Gå til innhold

ohmohm

Medlem
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Haugesund

ohmohm's Achievements

  1. Jeg har hatt lignende problemer med min E39 - 523i - 97 Byttet alt av sensorer, ble tatt feilsøking hos bmw-verksted, men fant ikke ut av problemet. De skyldte på dårlig spenning til hjerne og at kontaktporten hadde eiret. Bilen kunne gjerne kjøre 30 min, fikk et par "hakk" under kjøring, kjørte videre, og plutselig stoppet den opp. Kunne gå alt ifra 15 min til 2 timer før bilen startet igjen. Det jeg gjorde var å kjøpe en ny hjerne til bilen via ebay, fikk bmw-verkstedet til å omprogrammere den " som plaster på såret". Bilen har siden sine 225 000 kjørt hele 415 000 uten noen problemer. Hjerne kostet meg 1500,- kroner . En ny koster 15000. Prøv dette hvis du har skiftet det som kan skiftes av deler. Håper du finner ut av det.
  2. Bilen får spenningsfall, å dette har Bavaria undersøkt, og konklusjonen at det er feil med hjernen og at denne må skiftes :/ Sendt deg pm killarinc
  3. bøømp
  4. Hvor kan jeg få kjøpt dette? Brukt/ny?? pris? Er det mulig å fikse den gamle? Takker for svar!
  5. Tviler vel på om det er dårlig batteri? selv har jeg ikke skiftet batteri på bilen. Kjøpte den i 2007. Idag ringte Bavaria, etter uendelig tid med testing og de sa at det var 99% sikkert at hjernen må skiftes. 99% er så utrolig ubehagelig å høre i denne sammenhengen. Clue er at de sendte meg først en regning på 6000,- , men denne betalte jeg ikke siden bilen var i akkurat samme fatning som den var i når jeg fikk den. Nå derimot må jeg tenke meg om hva jeg skal gjøre. Han snakte om at en ny hjerne kostet 8000,- , men om jeg ville spandere dette på bilen? asså, bilen er jo ubrukelig i rushtrafikken ettersom det er villig til å lage km med køø.
  6. Lurer på om det følger noen konsekvenser av å bytte en hjerne fra en svensk 523i 97-modell, til en norsk registrert e39 523i 97 modell?(Noen som har vært borti dette før?) Feilmeldinger kommer å går, dette forårsaker at bilen av og til ikke vil starte igjen/ bil går dårlig. Hadde nettopp bilen på bavaria. De sa de fant ut av problemet og at de ikke fant flere feil. De hadde fjernet irr/korrisjon i stikk til styreenhet.Funnet spenningsfall i strømtilførsel. Slettet feil, så testet de denne noen dager, å alt var OK da sa de.. Hentet bilen igår, fredag. Tok meg kun 1 time å få feil igjen på bilen. Er det "big-deal" å skifte ledningsnettet på bilen? Tips/Hjelp mottas med stor takk!
  7. Igår oppsto samme problem, bilen stoppet. Ville ikke starte igjen, da sto bilen i ro 2-3 timer uten start. Startet igjen neste morgen som om ingenting skulle vært feil på det. Jeg har gått vekk ifra hvorfor bilen stopper. Hvorfor starter ikke bilen? Hva er det som trenger å hvile fra 20 min til opptil flere timer? Skal prøve å få snakket med noen pensjonerte bavaria folk imorgen som har litt holdt litt på med disse bilene. Det skal bli spennende å finne ut av feilen en dag.
  8. Jeg slettet feil når bilen sto i ro etter at den hadde stopt, pga feilen. Så slettet jeg den, men ville da ikke starte igjen, å feilen kom opp på diagnosekittet igjen.. Men nå har jeg nå bestilt den delen. Så hvis det slår ut feil igjen, så må jeg vel bare skru av hele dette innsuget? Kan vel være slik at ting "kjiler" seg fast eller trenger avkjøling?? Men det irriterer meg at bilen ikke starter igjen med en gang, å at jeg må vente x antall minutter. Jeg kjører ikke denne bilen i rush-trafikken for å si det sånn...
  9. Takk så mye for hjelpen, har lest litt rundt. Men en ting til : Hvorfor har det seg sånn at bilen ikke starter igjen med en gang? Hvorfor trenger den noen ganger 5 min hvile, andre ganger 25 min.Noen ganger starter den med en gang! Er det noe mekanisk jeg må skru av for å rense, bytte? Av og til har jeg på følelsen at disse elektriske impulsene kan "feiltolke" og sende "feil" signaler. Takk
  10. Hei hei, Har en e39, å jeg må si jeg begynner å bli ganske lei hele opplegget. Jeg har aldri funnet ut skikkelig av problemet på bilen min, å har vel hatt den i 3-4 år nå, aldri til å stole på.. Nå stoppet den langs veikanten igjen! Jeg har fått kjøpt eget diagnoseKit som jeg kan nå selv kjøre på bilen, istedet for å frakte bilen på verksted, så finner de aldri feilen uansett, for den kommer å går akkurat som det passer. Men det som kom opp på instrumentet var dette : Coolant tempreature sensor Throttle vale potentiometer Er noen av disse ett problem for at bilen kan fjuske, gå merkelig? Plutselig går den mye dårligere etter ett "lugg" mitt i kjøringa (523i). I tillegg til å stoppe, for å så kunne starte igjen etter 5-25 min? Takker for svar! Trenger all den info som er mulig angående bilen..
  11. Bump
  12. Bump!
  13. Ja, men jeg har da nye som selges..
  14. Bump!
  15. 523i, 97 modell. Noen som har ?
×
×
  • Opprett ny...