Gå til innhold

mpreben

Medlem
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Notodden

mpreben's Achievements

  1. takk takk
  2. Har nå i vinter merka at når jeg kjører med bilen så synker tempraturer på motoren. Men når den står på tomgang kommer den seg opp på 90 grader uten problem. Når jeg kjører holder tempraturmåleren seg såvidt over den blå grensa på selve måleinstrumentet. Lurer på om det kunne vært selve tempraturmåleren som er defekt og som da ikke klarer å regulere varmen? (BMW E36, 318i 1996)
  3. Men hvis det er slik at jeg må ha ny enhet og vifte, er det enkelt å bytte selv? For hvis de tilsammen koster over 4 lapper har jeg lite lyst til å sette den på et verksted når jeg er student hehe..
  4. okay.. takk. Får da indelig håpe at det er en smal sak. Får undersøke den motstandsdelen med pigger. Får man sjekka med en slik motstandsmåler om varmeapperatmotstanden er defekt? For er jo en merkelig greie at vifta noen ganger ikke vil gå rundt, men lager varme. Og andre ganger så er hele klimaanlegget svart og ikke no lys.
  5. Så var dette en stor jobb, en som burde gjøres på et verksted? Og hvor mye betalte du sånn ca?
  6. men kan det være at sikringa ikke sitter bra eller at den er dårlig?
  7. ja er el klima...
  8. Har i nesten hele vinter hatt problemer med klamaanlegget. Problemet er at det slår seg på og av helt tilfeldig. Og er ikke alltid når den slår seg på at kupeevifta funker. Så da kommer det kun varm luft inn hvis jeg kjører i stor hastighet Men det virker som at når den først funker så er den på hele tiden, helt til jeg slår av bilen. Hadde en fin periode nå i 3 uker hvor den funka hver dag uten problemer, men nå er den blitt klikk igjen. Så lurer på hva feilen kan være... noen som har en aning''? (BMW 318i, E36 1996)
  9. Har i en liten tid hørt at kupeevifta har bråket. Etter en tid begynte den med å ikke slå seg på med en gang, men kom etter en liten tid. Men nå har den streika helt og vil ikke gå rundt. Eneste varmen jeg får inn i kupeen er at det siver inn litt. Så nå må jeg bare få fiksa problemet. Men så lurte jeg på om noen vet om det er en enkel sak eller om jeg burde få mekanikere til å fikse den? Har den Haynes boka men skjønner ikke hvordan jeg skal komme til den vifta. (E36, 96 modell, Klimaanlegg)
  10. Så om man fjærner gummiputene så har ikke det noe å si på kjøreegenskaper? "Men ellers så får jeg bare få meg en sykt tung sub i bagasjerommet" hehehe...
  11. Ja har de liggende her ja. Da får jeg undersøke litt der
  12. Er jo sant det du sier knut. Når jeg tenker meg om så er det en skam å gjøre slikt med en bimmer. Men hadde vært gruelig kjekt hvis det hadde blitt bra hehe...
  13. okay... Så er det stor risiko for at det kan gå galt selv om man har senkefjærer? Får ikke returnert de siden de fulgte med bilen da den ble kjøpt men men
  14. For en tid siden skifta jeg fjærer på bilen. Skifta til Supersport 40/30. Forran på bilen ble det helt perfekt, men bak på bilen klarer ikke jeg å se at det er blitt no senk i det hele tatt. Når jeg samenlikner min med en annen av samme bil så ser min nesten en smule høyere ut. (Bak skifta jeg også til nye gassdempere, så er ganske hard) Derfor lurte jeg på om det er lurt/mulig å kutte fjærene bak for å få litt mer senk, sånn at det ser bra ut? Har en BMW 318i E36
  15. ganske morro å ta bilder når de blir bra. Lite spørsmål bare til dere som har sett bilen... Har en plan om å kanskje tone rutene, og vil tone alle unntatt frontruta. Noen som trur det kan bli bra? Har bare lyst til å tone de med nesten det minste som går.
×
×
  • Opprett ny...