Gå til innhold

bmwflam

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Aurland

bmwflam's Achievements

  1. Hei, jeg har en e34, bmw 520i fra 89, der temperaturen på motoren vises alltid å være lik 0. Har dette noe innvirkning på turtallet ved tomgang, eller er det bare luftmengdemåleren som styrer turtallet ved tomgang sammen med tomgangsmotoren? Hvis temperaturmåleren har noe med turtallet, er det noen som kan fortelle meg hvor sensoren som skal byttes ligger? Takk S
  2. skift alle tennplugger , og sjekk fordeler. 1l pr 100mil er IKKE mye hvis den har kjørt over 200000
  3. Hei BMW Autozentrum i Oslo selger ikke spray-lakk via postordre... Kjenner dere til noen som selger original bmw spray lakk via postordre? Takk
  4. Hei, jeg trenger å skifte en "varmkjøringsventil" på en 520i fra 89, det er visst noe som spiller en rolle for tomgangskjøringen, og er relatert til radiatoren. Har dere en idè av hva dette er, eventuelt et kart som viser objektet?
  5. Hei jeg har kjøpt en ny tomgangsmotor, og etter at jeg skiftet den gamle med den nye har det vist seg at det var ikke noe galt med den. Den får strøm, men likevel er det ingen forskjell på tomgangen om jeg plugger den ut eller plugger den inn. Er det noe sikring til dette, eller noe i datasystemet som overstyrer den?
  6. Ingen forskjell når jeg plugger ut tomgangsmotor! Feilen på ledningen kan ligge hvor som helst langs denne, dette er en 520i fra 1989, vil det være vanskelig å skifte ledningen`?
  7. Hei alle sammen, har et enkelt spørsmål: hvordan fungerer tomgangsmotoren, skal den slusen inni som man ser fra side-hullet gå rundt? Min motor går opp til 2000rpm av seg selv ved tomgang, og jeg klarer rett og slett ikke å finne feilen. Lurer på om tomgangsmotoren (som jeg har skiftet for 2 uker siden) ikke får riktig strøm eller noe og ledningen til den er herpa.. S
  8. Hei jeg har en BMW520i E34 fra 1989 med hissig tomgangsturtall (1500-2000rpm): Hva jeg har gjort: 1. Skruen på gassen sjekket. 2. Tomgangsmotor skiftet. 3. Luftmåler skiftet. 4. Luftfilter skiftet. 5. sjekket for falsk luft: alt OK. Jeg har ingen annen mistanke enn elektronikken nå. Er det et feilspor, eller finnes det noe annet jeg har oversett? Hilsen BMWflam
  9. Ja den gjør det. Jeg tror jeg må skifte luftmengdemåleren, når jeg kobler ut hiovedslangen fra luftmengdemåleren (som går til motoren) og lar den suge inn luft uten filter, så roer motoren seg ned. Når jeg kobler den til luftmengdemåleren igjen så stiger turtallet.
  10. Hei legender! motoren går på 1200 rpm på tomgang, selv om skruen på toppen av motoren er helt slakk. - Har skiftet tomgangsmotor, problemet er fortsatt der. - Har koblet ut luftmengdemåleren for å se om problemet var der, men motoren går fortsatt for høyt turtall når luftmengdemåleren er koblet ut. - har skiftet luftfilter, problmet er fortsatt der. er det noe jeg har oversett her?
  11. Akkurat, skal jeg ta en titt på luftapparatet og se om noe er ustramt eller om det er direkte "lekkasje" ? Har ingen startgass her og nå.
  12. Hei, på min BMW 5201 fra 89, E 34, surrer motoren opp til 1200 rpm uten at jeg trykker gassen og at skruen på topplokket er for stram. Jeg har skiftet tomgangsmotor etter råd og problemet er fortsatt der. Har hørt fra noen at luftmengdemåleren kan ha noe å si. Har noen andre forslag? Tkk!
  13. Takk for alle svar, da skal jeg skifte den!
  14. Hei, jeg har en E34 fra 1989, 520i og motoren går opp og ned mellom 1000 rpm og 650rpm av seg selv, selv om den er varm og god. Har sjekket stålreimen over topplokket og den er ikke for stram og er i orden. Hva annet er det som styrer turtallet enn dette og gassen? Finnes det noe autochoke jeg må evt skifte? Takk
×
×
  • Opprett ny...