Gå til innhold

jorntg

Medlem
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

jorntg's Achievements

  1. Heisann. Etter div googling, kan det se ut som sikring til varmeapparat vifta sitter oppunder bak hanskerummet. Finner en holder med to 40amp sikringer der, men er dette sikriingene til vifta? Se bilde:
  2. Midt under, eller tenker du på de på sidene?
  3. OK, takk, kjapt svart Men hva gjør man bak? Bare jekker på diffen?
  4. Heisann. Midt ca midt mellom fremhjulene, under, stikker det ut en plastkloss. Er det denne man jekker på?
  5. Dette var fryktelig trist å høre. Har aldri møtt en mere service-innstilt mekaniker enn Alf.
  6. OK, takk.
  7. Klokkesymbolet for bremseveskealder lyser i noen sekunder etter start før den slukker. Hvordan er det egentlig denne varsler? Lyser den permanent hele tiden når det er på tide å skifte bremseveske, eller betyr det at den lyser noen sekunder etter start at det er tiden for dette nå?
  8. Men den på Europris er vel 0W-40? Leste noe etellerannet sted på nettet at m54 har såpass lav driftstemperatur at at en 30 olje har mer riktig viskositet enn 40 som er litt for tykk, når motoren er varm, men aner ikke om det er noe i det, eller bare ukvalifisert synsing.
  9. OK, takk, tror jeg da bare går for 5w-30'en til Mobil1, koster "bare" 150 for literen hos den lokale bilrekvisitaen her, så får jeg heller revurdere om den fortsatt drikker olje... Ser Mobil1 anbefaler denne fremfor 0w-40 i sin anbefaling for denne bilen.
  10. Forstår jeg deg riktig med at det er bedre å bruke 5w-40 enn 5w-30 på en motor (M54) som har begynt å bruke en del olje? Valget står mellom Mobil1 5w-30 og Felleskjøpet(Statoil) 5w-40
  11. Ser at de skriver på hjemmesiden at: Ref http://www.dynavin.com/news/news20110302.php
  12. Ble etterlyst flere bilder:
  13. Da ble det oppholds, så jeg fikk tatt noen flere bilder i bedre lys:
  14. BMW 520i M50 (e34) 1993 150hk, reg nr DJ90044, til salgs grunnet overgang til stasjonsvogn. Selger bilen billig da jeg ikke har tid til å fikse den opp før EU-godkjenning, bilen må godkjennes før mai. Bilen er i daglig bruk og går som ei klokke. Starter uten probelm (også på det kaldeste i vinter). Bruker ikke olje. En eier, meg, siste 11 år. Bilen har bl.a. - Stor kjørecomputer - Takluke - Sommerdekk på alu felg - Piggfrie vinterdekk på stålfelg. - Frontrute grønnsotet i topp. - Nesten full tank om du er kjapp... Det som er: - Litt slitt førersete - Litt overflaterust, ikke noe store greier eller særlig synlig. Ting som må utbedres for EU kontroll utover dilldall, er: - Bremseskiver fremm. - Fjær, høyre bak - Et bremserør - Slakk i øverste kula på støttestag fremme. (se ellers bilde av eu-kontroll skjema.) Av ting jeg har gjort med bilen oppigjennom, nevnes bl.a.: - Olje, plugger og filtere hver vår. - Kalipper, bremse- og bensinrør (men et glemte de å skifte, det er det mangel på nå) - Bensinfilter (auguset) - Gear og kardangolje )okt 08) - Fjærer foran (april 07) - Nytt (brukt) intrumentpanel (derfor viser kilometertelleren feil) (mars 07) - Ny frontrute (mars 05) Hadde egentlig tenkt å fikse bilen opp og selge den for 25.000, men har ikke noe tid til mekking for tiden og selger den derfor for 12.000 kr slik den står. Jørn Gabrielsen Tlf 417 63463 Bilen står i Mandal
×
×
  • Opprett ny...