
M3d
Medlem-
Innholdsteller
14 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Ålesund
M3d's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Hva syns dere om denne BMW E28 518i!!!!!!!
emne svarte i M3d sin Andreas 750iL i Annet BMW og motorprat
Nei det der var ikke akkurat noen fruktkurv! edit: Jeg klarer ikke helt å få ordet "voldtekt" ut av hodet mitt. -
Nei, det er 330d. Den har gått 79.608km og står i München. Koster €19.950 Hvis det er en annen du mener må jeg ha noen nøyaktige tall for å kjenne den igjen. Km, angebotsnummer eller pris eller lignende. Årsmodell? Jeg ser hovedsaklig på 2004. Hva er reglene rundt tysk momsfradrag? Bestemmes det av bilens alder? Eller er det eks-leasingbiler? Eller bare på forhandlerens magefølelse? Blir litt forvirret av det der. Jeg mente det var leasingbiler fra 2004 eller nyere, men jeg har også sett nyere biler med "mwst ausweisbar" selvfølgelig mulig at den er borte i dag. Men jeg kikket i går noen få timer etter og fant ikke annet enn denne. Enten overser jeg akkurat denne bilen fullstendig eller så ble den helt borte.
-
Et strøkent stykke bil! Ser virkelig barsk ut. Ikke umulig at jeg eier en brukt slik en om noen år Blir spennende å se hva mer som kommer.
-
Jeg har mye å lære her skjønner jeg. Takk for svarene så langt! Hellakkering har jeg vært skeptisk til fra begynnelsen egentlig. Det skal mange års erfaring til som heltid billakkerer for å matche finishen på en fabrikklakkert bil tipper jeg. Og mange penger i tillegg. Legger med andre ord fra meg det da. Et kjøp skal skje uansett, men det blir ikke ennå, så jeg har god tid til å lete. Jeg må prøve å finne meg noen nye fritidssysler inntil videre så jeg slipper å sitte og lengte i timesvis daglig og se de samme bilene igjen og igjen. Blir nesten litt sprø Og som sagt i første post, jeg vil heller ha fullspekket 320d enn ribbet 330d, men de jeg har funnet så langt i min to-tre uker lange aktive leting har veldig liten prisforskjell. Fullutstyrt 320d mot fullutstyr 330d ligger begge på €25-30.000 ser det ut til. Da 320d med noe mindre km, men så lenge den er et stykke under 100.000 så er jeg fornøyd. Espen M33: Det er den til €19.950 du tenker på?
-
Jeg testet linken tidligere for å dobbeltsjekke, og da gikk det, men bmw.de har vel bare midlertidig lagring av mine søk. Regner med linken går direkte til mitt søkeresultat. Det var en grå 4-dørs sedan med 51.536km på telleren, om jeg ikke husker helt feil. Det er bare å krysse av det meste utstyr til det står et par stk igjen så finner du den Hadde den vært svart så hadde den vært perfekt. Ser ikke noe utstyr den mangler. Den har vært der en ukes tid nå tror jeg. Jeg bør kanskje passe meg for biler som har ligget særlig lenger enn det? Har hørt om kresne importører som mener det er uaktuelt å importere biler som har ligget mer enn et par dager. Hele Tyskland og mange i Europa ser jo de, så de beste burde jo gå rimelig kjapt unna, eller hva? Litt offtopic spørsmål, men jeg har ingen praktisk erfaring med lakkering, så jeg lurer på hvor mye svart metallic lakk koster om det skal dekke en hel bil? La oss si jeg kjenner folk som kan gjøre jobben. Trenger kun lakk. Om jeg søker får jeg opp sidene til folk som lakkerer og de oppgir ingen fastpris. Kun beskjed om å ta kontakt. Og med arbeidet gjort profesjonelt? Regner med arbeidet koster minst like mye som lakken. Ser for meg 25-30.000kr for lakk og arbeid på en "proff" forretning.
