler.... (Til deres forsvar, så er det sikkert ikke så enkelt, nåla i en høystakk....)
PS. I dag så begynte de å drenere bensintanken, siden probleme begynte etter jeg fyllte bensin.
Håper noen her sitter inne med gode ideer
Hilsen Martin