magne_
Medlem-
Innholdsteller
718 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om magne_
- Bursdag 03/25/1990
Contact Methods
-
MSN
magne_90@hotmail.com
Profile Information
-
Interesser:
Sandnes
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
magne_'s Achievements
Newbie (1/14)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Jeg ønsker å kjøpe en s38 veiv. Helst med svingningsdemper. Må uansett ha nye råder, så om det er 3.6 eller 3.8 har lite å bety. Den må være i bra stand og ikke ha behov for å bli slipt opp. Om den trenger en liten polering går det fint Ta gjerne kontakt på PM eller på mail, moksnevad@gmail.com viss du har noe som kan være av interesse.
-
Laudrup reagerte på et innlegg i et emne: Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp
-
Kegel reagerte på et innlegg i et emne: Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp
-
hermanoo90 reagerte på et innlegg i et emne: Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp
-
I dag fikk jeg sveiset gearkassen mot clutch huset For varmet begge deler og var meget nøyen med renholdet før og underveis. Punktsveiset i kryss helt til alt ble sammenhengende. Jeg hadde i forkant frest ned plata på clutch huset som jeg sveiset i forrige uke. Ligger litt bilder på bimmeren forumet... Jeg er ganske sikker på at dette ble meget bra, virker ikke som det har trekt seg av noen betydning. Akslingen er vertfall helt sentrert i forhold til lageret i veiva
-
Hvordan ville du ha laget en adapter til kassen da? Den eneste løsningen jeg ser er å lage to tykke flenser som passer sammen for å så sveise en på kassen og en på clutch huset. For å så planslipe begge deler etter sveising. Det må jo nesten stå montert på ei blokk med veiv for å få akslingen helt sentrert mot lageret i veiva. Jeg har ingen erfaring med å bygge om kasser og har heller ikke sett så mangen andre som har lagt ut info om det. Men så det som eneste løsning å sveise delene sammen. Det er jo også endel slingringsmon mellom splinsa på clutch lamel og aksling, slik at om den trekker seg noen hundredels millimeter så bør det gå helt fint
-
En sammenligning av 530d kassen mot 850 Csi kassen som står på bruskassen for tømming av olje. Dette var tidligere i kveld, håper på å få spent 850 kassen opp i dreiebenken i morgen kveld
-
Her er det skjedd en god del siden sist jeg la ut noe på nett ja! Det er flere grunnen til at jeg ikke har prioritert å oppdatere noe på nett, men hovedgrunnen er vell at jeg har møtt på en god del motgang med motoren jeg kjøpte. Det har vert mange småting, men det som var mest irriterende er en turbo som gir mer olje i eksosen enn i returen og en gearkasse som er blitt sveiset skeivt. Jeg har også hatt en del oljelekkasjer, noe som irriterer meg noe voldsomt! Mye av olje lekkasjen kom i forbindelse med toppdekselet, som jeg etter enda mer styr endelig fikk til å virke sammen med VAG coilene. Også bunnpanna slet jeg med å få tett etter at jeg fjernet alt kjemisk metall. Jeg fikk etter en del styr mappet motor på nytt og kjørt noen kvelder i høst før jeg like godt parkerte bilen for vinteren. Det lille jeg fikk kjørt hjalp godt på motivasjonen heldigvis Jeg kjører på bf98 og siden motoren var mappet for å kun ha enten full eller ingen pådrag så mappet vi helt fra scratch etter TPS. Dette førte til at motoren er veldig mye mer lettkjørt enn jeg hadde forestilt meg. Kan ha lavt turtall i 5 gir i 75km/t, og når jeg da kommer i motbakke så er det bare med en liten justering på gasspedalen så har jeg hauen på nok moment, slik at jeg slipper å slippe å gire ned. Det ble at motoren begynner på grunntrykk (ca 1bar) med gradvis økning opp mot 1.4 bar på topp. Jeg ønsker å kjøre safe og det er mer enn nok effekt for meg nå vertfall Jeg har ikke så mye bilder tilgjengelig nå, men kommer vell litt etter hvert. Det som står på akkurat nå er å få bygget om den nye gearkassen jeg kjøpte mot m30 blokka. Den nye kassen er en Getrag 560 6 trins fra 850 Csi. Den har gått ca 12.000km, så er knapt innkjørt Jeg har også kjøpt ny turbo, men det kommer litt etter hvert.
