Gå til innhold

Tool

Medlem
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Tool's Achievements

  1. Penguin - Du har helt rett; Jeg skal ikke bruke bilen på bane, og er ikke noen råkjører. Men jeg er likevel enig med punktet andre bemerker - At dekk er et sikkerhetsspørsmål, og selvsagt også et prisspørmål... Egenskapene jeg etterpør innledningsvis er gode dekk for vanlige kjøreforhold, som ikke slites ut raskt. Dette gjør at jeg vurderer hvilke dekk som skal kjøpes, og gjerne vil ha innspill fra folk som kjenner dekkene bedre enn meg (naturlig nok...). Jeg har heller ikke hatt mange "wow opplevelser" på dekk, i og for seg - men jeg har hatt dårlige opplevelser (særlig mtp. sporing). På en E39 525ia vi hadde tidligere (2001/2002), funket den tids Bridegestone et eller annet dårlig - sporet og ble slitt raskt. På en 2009 X6 35d vi har idag, funket Yokohama ig20 vinterdekk dårligere enn Nokian Hakka R (fikk med feil dekk fra Stenshagen). Jeg er mao ikke ute etter å finne et ultra high performance dekk, men jeg vil unngå å kjøpe dekk som dårlige på flere parametre, eller å betale overpris for Michelin for den saks skyld... (har f.eks ikke funnet noen troverdige tester av Falken FK 452 på nettet)
  2. Jeg fikk med en liten kompressor-sak til å fylle luft da jeg kjøpte bilen fra BMW. Satser på at denne, kombinert med sprayboks, vil gjøre samme nytten som et runflat dekk - for en kort strekning. Jeg har ikke reservehjul, så jekk hjelper meg lite....
  3. Seamaster (Omega...?) Jeg har bestemt meg for å skippe runflats. Dekkforhandleren fortalte meg at hvis man kjører på runflatdekket i punktert tilstand, vil det måtte skiftes uansett. Sikkerhetsmessig er det gjerne en fordel - men jeg ser det som mindre viktig. (Har runflats på både sommer og vinterdekk idag) Videre er jo prisene på runflats høyere, og de er gjerne mindre komfortable å kjøre på (...særlig når man kommer opp i større dimmensjoner). Det er sikkert mange meninger om dette - og jeg vet BMWene idag er tiltenkt runflats i utgangspunktet, men jeg heller likevel mot vanlige dekk.
  4. Legger ved et bilde av felgtypen
  5. Tusen takk for innspill! Prisene er med felger som noen har bemerket, så tror det er ganske fair... Felgene jeg skal ha er replica av BMW Ellipsoid (Style 162) - og de fåes desverre ikke i riktig dimm. til å kunne ha 225/255, selv om jeg helst vil ha dette. Hvis jeg skal kjøpe originale BMW 162 m. 225/255 koster det skjorta Er noen av dekkalternativene er bedre/dårligere på sporing? Har en følelse av at sporing er et større problem når man ikke har 225/255 - men det er kanskje bare innbilt...
  6. Jeg skal ha nye 18" på bilen til våren, og har fått tilbud på forskjellige dekk. (225/40/R18 -- BMW e91) Jeg er interessert i å ha et velfungerende dekk på alle kjøreforhold, og beholde mest mulig komfort til tross for 18" - videre bør jo dekkene holde en stund... Tilbudet jeg har fått er på følgende dekk (rangert etter pris m/felg): Falken FK 452 (8700,-) GoodYear Eagle F1 (9500,-) Continental Sport Contact 3 (10300,-) Michelin Pilot Sport (11000,-) Har noen erfaringer/anbefalinger mtp. disse dekkene?
