Gå til innhold

andy78

Medlem
  • Innholdsteller

    226
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    andrejensen78@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    tyssedal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

andy78's Achievements

  1. Hei. noen som har luftbelg og mulig kompressor til en e61 07 ? helst i Hedmark. Og ett spørsmål til. er det vanskelig å bytte belgen og kompressor? noen som har forklaring eller video av dette? Bilen min sa poff og datt ned. var nett som noen hoppa på taket.
  2. noen andre som har ide korfor bilen oppføre seg sånn ? kan d ha med 15liter diesel å gjøre?
  3. tenke å bytte slangene og dieselfilter først.....
  4. kan og nevne at den svetter litt fra den ene svarte returslangen. den nærmest vifta. kommer ltt diesel ut der. ikke mye men nok til slangen er fuktig... kan denne nappes av og byttes, eller skjer noe gale da....?
  5. altså under kjøring
  6. har kun testa på flat mark. men den døde hver gang i små bakker. når d var 15 liter....
  7. min 525tdsa 98 mod hadde ca 15 liter igjen på tanken. skulle starte den etter jobb en dag. måtte kinne lenge før den startet. fikk start og kjørte noen km før den mistet all motorkraft i noen sekunder for så å få motorkraft igjen. kjørte så noen km til og da døde den igjen og denne gangen helt så jeg måtte kjøre til siden og kinne igjen. kom til en bensinstasjon og åpnet panser og såg at det var mye mye luft i den gjennomsiktige dieselslangen. stoppet og fylte full tank. brukte lang tid å starte bilen. men når jeg fikk start så har bilen gått uten problem i 2 dager. noen som vet hva dette kan være? skjer dette igjen ved ca 15 liter igjen på tanken? kan det være fødepumpa eller hva den heter? hvor ligger denne og er det lett å bytte selv? kan det være tett dieselfilter. ser det er ett kjent problem med akkurat ca 15 liter og den fødepumpa....(matepumpa eller hva d heter) noen som kan forklare eller skjønner?
  8. ingen som har noe ide?
  9. Min e39 525tdsa 98 begynte plutselig å jage på tomgang og akser plutselig ekstra når jeg gir gass. ligger feks i 60 og holder jevn fart. så blir d plutselig mer turtall og den akse litt oppover. er slik i all fart. og uansett om d er rett vei eller oppover /nedover. og står jeg i kø så nykker den hele tiden.... har sjekka luftfilter og falskluft. ikke noe der. ser det er mye luft i dieselen når den står på tomgang. altså den gjennomsiktige slangen... kan dette være årsaken? eller sitter d dypere???? noen som har peiling. dette begynte når tempen her i oslo var over 30 grader. regne med d ikke har noe med saken og gjøre. men gikk bedre ikveld når tempen var rett under 20...... pga regn..... vurderer å bytte dieselfilter for å se om d hjelper....
  10. hehe... sjekka ikke hvilken type d var. bare såg symptomene... sorry....overtrøtt.....
  11. dårlig turbo? min var gåen og da forsvant mye olje og masse røyk fra eksosen. hvit røyk.. var så gale på slutten at bilene bak såg ikke noe. bytta turbo og den slutta å bruke olje og slutta å ryke hvit røyk. og i tillegg så kom det olje ut peilepinnehullet pga ødelagt turbo.
  12. Har prøvd d. Og oversette. Men finner ikke no på d. Noen som vet va d heter.
  13. noen som vet hva sikringene heter til skiltlys, sigarettutak og bagasjeromåpnerknappene bak på koffertlokket. på tysk. finner ikke de...... noen som vet eller har bok på engelsk el norsk....
  14. Problem fikset. Var pga turbohavari.
  15. Bytta turbo I går. Etter å ha kjøpt den på tomgang ei god stund så kjørte jeg en rolig tur. Skal si det røyk som f I de 15 min eg kjørte. Sjekka turbo og var redd noe var gale. Men ingen sølv eller noe. Tenkte da toppen eller noe er røket siden d røyk fortsatt. Bestemte meg for en ekstra tur bare for å se. Da stoppet røyken helt. Og kjørte bilen til jobb idag uten problem. Deilig, bilen fikset. Og går helt normalt igjen. Til og med olja som kom ut peilepinnehullet er borte. Jaggu glad eg gjorde det selv og ikke leverte bilen til ett dollarverksted.
×
×
  • Opprett ny...