Gå til innhold

tigern1984

Medlem
  • Innholdsteller

    141
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

tigern1984's Achievements

  1. Hei, Hadde for en tid tilbake en 523iat, men den hadde gått langt, så jeg solgte. Etter å ha putret rundt i en Audi 80 en stund, så er lysten på en ny e39 blitt ganske stor igjen. Det jeg da lurer på er folkets formening om 520 diesel vs. bensin. 523 var jo helt konge med 170 gamp, men ser at 520 fra 2003 har samme antall gamp, men litt mindre volum, som jeg antar gir utslag i Nm? Hvordan er da 520d med 136 hester i forhold. Har funnet to som jeg skal forhøre meg om, men er litt ute etter folks erfaringer og sånn!
  2. Hva heter fargen? er det facelift fanger på den? Baklykter med hvit blink? sned pm!
  3. Sjekket oljen på motoren? Hadde tendenser til tikking her for en tid tilbake, og da var det rett og slett litt dårlig med olje på motor!
  4. Da har jeg faktisk delvis løst problemet. Det viste seg jo selvfølgelig at den ene pumpen jeg tok ut selvfølgelig var den til lyktespylerene -som virket- Den jeg ikke hadde prøvd var den til frontruten. -Den virket ikke.- Enkel og kjapp løsning var å bytte om de to, til jeg får fatt i en erstatning! Litt lesning på gs bildeler sine nettsider og litt studering av bildene, så skjønte jeg hva jeg hadde gjort feil. Dette fordi at sikringen selvfølgelig var hel!
  5. Har problemer med vindusspyleren, noe som er litt upraktisk i disse regn og salt tider! Jeg har hatt nede innerskjerm og gitt pumpen litt strøm fra batteri, og denne virker, så da er det en sikring antar jeg! men jeg vet ikke hvilken sikring jeg skal prøve å bytte. Oversikten over sikringer er på tysk, noe som jeg ikke er stødig på. Noen som vet, evt, har noen annen ide om hva det kan være. Spyler bak og på lykter, men ikke frontrute! Kan det være selve hendelen bak rattet som er gåen? den virker både forran og på lykter, så syns det er merkelig i såfall. Takker for all hjelp da bilen står oppjekket og klar!
  6. Hmmm. Det jeg tenker er jo at jeg slipper utlegg på eu-kontrollen også da han skal fikse det. slipper nye dekk, og noen timer på verksted. Pluss at jeg slipper å legge den ut, gjøre den klar for visning etc. Men det er litt for lite i forhold til hva som står igjen på lånet, så han får jo med seg en salgspant! Får prøve å tyne noen tusenlapper til.
  7. Han sier han skal ha den til kjerring og unger. Ser ingen grunn til å tvile på han, da min far kjenner han sånn rimelig godt! Bilen er en 97 modell som har klokket 217 000. det skal sies at den er veldig godt holdt innvendig. Grått skinn og førerstolen er litt slitt, men sammenligner jeg med en kompis sin 520 fra 2001 med sort skinn, så er denne i god stand innvendig!
  8. Har en BMW 523 iat som skal selges. Den har det meste av utstyr; skinn, takluke, automat, klima, ryggesensorer, avblendbart speil, avtagbart hengefeste, nivåregulering. Har den inne på et verksted som skal fikse eu godkjenningen. Nye dekk bak, et bremserør og justere håndbrekket. Kom i snakk med en fra verkstedet som begynte å snakke pris på dekk osv, så sa jeg at han bare skulle hive på noe rimelig da jeg ikke ville ha alt for store utlegg siden jeg skulle selge. Han sier at han hadde en som kanskje ville kjøpe. Det viste seg å vær innehaveren av verkstedet. Ordentlig type i følge "bygda" og min far. Han tok en grundig sjekk, og fant feil på en elektronisk dings i automatkassen, rust i hjulbuen og på en dør, el liten bulk i skjermen over baklykten, defekt ryggesensor, defekt aircon (mangeler gass) og et speil som ikke regulerer ordentlig. På den annen side er det nye skiver forran og bak, nye bremsesko på håndbrekket, nye fjærer forran, rimelig ny nivåreguleringsbelg på den ene siden og nye endeledd. Han byr 80 000 og føler han er snill. Mitt spørsmål, kan jeg forvente meg så mye mer på det åpne markedet. Vil ikke bli lurt her! Takker for svar!
  9. Spør du meg er disse skikkelig fete på e39 http://www.1010tires.com//images/wheels/large/replica_m5_lg_enlarge.jpg
  10. Hadde bilen på bukk i noen dager for å skifte håndbrekkdeler. Dette gikk fint, men når jeg jekket den ned igjen var det kommet en knirkelyd i opphenget på venstre side. Hver gang jeg kjører i en dump, eller over en fartshump knirker det som pokker. Det rare er at det ikke var der før jeg jekket den opp. Klarer ikke å se for meg at det er skiven eller håndbrekkdelene jeg byttet som kan være årsaken. noen som kan komme med tips eller hint eller noe?
  11. Her er noen bilder jeg fant på nettet! http://picasaweb.google.no/neppaj/MercedesBenzKlubbenAvdelingBergenIOs1214Juni2009?authkey=Gv1sRgCN61zaPBkcGwnwE&feat=embedwebsite#
  12. Det var en grunn til jeg satte "Bilentusiaster" og ikke "BMWentusiaster" i tittelen! Uansett hva man kan mene om Mercedes, så skjuler ikke det faktumet at det er utrolig mye klassiske "stjerner" (i dobbel forstand) på Solstrand denne helgen. De har avreise i morgen, så bare å sette seg i grøften med kameraer for alle "spottere" der ute!
  13. http://www.bt.no/lokalt/bergen/article864209.ece Godt det ikke gikk liv sier bare jeg!
  14. Bumper denne med en note om at de skal ut å kjøre på formiddagen, man alle er vel mer eller mindre tilbake på kvelden!
  15. Se forresten på denne! Vurderer det selv. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=119277
×
×
  • Opprett ny...