Gå til innhold

STiX

Medlem
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Ås
  • Kjøretøy
    325i cab

STiX's Achievements

  1. Tenkte meg at det var en av løsningene ja men dette virker som både mye jobb og penger? Er startsperre (EWS?) en egen kontrollboks? hvor finner jeg eventuellt den? Det høres lovende ut! Jeg har to nøkler, en tynn (gammeldags) og en litt tjukkere med lys i. Er det da ikke startsperre? Bilen står på verkstedet så jeg får ikke sjekka hjernen før imorra. Er det mange forskjellige typer av disse? *Edit - Nr på hjernen er 0 261 200 413* Jeg er for de enkle alternativene her Hvor får man kjøpt eller kodet om hjernen? Håper det går an å skaffe brukt siden nyprisen er mer enn 2 månedslønninger (student)
  2. Hei igjen, takk for forslag! jeg har hatt lite tid til feilsøking og siden jeg mangler endel utstyr så tok jeg kontakt med et lokalt verksted. De har kikka på den og funnet ut at det er hjernen som er gåen. Tidligere eiere har chippet den og ikke vært nøye nok med å tette igjen boksen så det har kommet fuktighet inn i den. Nå er jeg på jakt etter en "ny" hjerne som ikke koster mer enn bilen og i den sammenheng lurer jeg på om det er mulig å ta en hjerne fra en tilsvarende bil (eller bil med samme motor, M50B25) Regner med at startsperra blander seg inn her også...?
  3. Ops, leste litt feil der! bytt plugg og ikke ledning Har allerede prøvd det, stadig sylinder nr 2 som ikke vil selv om jeg prøver med de andre pluggene.
  4. vil ikke tenningstidspunkt bli feil på begge coilene da?
  5. Takk for svar, tok sin tid men nå har jeg fått sjekka litt mer. kontakten er fin og hel, det samme er ledningene så langt jeg kommer til oppå motoren. Virker som om det er en kortslutning på den ene ledningen som går til den kontakten ett sted lengre inn i bilen. Neste steg er vel da å spore denne ledningen.. forhåpentligvis uten å måtte demontere hele bilen :/
  6. Hei litt info først: 1993 325i cab med manuell gir. Har hatt bilen ett par år og den har vært litt kranglete i perioder særlig vinter og ved mye regnvær. Ved start av kald motor tenner den bare på fem sylindre, men den siste slenger seg på etter 10-20 sekunder. Den drar også noe ugjevnt, særlig på lave turtall. Rett før helga (etter mye regnvær) tente den bare på fem igjen, men denne gange ble det ikke noe forbedring slik som tidligere. Åpnet panseret og kikka rundt, mye fuktighet og oppsamling av vann flere steder så jeg lot den gå nesten 5 minutter for å bli varm og tørke opp. Oppdaget at det kom røyk fra plastdekselet over coilene og stoppet motoren. Åpnet opp og fant fort fram til coil nr 2 som var mye varmere enn resten, tok den opp og så at den hadde smelta, så ut som popcorn på den ene siden under. Har nå bytta coilen og sjekka pluggene, men nå tenner den ikke på sylinder 2. Håper noen der ute sitter med kunnskapen jeg mangler om hva som skal sjekkes og hvordan for å finne feilen Takker for svar Stian
  7. Coil, ikke coilovers men ellers takk!
  8. Coil LØST!
  9. Sjekka bensinpumpa nå og alt virket normalt der! Da er neste steg bensinfilter
  10. Så bensintilførsel høres ut som det kan være problemet.. Hvordan kan jeg feilsøke dette?
  11. Hei Min 325i cab fant ut idag etter ca en time kjøring at den ikke ville mer. Hadde stoppa innom en bensinstasjon og når jeg skulle kjøre videre begynnte den å gå ugjevnt. Med litt pumping på pedalen ble den bra igjen, men det varte bare i 20 sek så kom det tilbake og ble bare værre til den etter ca 1 minutt stoppa helt og nektet å starte )ikke tegn til tenning) Siden jeg hadde det travelt ble bilen overlatt til seg selv fram til kvelden. Når jeg kom med en kompis og en bil for å taue prøvde jeg selvfølgelig å starte. Da starta den helt fint og gikk i ca 5 min før det var akkurat det samme igjen. Litt vanskelig å forklare hva som skjer, men kan sammenliknes med kjøre tomt for bensin.. Forslag og ideèr mottas med takk
  12. Bakseterygg med skipose?
  13. Har hatt 17" på min IX uten senking.. en kammerat hadde en med 40-40 senking og det funka helt fint. Du burde ikke senke mer enn 40, og det burde være likt foran og bak på en IX på grunn av ugjevn slitasje på drivverk.. Ellers passer det med 17" felger og 215/45/17 dekk f.eks. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=73853 Usikker på ET på de.. kan sjekke! på min med skjermbreddere så var de kant i kant på den..
×
×
  • Opprett ny...