Gå til innhold

Allrad

Medlem
  • Innholdsteller

    92
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Nøtterøy
  • Kjøretøy
    2009 BMW X5 M-Sport

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Allrad's Achievements

  1. Allrad

    Start i -27

    Yes
  2. Allrad

    Start i -27

    Med nytt AGM batteri startet den på 1 slag! Med et par feilmeldinger på 4x4 system og active steering, men regner med det forsvinner når den blir driftsvarm og starter på nytt.
  3. Allrad

    Start i -27

    Tror egentlig alt er ok. Fikk ringt på en med en skikkelig booster, kom som sistemann sier på 1 sek.. vært å kjøpt nytt batteri, står på lading nå for å få det helt 100%, så inn i bilen.. tenker jeg den starter fint i morgen, men uansett, DEFA skal inn!
  4. Allrad

    Start i -27

    Ookey.. da kommer savnet fra Allroaden krypende.. den hadde både defa og webasto.. står på hytta på Golsfjellet, det er nå -24, vært -27 i natt.. X5’en starter ikke.. gløder å kjinner.. her må det noe mer til.. Er vel ikke noe webasto som kan aktiveres her..ikke sett noe oppi motorrommet hvertfall.. så det må sporenstreks monteres defa varmup.. Hvilken utgave bruker folket? Bilen er en 2009 X5 3.0D. Primæroppgave er bare å få start.. kupévarme etc er ikke så viktig..
  5. Det gikk fint. Fant ut av hvilken slange som går i filteret på denne bilen og sprøyet inn Wurth "guffe". Kjørte en god runde + at jeg tok bilen til en kunde og den fikk ca 30 mil påfølgende dag.. aldri sett DPF lama siden.. All Good!
  6. Her er jeg nok inne på noe.. riktig nok en 35d, men før være en god guide. Litt mer skruing som skal til, så får ta det i kveld hjemme i garasjen.. litt kronglete på p-plassen på jobben... https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-xdrive35d-sav_201202/repair-manuals/18-exhaust-system/18-31-exhaust-pipe-with-suspension/1VnZ72NOzz
  7. Har igrunn ikke fått til til å kjøre noen runde med den etter spjeldet ble fikset. Så det må selvsagt gjøres, men tenkte det kunne være smart å ha på en slik rens først.. hvertfall siden det så relativt enkelt ut, må bare finne den rette slangen.. hehe..
  8. Jo det er vel det jeg gjør.... Ingen feilkoder nå. Gasspjeld byttet. Joda motortemp er over 75.. Blir rådet til å bruke en wurth rens.. og det er kjøpt.. men er ikke BMW mekaniker og når man ikke aner hvilken slange man skal spyle guffe inn i er det naturlig å spørre om råd, er det ikke? Men det er vel et annet ordtak som gjelder også.. skal man ha noe gjort får man gjøre det selv..
  9. Ja da er Wurth flasken kjøpt og gikk på.. håpet det var som i videoen... men det er tydelig ikke en E70 x5.. hvor mye må skrues vekk her for å lokalisere de inntaks ledningene..? Noe som vet akkurat hvor de er er på E70? Filteret sitter jo langt nede under turboen. Ikke mye å finne slik det ser ut her hvertfall..
  10. Er vel inne på noe her:
  11. Ja, krever ikke det endel demontering/skruing?
  12. Bilen ga feilkode på dpf nå, P14a7 motstand for høy. Men ingen feilkode på noe annet eller gløding. Slettet denne og kommer ikke tilbake på tomgang.. Etter bytte av spjeldet tror jeg der gjelder å få kjørt den en god runde!
  13. Det er en 2008 med Motor M57-TU2D30
  14. Da har gasspjeld blitt byttet, verkstedet sier de ikke fikk regenerert filteret fordi bilen nå gir melding om at glødeplugg nr 5 er gåen.. er den så ømfiendlig for koder at den da ikke regenerer selv om bare en glødeplugg er gåen? Nå er ikke bilen kjørt veldig mye etter byttet, så kan jo være en lenger tur gjør jobben.. ?!
  15. Autoconsept dekker ikke filter derunder DPF, så da vet dere det folkens. Steg 2 ja, med Downpipe, vil ikke det kunne gi feil på EU som synlig modifisering?
×
×
  • Opprett ny...