Gå til innhold

Mortyboy

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Mortyboy's Achievements

  1. Det går an å flytte over alt fra den gamle over på den nye,men du får ikke vanos til å virke for du har ingen styreenhet for den.Til å med veisensorene er forskjellige.Hall og induktiv.
  2. Sjekk diodene som er tapet på ledningene rett ved inv panseråpner.
  3. Mortyboy

    Vanos?

    Vi kjenner jo til at trimmingskammer har lite dreiemoment ved lave turtal og omvent.Ved vanos system kan man få "flere" kammaksel typer ved å vri på åpningstidene.
  4. Du vet det jo men bør nevne en viktig ting åpne lufteskruen FØRST så fyll på vann.
  5. Mange tyske biler har ikke den låsen.Det er mest USA versjonene.Derfor er det mange ganger feilkodet.Man kan gå inn med tester å velge om det er låskontakt eller ikke.
  6. Glem det.Styreenheter som sitter i E39 snakker ikke samme språk som E34.Problemet er at all komunikasjon må igjennom instrumentet til en E39 som er kontrollenheten.Da kan du selv tenke deg problemet med startsperre og andre signaler som blir sendt digitalt som ikke virker.Det ser likt ut men jeg kan love deg at det er det ikke.Har bygd om to ganger.
  7. EWS 3 kan ikke tilpasses en brukt styreboks.Det er kun ny boks en kan det med.Den nye blir da låst til EWS koden for alltid.EWS 2 som på E34 mm. er det bare å trykke på en knapp så er de tilpasset.
  8. Den minste lekk er dødelig.Fiks lekk og skift returslanger til dyser.Starter har vært problem på de også,lager "støy" i ledningsnett.Starter da lett ved å trille i gang (manuell gir)
  9. Mortyboy

    AirBag lys

    Mulig jeg ikke fikk med meg alt,men trådstarter har ikke lest feilkoder på sin?Det er enkelte feilkoder som vil forsinke feilkodelampen med å slukke.Den mest vanlige er at det tidligere har vært lav spenning eller at instrumentet har vært koblet fra.Setegjenkjennigsputa sin funktion kan kodes vekk ved defekt pute,men ingen stor/dyr jobb å skifte.Dyrere å skifte airbag som vil slå ut uansett om det sitter noen i sete eller ikke ved en liten kollisjon.
  10. Det beste man kan gjøre er som regel å klippe vekk kontaktene under setene å lodde de sammen.Enklest gjort med loddesjøter.Har sett del av de feilkodene som bare har vært kontaktfeil.
  11. Da må du nok få med startsperra og nøkkelen for du har nok EWS3 på din.
  12. Som nevnt er vannpumpen et stort problem.Begynner men lite varme på tomgang,deretter vekslende varme ved turtall,deretter varierende temp.
  13. Hvis den er treg/defekt får du ikke fusk.Andre ting som er kjent på dem siden det kommer å går er kontakten i ledningsnettet under innsugningsmanifoil ogTPS'en.
  14. Hvis motoren med vanos er samma årsmodell ca så letter det mye.prøv ALDRI å bygge om til en nyere motor fra E39.Husk du skal jo skifte motorstyring og ledningsnett.Du bør passe på at det ikke er startsperre i den du har kjøpt.
×
×
  • Opprett ny...