Gå til innhold

sion

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

sion's Achievements

  1. Hei. Hadde akkurat samme problemet med min E34 for 2 dager siden, det var et problem som kom pluttselig. Det viste seg at det var luft i systemet til kjøling og radiator. tok av radiator lokket og lufteskruen 2 cm til høyre, vridde nøkkelen om til trinn 2, full styrke på viften innv. fylte på kjølevæske -vann og frostvæske- annenhver gang 50/50 til det stoppet å boble opp av "lufteskruehullet". da var problemet løst. så bare gjernet jeg litt av vannet til det kom ned på der nivået skal være, og evnt. etterfylle dagen etterpå. Dette etter at jeg fant ut at radiator hadde grei størrelse på en sprekke og lakk en del, tom tank på 1 dag. Sikkert der noe av luften har kommet inn i systemet. det å lufte systemet kan vell kanskje være det enkleste og første å bryne seg på`? i allefall det jeg gjorde.
  2. Hei! Har et problem med sentrallåsen her : -For å låse igjen/opp bilen må jeg vri om nøkkelen/presse låsepinnen ned 2 ganger for at dørene skal låse seg. -Alle dører utenom passasjer framme vil låse seg. Men den kan ÅPNES sammens med de andre, da alle går 2 ganger opp og ned først. -Har sjekket ledningene i bakdøra, der var det mye tull, skjøtet lednignen ordentlig sammen igjen, men det hjalp ikke. -Har tatt ut innmaten på passasjer-døra så har jeg sjekket ledninger,låsemotor og div. *Innv. i døra så er det en GULL-krok som er hektet på låsemotoren fordi den som får låse-pinnen til å gå opp og ned. Ved å manuelt trykke ned låsepinnen, får jeg låst døren. Men ved å dra i den GULL kroken i den retning låsemotoren skal dra den i (mot meg feks): så har jeg ikke sjanse i havet til å dra den helt mot meg dit den skal for at den er låst,klarer bare like mye så man ser låsepinnen går 2mm ned, like mye som låsemotoren klarer. Ved å låse døren med låsepinnen først , og så skyve GULL-kroken fra meg( som åpner døren) går helt fint. Akkurat det motoren klarer også. For når jeg låser alle dører med nøkkelen så beveger låsepinnen seg (passasjer-døren) 2mm opp og ned i takt med de andre låsepinnene som går HELT ned og opp. Håper dere forstår ellers skal jeg prøve å forklarer meg bedre.
  3. sion

    Motoren fusker!

    skiftet pluggene , la merke til at den ene satt litt løst fra før av , så nå har den vært problemfri i 2 dager får håpe det var det som skulle til
  4. sion

    Motoren fusker!

    prøvde med startgass på innsugsbelgen og rundt ved luftfilteret. skjedde ingenting med turtelleren. har et sportsluftfilter på bilen da men vet ikke om det har noe med saken å gjøre?
  5. sion

    Motoren fusker!

    var ute å kjørte nå og fant flere ting som kan være til hjelp å løse problemet: - Bilen napper og fusker noe jæv... ved litt gasspådrag under 2000rpm uansett gir. - Når jeg kommer meg opp på 3000rpm og uansett mengde gass så fusker den ikke. når jeg ligger på 3000rpm eller høyere så går det fint ann å ligge å hvile på o,5 på mila uten at den spretter opp til 1 L minimum av seg selv. men da synker farten etterhvert. på omdreininger rundt 2000 så går det ikke ann å ligge på under 1 L på mila, den går automatisk til 1L på mila når jeg prøver å slakke ned på gassen. Slakker jeg littegrann for mye så går den på 0 L pr mil( motor bremser ned)
  6. sion

    Motoren fusker!

    det var ikke noe hull der
  7. sion

    Motoren fusker!

    Det er en 520i E34 91 modell Starte opp bilen : Noen ganger når jeg skal starte opp bilen og jeg slipper nøkkelen fordi det høres ut som den startet, så har den tendens til å droppe langt ned på turtallet og kvæler seg selv. * Den kvæler seg ikke selv når jeg har fått den i gang men dropper veldig på RPM'n. - På tomgang : Den ligger rolig på ca 900-1000rpm men pluttselig tar den et fall ned på 400rpm og flyr tilbake opp igjen. Den går litt ujevnt ut i fra når jeg står bak bilen og hører på potta. Noen ganger hver 30 sek så kommer det et lite smell i potta. Smellet er ganske lavt. - 1 gir : Når jeg skal kjøre i gang faller den noen ganger sammen ned til 400 rpm så jeg forter meg å presse in clutsjen og må ruse mer en vanlig for å komme i gang igjen. - 2 gir : Her er det også et kutt på turtallet noen ganger i blandt, dropper ned til 400rpm ca og bilen bremser sykt og det ser ut som jeg blir kasta rundt i bilen fordi det kommer når man minst forventer det . Da kjører jeg enten på jevnt turtall bortover eller når jeg skal stige litt i fart. - 3 gir : her er det bare litt napping i 40km/t på 1500rpm på rolig kjøring frammover. Merker den napper mer hvis det er 2 personer ekstra i bilen på samme turtall og hastighet. - 4 gir : her er det ikke noe fusk etter som jeg har holdt meg i over 55 km/t hele tiden men jeg legger merke til at jeg ikke kan kjøre "pent" med bensinmåleren. Det er enten 0.L på mila eller 0.9-1L minimum. Den gir faktisk litt gass av seg selv når jeg prøver å havne ned på 0.6-0.5. og går tilbake til 0.9 L pr mil. Har ikke prøvd å gjort noe med det ennå men skal prøve nye tennplugger og tenningskabler i dag.
×
×
  • Opprett ny...