Gå til innhold

Glenn1971

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    glenn.iversen@yahoo.no

Profile Information

  • Interesser:
    Askim

Glenn1971's Achievements

  1. Finner en del på ebay men jeg ser etter dealers som har det meste til motor og slitedeler...... noen tips ???
  2. Viskosekobling, Vannpumpe, Alle radiatorslanger, exp. tank, radiator til 97mod 520IA e39 / m52 Alle deler er ok, så send meg en PM eller mail på deler du vil ha, så blir vi enige om pris.
  3. Glenn1971

    USA handel

    Nå i disse billige dollar-dagene, så er det vel bare dumt og ikke handle billige bmw deler derfra. Noen her inne som har noen gode linker til seriøse steder som selger deler til bmw, primert motor-deler.
  4. Bilen er jeg ikke avhengig av, den står pent parkert i garasjen. Lest litt i bøker og på nett, ser ut som det er en del spesialverktøy trengs ja. Motoren har ALDRI kokt eller kommet helt opp på det røde, (har vært veldig forsiktig siden jeg kjenner godt til alu-topper) Har en byttemotor på hånd og vurderer kanskje å bytte motor i stedenfor, Hvis så skjer, så har jeg en M52 2L 97mod km214.000 med sliten eller gåen topp-pakning inkl ny vannpumpe, servopumpe, ac-pumpe, hjerne og ledningsnett til salgs, (sender da med det nye slipesettet/pakningsettet) for 7500,- for hele pakka, til en som lover å ta godt vare på denne. Får jeg bud på denne motoren før jeg bestemmer meg for å bytte pakning eller motor, så blir det motorbytte på meg.
  5. Har en 97 E39/M52 med sliten eller gåen topppakning. Vurderer å bytte denne selv, men har hørt at det kan være ett prosjekt ut over det vanlige. At det kreves en del spesialverktøy osv.... Noen som har noen gode tips eller råd her. Er det noe man klarer selv (anser meg som greit nevedyktig og oppegående hva det gjelder bil-mekking), eller er dette ett prosjekt jeg burde ligge unna??? Hater å betale verksteder for ting jeg klarer selv i garasjen hjemme!!!!! Har også hørt at det er en svakhet i blokken på denne modellen, hvor gjengene til strekkbolten kan "ryke" hvis motoren er blitt for varm, eller kjørt for hardt, noen som vet noe om dette? Tips og råd tas imot med stor takk.
  6. Jeg bor ikke langt unna svenskegrensa så sverige er sterkt vurdert. Når jeg skrev billige og raske, så mente jeg også selvfølgelige SERIØSE.
  7. Hei finnes det noen som har gode råd om raske og "billige" verksteder som utfører topppakningbytte / service / repr. på en E39 M52 Gjerne med ca pris Eller om noen her inne vet hvordan pris i sverige kontra norge på slikt
  8. Var ute og luftet bilen litt i går ettermiddag kveld, og avventet til i dag for å kjenne på radiatorslangene, og der var det ikke noe trykk i dag, men nå kjørte jeg ikke langt i går da. Som jeg øskrev innledningsvis så kan bilen fungere greit i alt fra noen få mil til langt over 30mil så jeg venter spent nå for å se om "brusflasketrakten" var den riktige måten å lufte på. Hvis jeg skulle være så uheldig at det kanskje kunne ha vært topppakningen, er det noen som har noen gode råd tips triks og eller anbefallinger, verkstedpriser osv. Godt nytt år
  9. Er det noen innenfor indre østfold som kan anbefalle en god mekanikkker her
  10. Jeg bytta alt etter at bilen begynte å bli litt varm og mistet kjøleveske. Orket ikke å skifte en ting ad gangen for å se om det ble bra (en form for feilsøking), og leste her inne at det kunne være alt mulig rart. Derfor slo jeg på stortromma, kjøpte Termostat, viftereim, reimhjul, vannpumpe, exptank, radiator, alle slanger og nye slangeklemmer pluss viskosekopling. Skiftet alt og ferdig med det. Men nå har det plutselig oppstått 2 nye problemer på bilen i tillegg til ujevn varme. Feil 1: fullt lyset på passasjersiden lyser hele tiden uansett om bryter er av eller på og om motoren går eller ikke. Feil 2: Når jeg skal starte bilen er den veldig ujevn i tenningen (skulle tro den tenner på feil plugger i uriktig rekkefølge) men når den først starter så går den som en klokke jevnt og fint. Det hører med i historien at batteriet var defekt også, og at bilen stod i ca 3mnd før jeg skiftet alle deler og startet den opp, inkl nytt batteri.
  11. Null vann i olja, ikke olje eller vannforbruk, bilen går som ei klokke, og ingen eksoslukt i kjøleveska eller i exp.tanken. Nylig byttet olje og den er helt ren, blank og fin uten noen missfarging hverken på pinna eller under lokket, dette får meg egentlig til å ikke tro/ønske at det det er gåen topppakning...... evig optimist.
  12. Hei Nok ett tema ang lufting av systemet på en E39/M52 Har byttet viskosekopling, radiator, vannpumpe, termostat, alle radiatorslanger exp,tank. Og nå sliter jeg med at bilen kan gå fint alt fra 5mil og opp til over 30mil før det plutselig bare blåser kaldluft i apperatet også begynner tempmålerene å variere fra normal temp og noen ganger opp mot kokepunktet. Har forsøkt å lufte den som beskrevet på mange andre emner her, men virker kanskje som at jeg ikke får ut all luften. Jeg har også lagt merke til at det blir utrolig høyt trykk i radiatorslangene her , og det trykket, er bare litt mindre selv etter 12timer "hvile" på bilen. Det lukter ikke eksos av kjølevesken eller i exp,tanken. Gode tips og råd tas mot snarest med kjempetakk. Til deg som skulle ha vannpumpa mi, jeg fikk den tilbake fra posten merket ukjent adresse. Og er det noen som trenger feks radiator, vannpumpe, viskosekopling, radiatorslanger til en E39/M52 så ta kontakt. Godt nytt år til alle her på Bimmers
  13. Har en vannpumpe, viskosevifte, radiatorslanger (alle tre) til salgs. Ring 90692070 eller send en sms/mail så bilr vi enige om pris. Alle delene er hele og virker. Grunnen til at jeg selger dise er fordi min BMW kokte og jeg trodde disse tingen var defekte inkl termostat, og nå viser det seg at det kun var ekspasjonstanken som var lekk. (jeg selger de brukte, da jeg har byttet dem med de jeg har kjøpt) Så trenger du noen av disse delene så kan du få kjøpt dem billig, isteden for at jeg kaster dem. Glenn 1997 520IA sedan
  14. Ønsker å kjøpe radiator til 97mod 520IA (e39/m52). Den må være hel og tett.
  15. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /23114.gif Denne viften er jeg på jakt etter, er det noen som har en slik og selge meg, eller en løsning på hvordan jeg kan sette inn en vifte som følger turtallet eller står konstant og går mens motoren er i gang Dette er til en 520IA E39 1997mod
×
×
  • Opprett ny...