Gå til innhold

oystein1988

Medlem
  • Innholdsteller

    56
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

oystein1988's Achievements

  1. Jeg har akuratt samme problem. Der var et par glødeplugger gått. Byttet alle fire, fremdeles feil, så fant de ut at releet var gåent. Men samme symptomer, vanskelig kaldstart, og hoster og harker på færre sylindere til det er varmt nok og resten fyrer.
  2. Takk for svar folkens! Skal teste om det virker med glasset åpent. Har merket at jeg har ganske dårlige radiosignaler ja, mye skurring. Så begynner å se et mønster her. Har prøvd å lade batteriet i et par døgn, men fremdeles det samme ang. nøkkelen. Så rart at den virker fint og på lang avstand når jeg nettopp har kjørt da. Det funker helt fint å låse den med fjernkontrollen rett etter kjøring. Men dau når jeg skal åpne igjen etter noen minutter. EDIT: Kan det være noe slik at bilen merket at noe står og trekker strøm (hvis irr/kabelbrudd) og slår av enheten etter en tid som gjør at jeg ikke kan åpne bilen med nøkkelen?
  3. Selv om kontrollen virker helt fint og på grei avstand hvis den først virker? Dyr sak å reparere? Har også fått feilen increased battery discharge spontant, kan dette ha noen sammenheng?
  4. Hei! Har en 2008 E61 520D som nøkkelen virker sånn innimellom. Den har virket fint siden i sommer, men begynte å fuske nå. Gjelder begge nøklene. Det som er rart er at hvis jeg låser opp bilen med vanlig nøkkel så virker fjernkontrollen igjen med en gang. Men hvis bilen står låst i noen minutter så funker den ikke igjen, så det er nok ikke batteriet i kontrollen (rart at begge også skulle ryke samtidig, da det bare er den ene som blir brukt somregel). Hvis jeg også går bort til bilen og trykker på bagasjerom-knappen på utsiden så hører jeg et relé-klikk et sted under panseret, og da virker fjernkontrollen til å låse opp bilen igjen. Noen dager virker kontrollen fint før den gir seg etter et par dager igjen. Tips?
  5. Hei! Har nylig montert Helix-kittet for BMW, oppgradert fra det dårligste høyttalersystemet til BWM (ingen diskanter, bare to mids og to subber under setet). Etter jeg satte inn Helix høyttalerne, så har jeg fått en helt vill boost i de øvre frekvensene, grunnet spillern i bilen er EQet slik for å kompensere for manglende diskanter. Kan jeg kode om til HiFi for å få et flatt signal, eller blir signalet lavnivå slik at de ikke kan drive høyttalere lenger? (Eller kan de drives, det blir bare ikke mulig å spille veldig høyt...?) Evt burde jeg skaffe en PnP amp fra samme merke som høyttalerne og kjøre fullt ut istedet?
  6. Hei! Har nylig blitt eier av en flott E61, og i dag så monterte jeg høyttalere (oppgradering fra det originale, laveste nivået) og det ble meget fint! Men ettersom jeg måtte ut med seter osv. under monteringen så måtte jeg koble fra det ene setet, og var så uheldig å starte bilen uten at det var koblet til. Dermed lyser aribag lampen, og bilen forteller meg at beltestrammere osv kan være deaktivert. Er det noen i Oslo-området som kan resettet dette for meg? Har lest meg fram til at det er en kjapp sak, og tar bare noen sekunder med rett verkøy. Kan se for meg at merkeverksted skal ha alt for mye for dette, da kan jeg heller kjøpe meg et eget verktøy og ha liggende (men det er jo ganske irriterende å måtte kjøre rundt med det lyset i dashbordet fram til evt. verktøy kommer i posten da ) Mvh Øystein
  7. Ah, okay! Er flere år siden jeg har brukt dette forumet Takk for tips, jeg ser i den tråden du linket. Da kan vel kanskje denne slettes
  8. Hei! Noen i oslo-området som har tid (gjerne i dag) til å ta en kjapp diagnose? Jeg har ABS, antispinn og autokasse-feil. Mitt eget verktøy er ikke bra nok til å lese ut disse kodene. Mvh Øystein
  9. Bump! Noen som kan svare meg på om det går an å sette inn en lik ABS-styreenhet fra en delebil eller om det må kodes noe om?
  10. Okay. Det kan stemme, fordi det ble bare byttet sensorer foran. Har fremdeles to (brukte) liggende, kan prøve å bytte høyre bakre sensor. Håpe på at noen av dem er i orden
  11. Hei! Gjør bilen klar for salg, har byttet masse slitedeler osv for klargjøring til EU kontroll. Men ble ikke kvitt lampene i dashbordet etter jeg byttet ABS sensorer. Det lyser ikke med en gang, men etter 5-15 minutter med kjøring så kommer antispinn og ABS lampa på. I tillegg så lyser det utropstegnet på automatkassa (har lest at dette også har noe med det samme å gjøre), men bilen går ikke i nødmodus, og bremsebelegg-lampa (mistenker bare sensor, har byttet alle klosser og skiver). Noen med erfaringer rundt dette, og hva som kan være galt? ABS styreenhet? Kan den byttes uten koding osv? Tenker å handle brukt.
  12. Okay, og etter dette er fullført, så må man få noen andre til å stille det riktig inn? Men da må jeg ha en ekstra del, til å få stilt riktig camber bak, ettersom dette ikke kan stilles på BMW?
  13. Hva gjør dem på 4hjulskontroll?
×
×
  • Opprett ny...