Gå til innhold

umek

Medlem
  • Innholdsteller

    55
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

umek's Achievements

  1. Nei trodde ikke heller det, men tenkte bare å lufte problemet for dere i tilfelle dere hadde noen gode råd Blir nok hull laging ja
  2. Har hatt motor bytte i en E36 316i til en 318i motor (M40) Hadde ute både motor og gir, men når jeg satte på slave sylinderen til clutchen igjen, har jeg tydeligvis bomma med pikken til sylinderen i fordypningen på utløser armen. Så når jeg skulle rygge bilen ut av verkstedet hadde jeg ikke clutch Tok av slavesylinderen og så at det var kun fjæra som stod igjen inni sylinderen. Så jeg regner med at det ligger et stempel og selve pinnen igjen nede i clutch huset..... Noen som har en lur måte å få ut disse delene på uten å rykke ut igjen motor og girkasse?????? Viss jeg ikke får de ut med en sliken tynn arm med gripere i enden på eller en vaier magnet, vurderer jeg å kappe et firkantet hull i clutch huset o plukke de ut i, og bare lage en plate som jeg borrer og gjenger hull i huset til og skrur det tett igjen etter på. Trengen noen smarte tips her karer. Takker. Mvh: Tommy.
  3. Slik gjør mitt også, siste gangen det gjore det så kom det plutselig på om kvelden når jeg kom opp i ca 170kmt, blei jævli skremt. Må vel gå ann å gjøre noe med det, har kobbla det ut nå jeg for det er så iriterende. Lyste også i ca 22-25 sek etter at jeg hadde lukket døra når jeg satte meg inn. Dimma ned fortere når jeg låste bilen.
  4. Har du automat girkasse? Nå har jeg ikke peil på disse bilene men viss du har det så er det antagelig innebygget oljekjøler til automat kassa. Er veldig vanlig prinsipp ihvertfall. Vill du da skrur av disse så vli det legge rød automat olje ut. Og det er veldig viktig at du ikke får noe dritt i røra eller i kjøleren. Viss det er slik på de bilene da :S
  5. Ok, var det jeg trodde, for den øverste bolten til girkassa så ut til å være en skikkelig PIA å komme til Har bare igjen å løsne mellomakslingen for å begynne ut løftet av motoren. Går sikkert bra.
  6. Holder påå ta ut motoren (1,6l M40) fra en 316 E36. Og må si slik jeg ser det nå så ser det lettere ut å ta ut motor og girkasse som en del. Noen erfaringen ang dette? Har ikke løftebukk lenger, men har travers kran å heise bil og motor med. Kom gjerne med monterings tips også om du sitter med noen luringer. Mvh: Umek
  7. Takker for svar. @ dirtydicky Hvilke deler?
  8. Ingen??????
  9. Noen som vet om dette er plug and play? Anyone?
  10. Må bytte motor, grunnet total havari. Har en 318i motor som jeg har handlet, som skal stappes nedi. Bare for enkelhets skyld bytter jeg hele motoren, og ja som du trodde jeg fikk den billig Mener det er M40 motorer begge to, er det noe jeg må være obs på eller passer alt rett på? Regner igrunn med at det er bare å plugge i alle kontakter o.l etter på så er jeg gudd to go Noen som vet om 316 og 318 innsuga er forskjellige eller og det kun er motor volum innstøpinga i innsuget som skiller de, for da vil jeg bare bruke 316 innsuget. (ja bilen er inportert ) Men netopp EU godkjendt så det hjelper litt. Ja, noe jeg må være obs på???? Takker.
  11. Skive er laget, og montert. Klarte faktisk presse i gummien igjen med litt girkasse olje
  12. Skal det være en stor skive under gummi lageret? Var ikke noen der fra før, må være den banglen som hadde det av sisst som har glemmt den da. Får kjøpe nytt lager og stappe en kraftig skive under da Takker for svar.
  13. Antagelig www.motors.ebay.com Til deg som skal lage foringer, lag nylon/oilon foringer heller, er mye hardere en poly men ikke så destruktive som alu
  14. Skifta støtdemper gummi "lageret" som holder demperen på plass (oppe), for på den gammle hadde gummien blit presset igjennom. Satte på en ny, men den kom igjennom den også etter en liten uke. Hva i alle dager kan forårsake dette???? Har senket bilen 80/60 med GT cupline coilover kit. Har ikke kjørt med overdrevet mye last i bilen heller..... Skal også nevnes at jeg måtte presse demperen litt mot hjulhust når jeg monterte det nye lageret, kan ikke huske at det var slik på andre siden. Kan det være demperfestet nede som har fått seg en killevink tro, slik at hele demperen står skeivt. Takker for tips.
  15. Har denne stått i en E30 eller en E36?
×
×
  • Opprett ny...