Gå til innhold

reziarfg

Medlem
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

reziarfg's Achievements

  1. Hmm.. noen som kan bekrefte dette? Det er hvertfall ikke mutter på det øverste festet...for den går greit av... Er også noe han her karen driver med fra 5min ut i videoen...
  2. Heisann! Etter at ladelampa i dashen begynte å lyse så er nok dynamoen gåen(har sjekket ladespenning som er lik null) Er en 320 91 mod e36. Problemet er at den nederste bolten som fester dynamoen til blokka ikke lar seg fjerne, virker som bolten bare slurrer... Jeg får altså skrudd rundt men det virker som den sitter uansett. Er det noe ikke jeg veit her eller er gjengene!! ødelagt? fukked med andre ord... Noen som har no tips?
  3. åja sorry er en 320 91 m50 Har vel multireim ja, tenkte å prøve å ta av reima imorgen for å høre om jeg klarer å lokalisere...hvis det er hjulet til strammern så er jo det en god ting, men jeg har anelser om at det kan være dynamoen altså.. nei det endrer seg ikke ved svinging, og lyden er der uten at bilen beveger seg hvis du tenkte på hjullager...
  4. Heisann! I ganske lang tid nå så har det kommet en lyd som høres ut som et defekt lager i motorrommet, sånn type skrikelyd som kommer og går... Men nå har det plutselig blitt mye verre! lyden har mer gått over til rasling og hyl og hvinelyder som følger turtall, er såpass at jeg kan høre det godt når jeg kjører selv med vindu lukket. Så jeg lurer på hva dette kan være for noe? Jeg selv tror det er no lagre i dynamoen som er gåene, høres ut som om lydene er sentrert ca der den sitter... Kan dette være noe annet som koster skjorta å reparere? Finnes det noen andre lagre rundt omkring viftereima? for dynamoen er jo en relativt grei jobb... jeg bare håper det ikke er noe alvorlig da jeg sikkert har brukt 20 tusen på bilen det siste året.
  5. nettopp byttet både olje og plugger, luftfilter er av K&N innsatsfilter... den har jeg hatt i ett par år nå, kanskje jeg burde rense den litt.
  6. høres ut som folk tror jeg er ute etter å lure meg igjennom... javel greit, jeg bare spurte om hva CO feilen kan være. Har allerede bytta frontrute og har bestilt orginalt eksosanlegg. Og jeg håper da at lambda har fikset CO. ja jeg kan lure meg igjennom, men hva er hensikten uansett når bilen bruker 1.5 liter på mila... Jeg spør om konstruktiv hjelp her...
  7. For ett par uker siden var jeg på eu kontroll på naf men en e36 320 m50, jeg fikk mangler på frontrute, høy db fra eksos(effektanlegg) og høy CO verdi (1.56%) Etter denne kontrollen fant jeg ut at bilen bruker 1.5 liter på mila, i tillegg har den jaga litt på tomgang. Da tenkte jeg sikkert at det var lambda som var gåen(byttet for 70000km siden) jeg håper ikke katten er dårlig! Jeg prøvde først å koble ut den gamle lambdaen for å testkjøre, jeg merket da INGEN forskjell... Ergo den var sannsynligvis gåen. Etter det monterte jeg ny lambda, bilen går jevnere på tomgang... Men er det noen enkelt metode for å sjekke om lambda fungerer som den skal? jeg kan måle bensinforbruk men det tar litt tid. Og kan den høye CO verdien skyldes lambdaen alene? Jeg makter ikke å dra på etterkontroll med risk om ikke godkjent...
  8. takker for svar! Jepp har ikke spjeld i lmmen, så det funker ikke da... men drar nok til ett annet verksted og prøver, helt latterlige feil. CO målinga er grei nok men at bilen bråker littegrann er helt høl i huet å ta i en eu, og frontruta må også byttes visstnok. flisespikkeri av høyeste grad, greit den er ikke ny men jeg ser da gjennom ruta uansett. Du på NAF... ta deg ei pille!
  9. ja beklager det er en 91mod e36 320...
  10. verdiene på avgassene var på 1.5 ellerno, sier det dere noe? lite keen på å bytte kat altså... og jeg har da ikkeno jallapotte! har scorpion dtm kjøpt fra koed...
  11. Eu kontrollen gikk ad undas, karen var nazi og ga feil pga høy desibel... har ei effektpotte på bilen, men er det virkelig sånn at effektpotter ikke går igjennom eu? den er bare to år gammel og den bråker ikke mer nå enn før, i tillegg gikk den igjennom forrige gang uten problemer! Er det no triks man kan gjøre for å slippe å bytte? Mildt sagt forbanna da jeg må bytte ting på bilen som ikke gir meg gevinst på noen som helst måte. Målte for høye avgasser også, må nok sikkert bytte katalysator. Eller kan det være noe annet? lambda blei bytta for 4 år sia... trenger veldig noen svar her altså Moderatoredit (R Andersen); Stengt pga. dårlig tittel på tråden.
  12. Hei hopp... Etter å ha tatt oljeskift så har jeg nå en liten lekkasje( noen drypp etter kjøring), grunner er vel at jeg fylte 5-40 nå og ikke 5-30 som før... Og det er ikke ett problem egentlig da svinnet er helt umerkbart, 4 uker siden jeg skiftet og kan fortsatt ikke se antydning til forskjell på peilepinne. Men nå har det seg slik at eu kontroll står for tur, nærmere sagt på fredag.. og jeg lurer da på om dette er et problem, eller om det er no triks jeg kan bruke for å skjule det? Jeg var på torshov her om dagen og kom over en boks med en væske man heller i olja for å få slutt på smålekkasjer, er dette no man kan prøve ut? Jeg tenker på motoren jeg, vil ikke ha noe dritt i olja! Håper noen kan gi meg noen tips
  13. Ble litt overraska selv at det gikk såpass greit... Men nå har jeg fått ett nytt problem, den nye bærearmen har endret toe vinkelen.. det var forsåvidt greit men jeg veit ikke om den er endret til der den skal være pga den gamles slitasje eller om den nye har gjort vinkelen feil. lite keen på å ta en firehjulskontroll, men nå virker det som det er et snev av TOE-OUT og det er vel ikke riktig vel? Bilen er stabil og flott å kjøre forresten, bedre retningstabil enn den var! Det føles hvertfall sånn, mulig en placeboeffekt spiller litt inn her men. Mulig jeg bare justerer litt sjøl på feelinga, men åssen skal egentlig toe være på e36?
  14. funka med varmt vannbad og sånn biltema gaffel, etter det så festa jeg den i den nye bærearmen med margarin fra kjøleskapet og muskelkraft, virka som den satt bra så nå har jeg spart noen tusenlapper på det og... begynner å bli mye hjemmemekk på bimmern nå hehe
  15. nå har jeg fått av hele armen, gjenstår "bare" å få av den foringa... prøver å varme den opp i ei bøtte varmt vann, noen som har no andre forslag? virker som gummien sitter ganske bra..
×
×
  • Opprett ny...