-
Skal denne siden fortsette å være gratis regner jeg med de betalende annonsørene bestemmer hvilke reklamer som skal vises. De håndplukker nok ikke én og én. Tipper det er sett med flere annonser som kan passe denne målgruppen. F.eks bil. Renault skal jeg være enig i er dårlig match
-
Jeg må altså regne med å betale 350-370.000kr for en godt utstyrt eksemplar med premium selection-garanti. Det er litt mer penger enn jeg hadde sett for meg ved import, men 320d er jammen ikke mye billigere netto i tyskland med samme utstyret. Bare engangsavgiften blir noe billigere. 320d ser ut til å være uhyre sjelden med navi prof, skinninteriør, m-pakke o.l. Takluke er bare å glemme. Fant denne 330d med alt utstyr til €25.500 med to eiere. Kun fargen mangler, men det betaler jeg gledelig i Norge. E46 er desidert finest i svart metallic. Legger til link nederst. Er det noe tvilsomt jeg har oversett med denne? http://ecom.bmwgroup.com/ecom32gahp/DE-GAHP/UVMBMW/de/pages/uvse/controller.jsp?redirectWhere=uic_details_vehicle_content.jsp&action=showDetailsPage&offerId=3344135 Merk at den står så langt sør som du kommer i Tyskland. Ryker nok noen tusenlapper i diesel på vei til Kiel. edit: sakset bort først avsnitt som ble besvart av karen over
-
Sportsseter er et must Men hva med den store forskjellen i besparelse ved import på 320d og 330d? Samme hvor mange ganger jeg regner opp og ned på det så kommer jeg frem til at 320d er omtrent 30-50.000kr billigere i tyskland, mens 330d er minst 80.000 billigere og oppover. Mulig jeg regner feil (alle engangsavgiftkalkulatorene gir ca 144.000kr i avgift) men det gir jo perfekt mening fordi man før måtte importere bilen med en monstermotor på 3000ccm som den jo har, mens man med de nye reglene kan importere den med usle 177g co2, som den også har! bilen har snudd helt opp ned avgiftsmessig. Derfor kanskje?
-
Sikker på dette? Er bilen da garantert skadefri/feilfri av BMW-forhandleren? Har funnet et eksemplar jeg liker veldig godt til en ikke så fryktelig ufornuftig pris med Premium Selection. Kjenner det kribler.
-
Jeg tillater meg en liten bump her siden det har gått noen dager Kommenter gjerne andres biler, men legg helst ved noe ontopic også så jeg slipper å bli skuffa hver gang det kommer et nytt innlegg. Jeg sitter fortsatt og drømmer. Tør ikke poste noen linker her i frykt for at andre stikker av med drømmebilen, men det er mange fine biler der ute. Av ren latskap spør jeg her i stedenfor å søke; hva involverer Premium Selection? Bilene man finner på bmw.de sin søkemotor ser ut til å være betydelig dyrere enn tilsvarende (fra forhandler) man finner på autoscout og mobile. Er dette en slags strøken-garanti?
-
Alder: 20 Bosted: Ålesund Utdanning: Serviceelektronikk Yrke: Reisemontør i Rolls-Royce Marine Kjører -86 Golf 1.6 CL med 1.8 GL motor påskrudd. Sprek, om ikke akkurat en dragracer. Stadig på utkikk etter drømmebilen E46 330d aka M3d aka dieselrakett. Det blir et stort steg, men jeg gleder meg. Ingenting skal være halvveis! Jeg gir en lang blank en i kebabstempelet og sossestempelet BMW har. BMW er herlig å kjøre og de fleste modellene ser rett og slett barske ut. Ekte mannebil! Dyre reparasjoner får en bare leve med om en vil ha god bil. Jeg er intet bilmekanisk geni, så jeg håper på å få svar på spørsmålene mine her inne! Dette virker som en knallbra forum
-
Den bilen var snadder! Identisk med den jeg nylig prøvekjørte, bortsett fra motor og felger selvfølgelig. Felgene var forøvrig perfekte til bilen. Fantastisk kjørefølelse i de bilene. Hvilket karosseri jeg velger ser jeg an etterhvert. Jeg velger ikke ett bestemt på forhånd, for så å risikere å gå glipp av gode kjøp. Coupé/sedan frister mest, men touring er absolutt ikke umulig hvis jeg finner et røverkjøp som inkluderer det utstyret jeg vil ha. Har forresten touring samme 50/50 vektfordeling som C og S? Den er kanskje litt tyngre bake?
