Gå til innhold

Selectaa

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bærum

Selectaa's Achievements

  1. Har fire Bridgestone Potenza 225/45R17 dekk å selge. De er brukt i under en halv sesong. Originaldekk for en 320 MDAT Selges for 1,500 Må hentes på Høvik
  2. Funker fint på E9x. Vet ikke hvordna det er på E60. Kanskje må du oppdatere firmwaren?
  3. Hei. Jeg er veldig fornøyd med Furubakken på Bekkestua i Bærum (http://www.furubakken.no/) Ikke de mest avanserte websidene, men de er veldig behjelplige, holder hva de lover og kan ta ting litt på sparket hvis det haster.
  4. Ahh. God idè! Det skal jeg teste. Har ikke brukt den andre nøkkelen enda. Skikkelig Bimmere må jo kjøres av skikkelige folk (les; mannfolk)
  5. Jeg har en 320D Touring 2007 med Comfort Access og elektriske seter med minne. Jeg har lagt inn min preferanse av seteinstilling på minneplass 1. I computern kan jeg velge at når jeg åpner bilen med nøkkel 1 så skal sete sette seg tilbake til minne posisjon 1 når jeg åpner døren eller låser opp bilen. Dette får jeg ikke til å fungere. Jeg må holde minneknapp 1 nede til den har justert sete korrekt (helt til den er ferdig). Noen som har noen tips på dette?
  6. Fant litt info selv om 2009 3 serien. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=163438 http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=157122 http://qacds.bmwuniversity.com/bmwlms/P ... ontent.htm Mesteparten av disse fokuserer på US markedet dog.
  7. For og ikke snakke om denne artikkelen http://www.dinside.no/php/art.php?id=779582 som nevner ny facelift til 3 serien, og en helt vanvittig nye 330D. Står ikke hva den bruker på mila, men dette; "Nye 330d kan vise til et oppsiktsvekkende forhold mellom ytelser og utslipp; i sedanen sørger denne motoren på 245 hestekrefter for en lynrask akselerasjon fra 0 til 100 på kun 6,1 sekunder mens utslippet er holdt nede på 152 gram Co2 per kilometer. Dette gjør sitt til at 335d med biturbomotoren på 286 hester fremstår som en god del mindre interessant enn tidligere med sine 6,0 sekunder fra 0 til 100 og 177 gram Co2. Som tilvalg kan 330d leveres med en spesialkatalysator for å redusere NoX-utslippet (Nitrogenoksid), noe som er et krav i USA i dag og vil bli det i Europa i fremtiden." Noen som vet hvor man kan få mer informasjon om den nye 3 serien? Når den kommer, hva som er nytt (ser ny i-drive og hd basert navigasjon (ENDELIG!)), forbruk og kanskje tom priser?
  8. Takker igjen. Interresant thread. Skal sjekke når jeg plukker opp bimmern i morgen om skiltlysene kommer på når bilen låses opp. Virker som det er ganske safe hvis de gjør det på en 2007 modell. Er ikke store utgiftene heller, og Jlevi gir deg penga tilbake hvis det ikke fungerer uten errors. Tror jeg venter med ryggelys. For holde med hvite Angel Eyes, og så går jeg for ekte xenon i grøftelysa. Blir kvitt de ekle gule lysene da Gleder meg ikke som en unge til å hente bilen i morra kan du tru!
  9. Seff er det M-sport. Leker ikke buttikk! Men du er jo ett vandrende leksikon. Fantastisk. Fett at når du har en så fet bil at du også klarer å dokumentere det skikkelig med utrolig fine bilder. Morsommere igjen når leverandører spør om å få bruke bildene! Glemte det tullet med at blinklysene er på konstant i USA. Vurderer dog å bytte skiltlysene bak for å bli kvitt alt av gule lys. Det står også noe om å bytte ryggelys. Har du vært borte i dette? Hadde ikke gjort noe med noe litt kraftigere saker der. Eller to-stegs tåkeløys bak for alle de idiotene som kjører med for mye lys eller helt oppi ræva de når det er masse biler foran eller kø.
  10. Går ut i fra at du skal ha hvite angel eyes til e91. Da må jeg bare gjøre deg obs på at e91 og e90 IKKE har samme angel eyes som e92. For å få hvite angel eyes på e91 så må du bytte ut den pæra som er nå (en på hver side) med LED pærer (dioder). Her er ett alternativ (som jeg har på min), kjøpt fra USA på denne nettbutikken: http://jlevistreetwerks.com/BMW-E90/E91 ... edator-ICE™-for-the-BMW-E90/product_info.html Ahh. Takker for info. Tror jeg skal bestille litt av hvert av lys derifra. Tror jeg står over de led blinklysene da de virka litt heavy å koble til. Jeg ser at du har kjøpt tåkelyspærer fra rimport.no. Vet du om det er samme pærer i E91? Når det er sagt; jævli fet bil du har! Også utrolig morsomt at JlevisW har benyttet bildene av bilen din til å promotere de Predator ICE angel eyesene!!!
  11. Veldig interresert i Xenon grøftelys! Dette sammen med hvite angel eyes..... Har du noe info om disse, samt noen bilder? Apropos hvite angel eyes. Vet du hvor jeg kan få tak i slike Höen H8 XenonMatch? Når det gjelder felger så har jeg svart deg på email. Thanks! Selectaa!
  12. Deilig bil. Ikke noe annet å si. Og må si jeg likte felgene. Me gusta!!! Du skriver at du skal få inn xenon lys i sprederne (grøftelysene). Hvor får man tak i dette?
  13. Vet ikke om det er litt OT, men har en 96 E36 318is som jeg ønsker å selge. Den har alt av ekstrautstyr (men bare delskinn), helt nylakkert i original kosmosort metallic, er M styling pakka på den, har EBS bremseskiver og klosser, stort stereoanlegg med 10 høytalere og en basskasse, samt 6 kanals forsterker. Har også 19" sommerfelger og 16" vinterfelger. Bilen har gått 255' (140' i Tyskland), men motoren har bare gått 100'. Vil 100 for en slik bil være urealistisk?
  14. Selectaa