-
magne_ reagerte på et innlegg i et emne: OZ futura 17" felger selges
-
Jeg selger nå mine OZ Futura felger. Dem er 8.5x17 et 13 og 10x17 et 19. Boltsirkel: 5x120 Felgene ble resturert for ca to år siden og er nesten ubrukt etter dette. Dem fikk da lakkert opp senterene i en veldig hvit farge (vanskelig å få frem på bilder) samt sorte innertønner. Felgene er i veldig bra stand uten kantkjøringer e.l. Det står på toyo proxes t1r dekk både forran og bak. Dem er 215/40-17 forran og 245/35-17 bak. Det er mye spor igjen. Dekkene ble kjøpt nye når felgene var ferdig resturert. Felgene ligger i Stavanger området. Jeg ønsker helst at felgene blir hentet. Det kan være aktuelt å sende viss det er veldig ønskelig. Jeg setter prisen til 17.000,- Jeg kan for tiden ikke nås på tlf, siden jeg er bortreist på havet. Besiktelse kan alikevell ordnes! Kontakt meg gjerne på PM ved spørsmål. Magne Øksnevad Det ligger bilder på denne linken: http://bimmeren.no/viewtopic.php?f=27&t=2920
-
Gjør vell forsåvidt det. Men har kjøpt ny fjær til WG for lavere grunntrykk, samt elektronisk ladetrykksstyring for å forhåpentlig få en litt jevnere kurve. Skal kjøre på bensin og mindre trykk. Tipper jeg legger meg på 1 bar, bør med effekt for meg. Har lyst å prøve å få effekten i bakken og ikke bare spinne
-
Takk! Innsuget har fungert greit til 760whp/1030wnm tidligere, så fungerer vell greit nok Hadde nok muligens vært litt lite luft til de bakerste sylinderrenne viss det var en sugemotor...
-
BMWe30_123 reagerte på et innlegg i et emne: Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp
-
VegarVS reagerte på et innlegg i et emne: Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp
-
Det har skjedd forholdsvis mye med bilen i det siste. Mesteparten viser ikke igjen på disse bildene... Har bare noen få tilgjengelig, men bedre enn ingenting Jeg hadde oppstart av motoren 11/6, og den startet uten noen form for problemer. Sviver på bensin nå, så må innom en tur i benken for mapping før e30meet.
-
magne_ reagerte på et innlegg i et emne: BMW E-30Turbo
-
Får ta enda en skriftlig "update". Får nok lagt ut endel bilder når jeg kommer på sjøen igjen og har rolige dager Jeg gikk i gang med å åpne motoren for å ta ut veiva. Jeg fikk av den store bolten i fremkant og av med dekselet som ligger forran registerkjedet. Så kjapt at den lange glideskinna til registeret var utslitt. Den korte var totalt utslitt og nesten på stålet... Flott, er jo 5k for disse 2 på bavaria Jeg snakka litt med Ismail og vi har nok missforstått hvernadre litt. Jeg trodde at disse var blitt byttet en gang mens motoren har vært i hans eige, men det er tydelig at disse er fra når motoren var ny. Men vi fant en løsning etterhvert, jeg hadde jo heller ikke forventet å måtte bytte rammelagrene siden jeg hadde oppfatningen av at disse var gått over nylig. Var inne hos Nilsen motor med veiva mi i dag og fikk målt den opp skikkelig. Den er i nedre delen av toleransekravet, men går greit uten å slipe opp og kjøre 1. overdim lagrer Det var også riper i veiva der hvor lagrene til 2 råder ligger så den skal nå bli polert opp... Men har jo vært kjørt med mening denne motoren så slik har jeg regnet med!
