Gå til innhold

olaff667

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

olaff667's Achievements

  1. heisann, jeg har akuratt fått gang på bytte mitt og jeg bruker en 95- 520i lmm på en 525i 93-....kontakten er ikke fysisk lik, men kappet og limet med den gamle kontakten... bilen går helt fint fra 1500 og opp;)...sviver ikke på tomgang men tror det er pga jeg mangler lamdasonden...den er heller ikke lik i kontakten.
  2. har skiftet motostyringen ja, har den gamle liggende og får akkuratt det samme problemet med den:S
  3. hei hei, jeg håper noen her har hatt det samme problemet, jeg har søkt meg i hjel her på forumet men ikke kommet helt fram til noe enda.... får snart "dager igjenn" ei jente og må nesten ha gang på vannsenga "e34" fordi jeg kan nesten ikke kjøre rundt på henne i en fiesta har byttet motor i bilen min "e34 95 520i \ vanos" til en "93 525 \ vanos" Starter går rundt og ser ikke noen problem, alle ledninger\jordinger er koblet til, MEN bensin pumpe starter ikke....tror ikke jeg får gnist heller. Jeg har prøvd å tyvkoble bensinpumpa men det kommer ikke strøm til bensin rele engang?! tenkte at det gjerne kunne være startsperre som fukker for meg men det skal jo være spenning til det rele'et selv om tenninga ikke er på, og det er det ikke! det er 3 rele oppi rommet med motorstyringa og bare 1 av disse får strøm:S har sjekket alle sikringer og ingen er gått til ***** noen som har peil?! takker for alle svar, både gode og dårlige:p
  4. er vel en eldre m50 da jah:P startmotor har blitt byttet allerede, mener det kan vere noe med at starteren ikke får slått seg helt ut pga kassa er ikke helt lik. men det er ikke det som irriterer meg akuratt nå hehe. btw så klikker den inn på rele'et men starteren kjører seg fast slik at jeg må snurre veiva litt tilbake før den trekker seg inn igjenn. strøm får den og spinner når den bare liggen inntill blokka jeg så på den hurtigkoblingen mellom motor og cupe og der er det 3 pinner som ikke matcher, men igjenn så er det jo noe spenning og ting som skjer når jeg måler med multimeter på ledningene til pumpa. bruker den hjernen som fulgte med motoren jah (siemens) og bilen er (bosch) så det er gjerne et crash....men igjenn som jeg sa tidligere det er jo spenning bak. viss jeg "tyvkobler" pumpa vil den ikke brenne opp av å stå å kjøre hele tiden da?! vil ikke måtte skru den av og på hvert 3. minutt:S takk til alle for forslag og hjelp=)
  5. heisann, desperat etter hjelp her! har byttet motor i en e34 95- m50b20 til en m20b20? en 24v uten vanos fra en e36 93- hehe vet dette er et skritt tilbake i motor men fikk den billig og satt den i, MEN nå har jeg 2 problem nr. bensin pumpen reagerer ikke, ledningsnettet i bilen er bosch og i motor er det simemens men når en fra bavaria var bortom og koblet opp pc'n sin så fjernet han alle feilmeldinger - service og alt den driten, og sa at det var ikke flere feilmeldinger. fortsatt reagerer ikke pumpa. ikke en lyd i det helle tatt, var bak med et multimeter og målte spenning i alle kablene så å si når jeg skrudde på tenninga!? ikke at jeg vet hvor mye i hva ledning det skal hver. alt av lys og alt i cupeen fungerer! nr.2 Startmotor går ikke rundt men jeg tror at det er feil svinghjul på serie motoren, han snakket om at det kunne hver dobble spor eller noe sånt i det. men viss noen mener noe annet sleng ut! glemte jo å se på dette før jeg heiv den i bilen. men dette problemet er ikke viktig, få pumpa igang er det viktige bensin pumpa var 100% før jeg skiftet motor så det var veldig tilfeldig viss den skulle ryge av en helt ukjent grunn under motor skiftet. leste noe om EWS og EWS2 eller noe, er det noe jeg har på motoren? kan det vere et problem? den tente litt på gammel bensin når vi prøvde å trille den igang! men som sagt så går ikke pumpa. takker på forhånd, ps DESPERAT etter tips, erfaringer.
×
×
  • Opprett ny...