Gå til innhold

Brasan

Medlem
  • Innholdsteller

    179
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Brasan

  • Bursdag 12/17/1986

Contact Methods

  • MSN
    henrik.ovrum@gmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    E39 528i

Brasan's Achievements

  1. Da får jeg prøve å bytte casterstag å casterstag foringene. Eller retteresagt, billigste først, så prøve å bytte foringene før jeg bytter selve stagene. Endelig en legitim unnskyldning for å kjøpe meg Powerflex
  2. Høres ikke ut som topplager til demper synes jeg ihvertfall. Og da har vi samtidig fått eliminert at eksosanlegget er løst å dunker borti noe Kan jo nevnes at forstillinga har fått seg en smell eller to. Kan desverre ikke høre hvilken side lyden kommer fra. Kan høres ut som om den kommer fra begge, men jeg synes det generellt sett er ganske vanskelig å høre sånt.
  3. Hei, har fått en irritrende dunke/klunke lyd i forstillinga, som kun kommer når jeg svinger i lav hastighet, som på parkeringsplasser o.l. Ingen vibrasjoner i rattet heller. Bilen drar litt til høyre da. Men da jeg er litt lat og ikke har fått sjekka det, kan det jo være alt fra lufttrykk i dekkene til det justerbare senkesettet som har bestemt seg for å senke seg selv Kan heller ikke se noe synlig skade på stagene, eller kjenne noe slark. Ikke noe slark i hjulene heller, hverken vertikalt eller horisontalt. Jeg antar at jeg ikke er førstemann som har opplevd dette her, og etter hva jeg kan forstå er det ikke så mye annet enn stag eller foringer det kan være? Hadde det vært hjullager hadde det vel vært snakk om andre lyder? Har forsøkt å søke litt, men var ikke mange treffene jeg fikk når jeg søkte på "Dunkelyd forstilling e39" eller "bankelyd" for den saksskyld.
  4. Jeg klarte å få lurt instrumentclusteren min ut igjennom rattet jeg. Gikk helt fint. Inn igjen derimot. Da blei det for mye belastning på plasten så da sprakk plastdekselet foran speedometeret. Ikke noe farlig, men det ser ikke pent ut. Så jeg ville anbefale å koble fra minus polen en halvtimes tid, før man tar av rattet.
  5. Ingen som har peil på original høyden på E39 Sedan altså? Står vel hvor høy bilen er i vognkortet kanskje? Eller er det bare lengde og bredde? Får ta en titt der vel.
  6. forhåpentligvis funker denne her? Hvis ikke så er det bare å gå på dropdown menyen til venstre som heter så mye som "Productsuche". Der velger du bilmerke, karosseri type, og motorstørrelse så skal du få papirene dine
  7. Som topic sier, spørsmål angående høyden på bilen. Hvor høyt over bakken er frontfanger og bakfanger på E39 helt standard? Da jeg har godkjent 60-60 senk i vognkortet, og det har blitt montert justerbart sett i ettertid, tenkte jeg å få justert til ca riktig høyde frem til jeg får rota meg til å få bilen godkjent med nytt senkesett og evt lavere senking.
  8. Men da hadde vel uansett plasten takket for seg også, hadde den vært der? Dekslet kom av lenge før det skjedde. Tror ikke det hadde skjedd noe veldig my med plasten hvis den hadde vært der. Hell i uhell var at hvis plasten hadde vært der hadde jeg ikke merket oljestripa inn i garasjen, og sansynligvis bare kjørt agårde neste gang Hehe litt flaks skal man ha. Men med litt god fantasi så jeg for meg at hele motoren ramla rett ned *dunk* Tenkte da ikke over at du abre knakk ene festet samt girkasse, hehe.
  9. Men da hadde vel uansett plasten takket for seg også, hadde den vært der?
  10. Har du frontfanger? uten PDC og uten lyktespyler?
  11. Innpress og sånt er noe jeg virkelig ikke kan, hvordan i all verden måler man innpresset?
  12. Men hvorfor må fettet tåle minusgrader? Kan ærlig talt si at jeg ikke har store planer om å åpne takluka når det er minusgrader ute.
  13. Så kan like så godt høre med han som reparer containere på jobben da, om han har noe bra smørefett liggende. Kan det brukes til å smøre dørhengslene på containere som står ute året rundt, og blir mishandla av hjullastere og gravere, kan det sikkert brukes på takluke også hehe.
  14. Veit jo at grease er smørefett, bare tenkte at siden begge deler smører, så kunne det jo hende jeg kunne bruke 5-56. Så da er det altså bare å finne noe god gammaldags smørefett. Men da veit jeg det. Takker
  15. Skal bytte vippefunksjonen i takluka mi, og i DIYen Huldra66 (tusen takk ) linka til meg, står det at jeg skal bruke "Heavy Lithium Grease". Det jeg da lurer på, er om jeg like så godt kan bruke CRC 5-56? Etter et google søk blei jeg ikke så mye klokere, men kan jo hende jeg søkte feil.
×
×
  • Opprett ny...