-
Hei! Takk for alle svar. Først, styringen. Når jeg prøvekjørte 320d kom jeg tilbake med en glis om munnen og kommenterte hvor god den var å sitte i, hvor behagelig det var å kjøre 80-90 på gamle veier og til slutt den presise og faste styringen. "Det er nok på grunn av M-pakken det", sa forhandleren da. Siden M-pakken inkluderer sportsunderstell tenkte jeg dette også påvirket styring/veigrep. Mulig jeg ordla meg litt løst. Det jeg mente var at det føltes som at den var klistret på veien og den krenget utrolig lite når jeg tok harde svinger og det var alikevel behagelig. Mulig dette er typisk for alle nyere BMW. De jeg har kjørt før var nemlig litt eldre. Kan nevne -95 730i og -99 520i. Behagelig de også såklart, men jeg kan ikke huske den samme positive kjøreopplevelsen. Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg vil importere eller kjøpe brukt i Norge, men det frister absolutt mest med import hvis jeg finner en troverdig forhandler og kanskje får litt hjelp av folk med importerfaring uten å betale så mye for det at det veier opp for hele importvalget. Om jeg vil ha sedan eller coupé er egentlig ett fett. Det estetiske og det praktiske på akkurat dette punktet er av like stor betydning fra min side. Coupé; penere og litt dyrere, sedan; litt billigere og mer praktisk. Men hvor ofte har man egentlig baksetepassasjerer? Jeg kjører ikke pirattaxi, så da tar jeg egentlig den beste jeg finner enten det er C eller S. Et annet krav er skinninteriør, gjerne lyst, om ikke like lyst som på bilen det ble linket til rett over her. Den var for øvrig helt nydelig Det er drømmen min lagret som JPG. Men, tilbake til M-pakke-forvirringen. Hvis det har seg slik at en full M-pakke ikke utgjør noen stor forskjell, bortsett fra litt annet rattdesign litt styling, en M på dørlistene, kanskje på felgene, på girkulen og lignende detaljer så sparer det meg for mye bry. For det er nemlig langt mellom bilene på mobile.de og autoscout.de som har "voll m-packet". Plastsettene man kjøper og limer på selv er av tilnærmet lik kvalitet? Den originale fronten synes jeg nemlig ser dønn kjedelig ut med den flate underdelen og tåkelysene lenger oppe (ser det ut som).
-
Hei! Fant forumet ved en tilfeldighet, og tenkte dette måtte være det stedet med best sannsynlighet for å treffe oppegående BMW-eiere, noe ikke alle er har jeg erfart, som har mer peiling enn meg. Jeg sikler etter drømmebilen, som er en E46 330d. Coupé eller sedan er ikke så stor trille, men det praktiske ved sedan frister mest. Kom gjerne med argumenter. Vil helst slippe å ha folk krypende og smygende bak ryggen på meg når de skal inn. Idéen er å kanskje importere fra Tyskland, noe jeg har brukt utallige timer på å studere og undres over de siste ukene. Nå har jeg litt kunnskap, men trenger sårt noen erfaringer og råd. Jeg prøvekjørte en 320dT i helgen med full M-pakke og makan til herlig og presis styring og lekkert utseende finnes ikke, så jeg må nesten ha den M-pakken føler jeg. Jeg har kjørt flere BMW før som ikke hadde M-pakken, og disse også er jo gode å kjøre, men skal jeg først ha en rakett med 4-500nm så vil jeg gjerne ha styringen også. Igjen her så er jeg ingen hardbarket BMW-bruker ennå, så fortell gjerne mer rundt dette. Det viktigste for meg er at det er 3-serie E46 turbodiesel. Ikke stasjonsvogn. Blir 330d for dyr etterhvert så trapper vi ned til 320d. Jeg vil heller ha en fullutstyrt 320d enn en ribbet 330d, for å si det på den måten. Jeg har vært innom tyskimport.org og studert guiden der, og lurer på om noen her på forumet har erfaring med import. Hva er oddsen for at en bil som jeg flyr/kjører ned for å se på, evt kjøpe, er full i rust eller andre mangler som forhandler ikke ville meddele over telefon? Er det jevne gjennomsnitt sleipe eller behjelpelige? Mange spørsmål på en gang ble det her, men alle svar tas i mot med stor takk. Håper jeg kommer noen skritt nærmere drømmen.