-
Jo takk Er så vandt med at ting ikke går som forventet at jeg ser ikke så tungt på det lenger. Har vært slik siden moped tiden igrunnen Neei, hadde nok heletiden hatt det i bakhodet at lageret burde ha vært bytta. Lageret er på mangen måter helt utslitt, så har igrunnen ikke noe valg...
-
hermanoo90 reagerte på et innlegg i et emne: Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp
-
I dag/ kveld har jeg tatt ut motoren og gjort endel med den. Lakkert diverse og vasket ting skikkelig. Får nok lagt ut noen bilder etter vert På kvelden kom yngstemann hos Nilsen motor ut å fikk målt opp veiva mi med mikrometer. Vi sjekket et par av rådelagrene og dem var veldig bra. Dem ble byttet i midten av forrige sessong, men ville være helt sikker. Veiva er litt slitt, men går fremdeles greit. Den var også litt for kald når den ble målt. Men, skal alltid være noe ekstra. Det midterste rammelageret som har thrustlager er utslitt. Kunne se stålet under bronsen i kantene... Så jeg må ut med veiva og inn med nye rammelager. Tar også å monterer ARP bolter på rammelagerenne når jeg først er i gang Er jo litt ekstra kostnad og arbeid, men må jo selvfølgelig bytte det når alikevell motoren står i bukken. Jo, får håpe det!
-
torbfer reagerte på et innlegg i et emne: Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp
-
Takk for det! Begynner å få troa selv på at jeg får kjørt litt i sommer Takk, takk Ja, stemmer det Takk! Ja, det er veldig godt mulig.. Kommer nok til å stille på endel lokale "treff" når den endelig er klar. Også viss det blir kjøring på Årabråt gokart bane
-
Har skjedd endel her Jeg er ferdig med det eletriske til motoren. Mangler litt kobling i sikringsboksen, men det har egentlig ikke noe med motoren å gjøre. Koblingene til coilene ble seende slik ut. Ser også såvidt plasseringen av boostkontrolleren til venstre for toppen. En kompis spant ut forlengere til pluggene mine i CNC maskinen hans, veldig greit å slippe å stå i manuell benk å dreie disse: Jeg har også mottatt pedalstellet og sylindrer fra jegs. Det gikk ganske fort, men komme aldri til å handle derfra igjen! Det var umulig å få kontakt med dem når jeg ønsket å få litt mer deler med på samme forsendelse... Korte sylinderer. Alle 3 er 5/8. Prøver det først, kan vær at jeg må over på større på frembremsene... Montert: Med opphengsbrakett. Har gjort noen modifiseringer også, men disse står veldig godt beskrevet på siden der hvor disse brakettene selges Etter å ha montert og demontert et par ganger fikk jeg pedalstyret endelig helt på plass. Har fått lagt til slik at gasswire går klar av pedalstellet. Jeg gjorde modifiksasjonen her litt annereldes enn beskrevet på siden hans, siden jeg har behov for lang vandring på wiren... Fikk også borret hullene i bakkant som går igjennom torpedo og kommer opp nesten ved sikringsboksen: Pedalene skal justeres slik at dem står lenger inne i hvileposisjon. Har også sveiset ferdig stolunderstellet til førerstolen og fått den på plass: Det er ganske mange andre småting som også er blitt gjort, men var kun i går jeg husket å ta noe serlig med bilder...
-
mvbeven reagerte på et innlegg i et emne: Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp
-
Ble til at jeg tok meg ei økt i går kveld samt litt sveising fra morningen av i dag Først noen litt helhetslige bilder av motorrom. Må pressisere at ting er langt fra ferdig, finichen skal forhåpentlig være høyere når det er "ferdig". Skal f.eks ikke ha noen blå slanger mellom innsug og traktene... Fikk borret hull til trykkrøret og tilpasset noen rørbiter. Tror det ble ganske grei plassering Hadde jo glemt at jeg måtte sveise på dump ventilen på innsuget. Har fått gjort dette nå, men gikk hardt utover lakken som nylig ble sprøytet på: