
Valgraph
Medlem-
Innholdsteller
14 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Valgraph's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Det vet eg ikke.. Eg tror ikke det. Men om batteriene må være "varme" for å kunne brukes til MAX eDrive, burde det jo være en form for varming på en eller annen måte. Enten via lading eller via forvarming av kupeen.
-
Eg fikk det fikset idag. Ringte BMW og de ville ha meg inn på verksted. Men det hadde eg ikke tid til pga jobb. ca 2 timer etterpå (bilen stod ute i ca 0 grader uten lading. Batteri på ca 94%) Da fungerte plutselig alt. La merke til at det også var noen nye "symbol" i infoskjermen ved speedometeret. eboost hadde aldri kommet opp før når eg ga på. Selv om el motoren har hjulpet til under akselerasjon før. Så enten har BMW vært inn på bilen min via simkortet (som de ikke vil erkjenne virket det som ) For det BMW ville ha meg inn på verksted for var omkoding av bilen. Eller så har det lusket en mekaniker i buskene der eg var på besøk Men hvertfall bra at alt fungerer. For nå i det minste. Men hadde vært greit å vist hva det var som skapte problemer.
-
Nei. Virker jo som alt skal gå rimelig av seg selv. Når noen kan kjøre kun elektrisk i -15 grader. Og min ikke en gang kan stå i park i elektrisk når eg starter bilen direkte etter lading i +15 grader. Har til å med prøvd å slå av alt av AC/varme inne i bilen. Men til ingen nytte.
-
Valgraph reagerte på et innlegg i et emne: Max eDrive ikke tilgjengelig
-
Skal nok ringe dem på mandag. Snakket med dem på fredag og lørdag. Fikk ikke noe brukende svar fra dem. De sa bare eg skulle prøve å trykke på eDrive knappen og følge med på den. Er det vanlig at når man starter bilen at det kommer opp "neste service om xxx km? Syns eg også er litt irriterende. Eg trenger da ikke vite hver gang eg starter at eg skal inn på service ved 30 000km. Når bilen har gått 250 km..
-
Ja. Har forvarming på. Som eg har stilt inn via Remote appen. Men ingen forskjell. Eneste er at kupeen er varm. Klarer ikke ta igjen om motoren også er varm da. Men vil jo anta det.
-
Har bare hatt bilen i noen dager. Så for det meste bare kjørt til og fra jobb. Som er ca 5 km i rundt 70kmt. Igår kjørte eg en litt lengre tur på ca 10 mil. Prøvde å aktivere max edrive flere ganger (bilen hadde da stått innendørs å ladet i 5 timer på forhånd). Hadde oppe bildet på skjermen av hva motor som blir brukt. Den viste at det bare var bensin motoren som ble brukt. Eneste gangen den slo inn med el motoren var når eg trødde gasspedalen i gulvet ut fra et kryss for å teste akselerasjonen. På 10 mil kjøring gikk el rekkevidde fra 33 km ned til 31 km. Og på BWM Remote appen står det fortsatt 0 % på "strekning kjørt elektrisk" Og bensin forbruket de første 250 km eg har eid bilen var verre en på min 19 år gamle Integra. den låg på 0.8 - 0.9 året rundt. BMWen ligger på 1.1-1.2 til nå. Er jo liten vits å å drasse rundt på et tungt batteri som aldri blir brukt til noe. Bedre grep på glatta kanskje Og på disse veiene her kjører eg for det meste ikke raskere en 85kmt pga til tider veldig glatte veier. Men kan godt hende at eg ikke har fått skikkelig informasjon av BMW når eg hentet bilen. Men slik eg forstod det skal rpm nåla, når man kjører kun elektrisk, legge seg ned på "ready". Det var hvertfall det selgeren sa til meg. Har ikke funnet noen annen plass en inne på "eDrive" på idrive skjermen man kan se hvilken motor som blir brukt når.
-
Var derfor eg tenkte det kanskje ville hjelpe å sette bilen inn og lade den. Eg antar at når eg lader batteriet så blir batteriet også varmere. For bilen har stått på lading hver gang eg parkerer. Og som sagt, det kaldeste det har vært etter eg fikk bilen på torsdag er -6. Det var når eg hentet bilen.