  7. Vet ærlig talt ikke ET på replicafelgene, men antar det er samme som fordekkene på originalfelgene (ET34). Syntes hele spacergreia høres litt usikkert ut - er ikke så nøye om felgene sitter litt lenger inne i hjulbuen, hvis alternativet er å slite ting i stykker... Er det noe problem å kjøre med samme dimm. på samtlige hjul (dvs samme ET også - 8x18 ET34 225/40 ) - uten spacere og fiksfaks ? BMW selv bruker jo 225/255 på 18" til E-9X (Min far kjøpte en 528 for ti år siden, som kjørte vesentlig dårligere på replica med samme dimm hele veien (17 x 235) enn med originale BMW 17 x 235/255 felger - På bilene han har kjøpt siden, sverger han alltid til originale felger. Kan sikkert være mange faktorer til dette, men likevel....)
  8. Jeg har tenkt å kjøpe 18" Ellipsoideker til neste sesong - men jeg har ikke tenkt å kjøpe originale BMW felger, da de har fått denne felgdesignen til bedre pris hos flere dekkforhandlere nå.... Problemet er at de originale felgene/dekkene har dimmensjon: Forhjul 8 x 18 ET 34 225/40 R18 Bakhjul 8,5 x 18 ET 37 255/35 R18 Mens på de uoriginale felgene er det ikke mulig å få forskjellig dimmensjon foran og bak - etter hva jeg har hørt (hvis noen vet om butikker som kan skaffe det - gjerne si ifra!). Dette innebærer at en har 8x18 med 225 på alle hjulene. Fikk tips at spacere da var en god idè. Jeg kjenner ikke godt til spacere, og har derfor noen spørsmål: - Kan de skade bilen selv om de bygger moderat mye ut (ca 15mm)? - Er det lovlig? - Hvilken størrelse er å anbefale (ser de har 5-30mm til min bil på GS Bildeler)?
  9. Har du forskjellig dimmensjon på dekkene foran og bak? Dvs: 8 * 18" med 225/40 foran 8,5 * 18" med 255/35 bak Får man det uten å kjøpe ellipsoid originalt fra BMW?
  10. Jeg fikk med samme felger som du originalt hadde med Bridgestone runflat dekk fra Tronrud/Bilia. Disse har jeg vært godt fornøyd med, men har hørt at runflat kan være litt mer ukomfortabelt i større dimmensjoner... Hva slags dekk valgte du på dine 18" ? - Er du fornøyd? Vet noen om dekk som egner seg godt på BMW E91? Jeg er generelt skeptisk til merker jeg ikke har hørt om før, og budsjettdekk fra østen - men ønsker heller ikke betale mer enn nødvendig for god kvalitet. Har i så måte vurdert Dunlop sportmaxx + 9090/9000, Goodyear Eagle F1 3gsd eller Bridgestone Potenza - men er redd noen av disse er vel "sportslige" - da jeg ønsker å beholde en viss komfort og ikke bruker bilen til ekstremsport
  11. Takk for svar! - skal stikke oppom Bryn og få et tilbud. (Har letet etter 162 ellipsoideker en stund...) Bilen min er 100% original, men jeg ønsker èn oppgradering - krom nyrer - og undrer; hvor kjøpte du nyrene dine? (evt. hvor kan de enklest/sikrest kjøpes?) Har sett noen nettbutikker fører dem, men er det kvalitetsforskjeller man bør tenke over? Er det mye styr å montere dem? Vil jo isåfall bare være å bytte selve spilene for min del...
  12. Henger på ytterligere et par spørsmål... Hvor kjøpte du felgene? Til hvilken pris?
  13. Har en mistanke om at dette egentlig er nye 7-serien, og ikke en 5'er. Den kommer i følge BMW Norge med mulighet for X-drive(4WD)
  14. Har en 2007 BMW 318dt og vurderer å oppgradere den med en enkel tuning. Vil helst ikke omprogramere og endre for mye på bilen i og med den har garanti etc fra BMW Norge Funker disse? Og er de verd pengene? http://www.biltuning.no/tuning/bmw/tuningstyling124.htm (DTK fra biltuning.no)
×
×
  • Opprett ny...