Gå til innhold

viahawk

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

viahawk's Achievements

  1. Dette er en 2001 mod M5 solgt ny i norge av BMW men er ikke facelifted. Flere specs finner du i anonnsen. Kan diskutere pris hvis det er en BMW entusiast som har lyst på den. http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
  2. Ta kontakt med AMCAR (American car club of norway) De kan hjelpe deg. Det er en untaksbestemelse i loverket som heter §1-15 denne loven fritar deg fra å ha sentral typegodkjenning i norge mtp co2. MEN bilen MÅ være tilnærmet orginal stand! (er den tunet blir det no go, det samme gjelder senk, lakk, styling sett etc.)
  3. Noen som ska seede denne
  4. Fordelen med å kjøpe en brukt A6 er at dette er kjøpers marked, det er et vanvittig antall A6er til salgs og det er gode muligheter for et bra kjøp. Jeg hadde nok styrt unna 1,8T motoren i A6. Ikke at motoren er dålig, tvert om dette er en meget bra motor, men det blir for smått for en såpas stor bil som A6. 2.4 har en bedre moment kurve som passer bilen bedre. Og stort bedre 4wd system enn quattro skal du lete lenge etter!
  5. Som titelen sier, Noen som vet om banekjøring for BMW på vålerbannen eller rudskogen i år?
  6. Har hatt en 2001 allroad med 2,5tdi. Og var Kjempe fornøyd, det er riktig at det er problemer med kamakselene på modellene frem til 2003. Min var i allefall rustfri, noe jeg ikke kan si om 2001 M5en min der var hele panseret rusta på undersia og måtte byttes, for ikke å nevne ny VANOS, svinghjul, trøstelager og bærearmer foran. Faktum er at nye biler er ikke som gammle. Jeg er medlem på VACN og det går i samma leksa der som her de "gammle" var mye bedre. Det er nok noe rett i det, men i dag må bilene produseres etter helt andre krav. det være seg vekt, miljø, utslipp og sikkerhet. det sier seg selv at når man presser 220Hk ut av en 2,5liter diesel så har dette sin pris ( 180Hk org, men en tur til TS racing så vips har du 220hk og 440nm.) Jeg hadde manuel kasse og denne fungerte feilfritt. Men automat kassa er noe mer følsom for trimming. Den er ikke laget for så mye dreiemoment som man får etter chiping. Liker både BMW og Audi, men det KOSTER Å VÆRE KAR!
  7. Jepp, fisket litt etter det ja. Lukter nye angeleys lykter
  8. Jepp, fisket litt etter det ja. Lukter nye angeleys lykter
  9. Har en 2000/2001 Ekte M5 den har klokka 180k og går som bare F. MEN dette er verken en billig bil å kjøpe eller eie, skal man ha en M5 av nyere dato bør man ha noen kroner på bok eller krd. kort hvis det skulle vanke en tur på verkstedet. På min er Vanosen byttet for et par år siden og har akkurat byttet svinghjul, trøstelager, cluch og luftmengde målere. Dette er andre gangen det blir bytta svinghjul og cluch, første gangen var ved 60K og nå på 180K bortsett fra dette har bilen vært feilfri! Og har fått dugg i lyktene men, det løser seg.
  10. Vet du om det med pakning er en vanlig feil eller tror du jeg bå bytte hele lykta?
  11. Hei, jeg sliter med dugg i fremlyktene på BMWen, Har hørt at pakningene rundt glassene kan være slitt (sprekkt). har noen en peiling på hvordan man får av lykteglassa for å bytte pakning?
×
×
  • Opprett ny...