Gå til innhold

zr1

Medlem
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Eikefjord

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

zr1's Achievements

  1. Eg har samme ristingen i min e39 touring som du beskriver her, eg bytta travers foringene og bakdelen på bilen ble veldig bra, men der er en skjelving fortsatt så eg bytta en bærekule, stabbstag linkene og foringene men fortsatt skjelver den noe i 90-110kmt.( det var deler som var begynt å bli slitt) Ved oppbremsing blir dette værre , det betyr vell skjeve skiver men desse er bytta for ikkje lenge siden, mener å ha lest att slitte casterstag foringene kan føre til kast i skiver, kan noen bekrefte dette ? Uansett vil eg bytte desse foringene og sjå om dette blir bedre. min har gått 177tkm
  2. zr1

    Travers e39 touring

    Eg har ikkje funnet noe erstatning for desse nei, har heller ikkje brukt så mye tid på det siden bilen måtte brukes, så det ble orginalt.
  3. Misforstå med rett eg mener at desse kan ryke ,det er kjent problem, min har gått 174000km, så det er ikkje så ofte, men søk litt så ser du att eg ikkje er den første som har bytte desse.
  4. Den koster 2000kr og du bytter den på 30min, er ikkje vits å bruke forsikringen på dette. Eg bytta en slik i går, desse ryker i ny og ne.
  5. zr1

    Travers e39 touring

    Da er travers foringene byttet og det gjorde susen, nå er den stabil og fin i humper og på dårleg veidekke, var litt styr med første foringa til eg hadde fått laga riktig utstyr men dei 3 siste gjekk greit. Kan og bekrefte at desse er væskefylt, mulig det er den væska som renner sakte ut med åra ettersom gummien morkner og blir dermed ustabile , bare en teori, eg hadde væske igjen i 1 av dei 4 .
  6. ETL7045E stemmer med papiret fra bmw og artikkel nr 83220403248 men det er jo ikkje det artikkel nr som står på min kasse . Frustrerende, kan jo være kassa er byttet.
  7. Det som er forvirrende er att eg har hatt en service på min bmw har bestilt og montert alle filter og oljer fra gs men giroljen var en 4liter dexron rød og en 2liter som var brun (esso) han antok att eg trengte ca 6liter og måtte tappe 2liter ekstra,dei har bekrefta feilen og eg tar det med dei på mandag. Dermed begynte eg å sjekke litt og det er jo full forrviring med desse nr, det bmw mener eg skal ha er ikkje det som er på kassa ,den er brun, dei sier en rød type men eg har nr på en tredje type , bmw 83220002121 , vet ikkje om denne er rød eller brun eller om det betyr noe men same olje kan det ikkje være
  8. Det er dette eg må få klarhet i. BMW skrev ut papir i dag som sier ifølge skilt nr og shassinr att eg har automat a5s360r/a5s390r. og dermed skal ha ETL 7045E bmw83220403248 Eg har fylt på bmw (esso) 832294078077 så fant eg på kassen min bmw 83220002121 Mulig att dette er noelunde like oljer men det vet eg ikkje og er usikker
  9. 530d 2000 model reg 99, steptronic
  10. Eg kjøpte meg en valse, og eg kan skrive under på at du må være veldig nøye med rengjøringen i buen før du går i gang ellers presser du ugjevnheter ut , puss rent før du begynner skal du bevare lakken må du varme stålet først, eg gjorde dette før eg lakka bilen så det gjekk greit.
  11. Eg brukte esso lifetime/lifelong olja på min gm kasse men eg veit ikkje om det er riktig ,for eg fant eit nr på¨bunnpanna som ikkje stemmer med verken anbefalinger fra gs eller biltreff(lokal bmw) , eg tappa av en brun olje, anbefalingen fra bmw var rød olje (har type nr) dexron men den har feil type nr i følge bunnpanna mi, så eg ba om esso oljen ,om dette betyr noe veit eg ikkje men dette må eg sjekke på mandag. Kan være eg har blanda og bør flushe og få dette riktig , kan jo være forrige eigere har bomma på olja, og denne skal ha den røde dexron
  12. Høres greit ut det bortsett fra temp, ifølge Haynes skal være 30-80 grader. Eg bytta olje og filter på GM kassa mi i dag, tappa av ca 6liter, bytta filter, pakning monterte bunnpanne fekk kun på ca 3liter etter å ha ca 30 grader og gjekk gjennom gira. Så da kjørte eg den varm(på bukken) mens eg gjekk gjennom gira og fekk på siste ca 3literene. Eg prøver ikkje å være kranglette, eg er ingen ekspert men eg følte meg litt tryggere når eg fekk fylt på omtrent det eg tappet av og da måtte eg opp i temperatur, kan være tilfeldigheter ikkje veit eg. Det var mer frustrerende med oljetypene eg ble råda til å bruke kom til 4 forsjellige typer må sjekke det nærmere mandag men eit tips er å vaske ren bunnpanna så står bmw nr på olja der på grønn lapp.
  13. Bedre forslag ?da må alt tømmes og fylles etter spec igjen
  14. Eg har e6x på en 6,er med 3 tenningmoduler, 3 dobble coiler , kjører waste sparke, fjerna fordeler og dreia ned remhjulet for ac og monterte veiv trigger med 3 sensorer i en aluminiums ring, fungerer som f... det.
  15. Gjør det selv måten er å fylle olje på venstre side ,den pluggen som er rett over bunnpanne flensen til det renner ut igjen. Kjør den varm først, ha driftstemp på motor .
×
×
  • Opprett ny...