    Chiptuning

    Jeg er på jakt etter en E91 320D eller 325D 07/08 modell og prøver å finne ut hva tuningspotensialet på disse motorene er. Og her begynner utfordringene. Jeg har sjekket hjemmesidene til flere firma som driver med chiptuning. Det som forbauser meg er at det virker som de aller fleste legger seg på en flat prosentvis chiptuning av alle motorene. Hva denne flate prosenten er varierer fra ca 12% til 26%, men virker å holde seg jevn pr firma. Jeg har chippa min egen bil (E36 318is) og der kjørte de ett program gjennom bilen for å sjekke hva potensialet var og chippa den deretter. Har de helt sluttet med custom tilpasninger av chipping nå og kjører bare bokser med predefinerte parametere? Føler meg tryggere på å få gjort en spesialtilpasning til min motor. Jeg tenker da spesielt på den 325D motoren, som er samme tre liters motor som sitter i 330 og 335 bilene. Jeg har skjønt at det er noen småforandringer i turbo og muligens noen andre småting. Men resten skal være identisk (som bremser, girkasse, clutch, etc), så såvidt jeg kan skjønne så er det eneste hensynet man skal trenge å ta er hva motoren takler. Noen med erfaring med å trimming av 3 liters turbodieselmotorene fra BMW av nyrere årgang?
  15. Jeg har en E36 318is med M senkning som jeg har hatt litt forskjellige dekk på. Det begynte med 18" felger og 225/40 dekk av typen Continental Contisport (noen Porsche spesifikke greier). De var harde og sporte en del. Bytta så til ny 18" felger (kjørte på en stein) og Falken FK-451 dekk i samme dimensjon. Syns de spora mindre. Så ble de ny 18" todelte fete felgene bøffa. Dro oppom Sharif og kjøpte noen 19" felger med 235/35 dekk. Dekkene er Nankang Ultra Sport NS-II og de er mye mykere og sporer mye mindre enn de andre dekkene jeg har hatt. Så jeg tror at dekk har veldig mye å si. Når det er sagt så var en den kamerat av meg som kjøpte identisk bil samtidig, men uten M-sport/senkning. På 17" dekk sporet bilen hans vesentlig mere. Husker ikke om det var samme dekk, men dess stivere og lavere bilen er dess mindre er visst sjansen for at den sporer. Litt O.T., men vurderer en ny 3 serie nå, og på sommeren må jeg jo ha 19" felger. Kom over en selger som sa at med så store dekk så kan det være en fordel med Active Steering da den motkorrigerer sporing. Jeg har lest på BMW sine sider at systemet skal klare å kontre vindkast fra f.eks. trailere, så det er kanskje noe i dette. Har noen erfraing med dette?
×
×
  • Opprett ny...