-
Idag var det 4 grader, batteri var fulladet og viste 33 km igjen på elektrisk. Når eg går inn på BMW Remote appen sier den at eg har kjørt 0 % elektrisk. Den dagen eg hentet bilen var det -6 grader. Eg har nå parkert bilen innendørs i et verksted som holder ca 15 grader på lading. Bare for å sjekke om det fungerer med kun elektrisk kjøring da. Eg kan forstå at Auto start/stop ikke fungerer optimalt i kulden. Men ville nå ikke tro at Max eDrive sluttet å fungere så tidlig som ved 0-5 grader. Da har ikke denne bilen noe her i nord å gjøre.
-
Heisann. Tok imot levering av min 330e på torsdag. Tenkte ikke så mye over det da eg tok imot bilen. Men fant ut da eg var på vei hjem og kjørte ombord på ferger osv at bilen aldri la seg i elektrisk modus selv ved lav hastighet. Prøvde å manuelt velge Max eDrive, men fikk bare opp denne mld. "Max eDrive ikke tilgjengelig: Systemkrav". Stop and Go virket heller ikke. Det virket da eg hentet bilen, men da stod den jo innendørs. Og etter det eg har klart å google meg frem til skal ikke Stop and Go være aktivt når temperaturen er under 3 grader. Men ville jo tro at Max eDrive skulle fungere. Det står jo at det er 30-33km rekkevidde på batteriet. Det var forreste -6 grader da eg hentet bilen, men idag var det 3-4 når eg startet den. Og fortsatt virker verken Max eDrive eller Stop and Go. Finner svært lite om dette på nettet og ingenting i BMW sin bruker manual. Selgeren eg kjøpte bilen av sa bare eg skulle følge med om i helga om det forandret seg. Så virker som han vet minst av alle hva det kan være. Hadde satt stor pris på litt hjelp i dette. Om eg bare uroer meg for ingen grunn, eller om dette kan være noe mer alvorlig. Mvh Urolig eier av ny BMW.
-
Takk for hurtig svar. Min er nok samme som Oldetek. De sa hvertfall at hjerne osv var skiftet. Men vanskelig når d ikke er noen som kan hjelpe meg her eg bor. Er sykemeldt å kan ikke sku selv for tiden, å har bare 7dager på meg å få gang på driten, mangler papirer, så kan ikke bestille deler. Så tror eg gir faen i denne å kjøper en litt dyrere bil som går..
-
Er interessert i denne.. Litt usikker... Er egentlig på leting etter en til under 20000, men denne frister veldig.. Litt langt å dra også for noe eg ikke er sikker på om er rette bilen.. Hvordan er d å få tak i deler til denne? med tanke på at d er 4x4..
-
Er sikkert den da.. Men er d noe sant i det med hvis du skifter topp? De eg har snakket med som har prøvd eller vært passasjer i bilen sier den går vedig bra.. Kanskje 90-100 hk mer er å ta i men 50 - 80hk mer kanskje?
-
D gjorde eg og.. Men har hørt d fra mange at den bare hadde 120hk. Var en økonomi motor.. Ikke vet eg.. Har litt lyst å kanselere kjøpet, siden eg har 14 dagers angrefrist.. Karosseri er så å si helt strøkent.. null rust, litt lakk skader. Så bilen ser fantastisk ut.. Derfor eg ikke vil gi slipp på den. :S Må skifte en sensor på gir kassen for at den skal starte.. Utenom d er d ikke noe som må til håper eg.. Utenom å godkjenne den da.. Som eg går ut fra er d verste..
-
Hei Eg har nettopp gått til anskaffelse av en E30 327. Dette er en ombygd 325 automat. Etter d eg har funnet ut er 327 en motor med 120hk, men denne er d blitt satt en 325 topp på så de sier d er 218hk i den.. Hva må eg gjøre for å få den godkjent. Bremser osv er fra 325, trenger eg noe bedre? Hvis d er andre ting eg trenger må dere bare si i fra.. Er ganske grønn på BMW så kommer kanskje med noen "smarte" spm etterhvert.. hehe