Gå til innhold

oakland

Medlem
  • Innholdsteller

    380
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Sogn og Fjordane

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

oakland's Achievements

  1. Har hatt mye problmer med dette før, ligger en tråd her på forumet at bilen stjeler strøm. Den ville liksom ikkje "kjinne" en gang sa bare klikk klikk klikk. Hva er ews for noe ??
  2. I dag tidlig kl 06.30 skulle eg ut for å starte bilen, men da bare klikket det i eit rele eller noe. Bilen ville hvertall ikkje starte, samme problemet hadde eg i går morgen. Det var kaldt ute, muligens -3 grader. Da eg kom heimatt fra jobb ca i 15.30 og det var blitt varmt i været så startet bilen uten noe problemer. Hva kan være problemet her. mvh Erling Eikeland
  3. Bilen er en Automat
  4. Hei. Noen som har en startmotor liggendes ? Bilen min er en BMW 528I E39 1999MOD.!!
  5. Startmotoren til e39 er jeg intressert i.
  6. Jeg laget meg dette verktøyet selv. Fikk tak i gjengestang M16 i stålkvalitet 12,9 og bruker store avlange muttere i samme dimmensjon samt store skiver. Fungerer utmerket skal utrulig mye krefter til for å slite av. Prøve ein gang med 8,8 kvalitet gjengestanga knakk av etter en stund.
  7. Nei desverre søkte etter produktet på bilxtra.no men fant ingenting.
  8. Kjempebra DIY. Holder på med samme jobben på min e39 528i 99model. Kan man bruke en anne type silikon enn drei bond.? Holder på med denne jobben nå og ser at jeg ikke har drei bond og dermrd lurer jeg på om man kan bruke noe tilsvarende.
  9. Pris på bakluka ?
  10. Hei. Jeg er muligens intresert i bakluka, hvordan er tilstanden på denne med tanke på rust.? Pris.?
  11. Hvilken størrelse er denne sykkelen ment for.? Med tanke på høyde på folk. Jeg er 190 cm hvordan ville denne sykkelen passe meg,?
  12. Pc låste seg så kommer med mer senere.
  13. Hei. Da kommer jeg med en oppdatering av helgas feilsøking. Feilsøking begynte jeg i små deler på Fredag den 08.03.13. Jeg kom hjem fra jobb kl 15.00. Jeg målte batterispenningen til ca 12.55 volt. Ca kl 20.00 kom kompisen min med tangampermetert som jeg skulle låne. På samme tidspunkt var vi ute å målte betterispenning denne var nå komt ned til 12.01 volt. Vi kobla til tangampermetert og målte 3 A DC noe som jeg syntes var usedvanlig mye, bilen hadde jo stått i ro i 5 timer og den skulle jo ha gått i dvale. Men en gang jeg åpent passasjerdøra så våket bilen til live igjen og dermed gjekk strømmen enda mer opp jeg husket ikkje hvor mye denne var på dette tidspunktet. Neste dag Lørdag den 10.03.13 var jeg ute på nytt og tok noen målinger på bilen. Jeg hadde latt bagasjerommet og passasjerdøren åpnt slik at det skulle gå and å komme til sikkringspanelet i dashbordet og komme til batteriet bak utten at bilen våkent til live igjen. Som bildet viser under ser dere måleresultatet jeg hadde på Lørdagen. Som dere ser er strømmen på 1,8A i lengre tid vil dette tappe batteriet ein del. 1,8A i 20 timer = 36Ah dette er nok til å ikkje få start. Jeg lot tangampermetert stå på en stund for å se hvordan det endret seg. Etter en stund gjekk strømmen enda mer ned. Denne gangen sank den til 0.1A nærmere 0 A. Som dere ser på bildet er denne gangen strømmen på 0,1A tilnærmet 0. Så denne gangen var der ikkje mulig å finne "strømtyven". Jeg tok dermed en ny tur med bilen i 10 minutter, da jeg kom hjem lot jeg på nytt bagasjerommet stå åpent, samme med passasjerdøren slik at jeg enkelt kom til uten at bilen skulle våkne fra dvalemodus igjen. Jeg gjekk vekk fra bilen i ca 20 minutter, men da jeg kom tilbake la jeg merke til lyset i navigasjonen ikkje hadde slått seg av. Jeg målte strømmen til ca 2,2 A. Jeg måtte avgårde på noe så jeg tok bilen og kjørte avgårde. Da jeg kom hjem på natten kl 03.00 målte jeg spenningen på batteriett til 12,17 V. Neste dag: Søndag den 10.03.13 ca kl 14.00 var jeg ute og tok noen nye målinger. Bildet under seier sitt. Målte 9,56V og 2,2A. Jeg la merke til at lyset på navigasjonensanlegget sto fortsatt på. Jeg fant ut av denne var sikkringa nr.56 den som jeg peker på "grønne 32A". Sikkring NR.56 går på Bordmonitor,cd-veksler,Navigasjon og radio. SÅ en av disse synderen har ikkje slått seg av og tappet betteriet for strøm. Mest sannsynlig så er det navigasjonen som er synderen siden denne fortsatt sto på. Jeg har siden søndag koblet ut sikkring nr 56. Og har merket betydelig forskjell. Så feilen må ligge på denne sikkringen.
  14. Ok. Ja jeg målte strømmen på bilen når den var i dvale. Jeg begynte å lure litt på dette når den går i dvale så nå fikk jeg svare på det. Litt bilde av tangampermeteret.
×
×
  • Opprett ny...