Gå til innhold

Crinos

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Crinos

  • Bursdag 04/04/1978

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.crinos.org

Profile Information

  • Interesser:
    Kristiansand

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Crinos's Achievements

  1. Trodde jeg hadde svart her, men må ha vert med tanken... Jeg fikk lest av feilkodene og resatte disse. Men feilene kom bare tilbake umiddelbart. Fjernet pluss polen på batteriet i 10 sekunder og vips... alle feil og symptomer borte. Har heller ikke sett snurten av feilene siden. Dette var i en periode hvor webastoen fikk kjørt seg flittig, og mistenker i grunn at batteriet muligens hadde blitt litt slapt. Har ikke byttet batteri, er tros alt ikke mer enn to år gammelt. Men vurderer å oppgradere til fks et Banner batteri. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
  2. Heia. Handlet meg for litt siden en syver og alt har vert fryd og gammen siden da. På vi til kontoret i dag var alt OK. Da jeg satte meg i bilen etter endt arbeidsdag var det plutselig en serie med feil. 1. Gearbox Fault! Drive moderately.. osv. Får ikke puttet kassa i sport eller manuell modus. 2.Gear position N Only with Enginge on. En feil som har kommet og gått tidligere. 3. Drive control system! DynamicDrive og DTC er off, så bilen er hard og "ikke komfortabel, men sporty" og nå som det er glatt går rumpa ut om enn trykker litt hardt på pedalen. (Men ABS fungerer utmerket) 4. Safety System! Airbag og beltestrammere Dette er det jeg har fått feilmelding på. I tillegg har jeg veldig lite respons fra hendler/ratt. *Vindusvisker hendelen er uten funksjon *Cruise control hendelen uten funksjon *Blinklys - blinker tre ganger så går dem av, uansett om jeg sier at de skal holde seg på til jeg har svingt. *Fjernlys fungerer kun om jeg holder spaken tilbake, eller holder den fremme. Har dessverre ikke utstyr til å lese ut feilkoder.. Tenkte jeg skulle få prøvd å få gjort dette i morgen. Har bilen til lading i natt, just in case det er så banalt problem. Noen bilder av feilmeldingene: Noen som har vert borti noe lignende, eller kjenner til symptom og evt løsning?
  3. Som emnet sier... Hvor langt kan man kjøre etter at bremsesko/klosser lampa begynner å lyse? Det er selvsagt relativt, har så og si bare bremset med girkassa etter lampa begynte å lyse på vei hjem i går. Bestilte bremser i fra brems.no i går, og fikk just nå beskjed om at "estimert ankomst" er onsdag om en uke til, og da vet jeg ikke om det menes ankomst til meg, eller til brems.no. Jeg byttet bremseklosser på bilen i fjor, men kjører ca 50.000 km i året. Byttet da til orginale klosser, og lot bremseskivene være. (For ordens skyld ser bremseskivene fremme grei ut, men bremseskivene bak er klart tydelig slitt). For orden skyld er bilen en E46 320DAT 2003 mod. som nå har gått 185.000 km. Har bestilt EBC standard bremser og Greenstuff bremseklosser denne gangen. PS: Jeg hører ikke klassisk stål mot stål lyd, så det er i alle fall noe bremser igjen på alle hjulene.
  4. Beklager å *bumpe* tråden, men i tilfelle du ikke har kommet noen vei enda.. Vil anbefale deg å titte inn på FusionBrain eller http://www.fusioncontrolcentre.com/Fusi ... ucts_id=61 Er utrolig mye gøy du kan gjøre med denne saken.. koble til Av/På brytere, potmetere (volum) og lignende... NB: Fungerer ikke i linux kun windows miljø.
  5. Tenkte jeg måtte benytt meg av det fine været til å knote litt på bilen. Det vil si, strekke opp signal kabler, styrestrøm og høytalerkabler til frontsettet. Tenkte jeg skulle ha disse på venstre side av bilen. Om noen har greie fremgangsmåter for å få løs karmer og paneler, så tar jeg dem gjerne imot Angående strøm/jording til forsterkeren. Noen sier at man ikke skal bruke jord rett til batteriet, noen sier at man skal gjøre det. I instruksjonsboka til forsterkeren min står det at man bør gjøre begge deler. Altså, en til minus terminalen på batteriet, og en til godset. Er dette strengt talt nødvendig? Og hva er best, når man ikke har lengre enn max en halv meter med kabel i fra batteri til forsterker? (det er vel strengt talt pga mulig støy at man bør jorde i nærheten av forsterkeren. altså, så kort kabel som mulig)?
  6. Hei, Jeg lurer fælt på hvordan jeg skal få tilkoblet en ekstra 54mm til pluss på batteriet mitt... Bilen er en E46 Touring (2003 mod). Bilen har den sorte boksen med en 54mm og en 20mm kabel, pluss en tynn sort kabel som ser ut til å være tilkoblet den sorte boksen igjennom en gul kontakt helt i fronten av boksen... Er litt i tvil på hva jeg skal gjøre..
×
×
  • Opprett ny...