Gå til innhold

electr0

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

electr0's Achievements

  1. Jeg har kjørt den et halvt års tid uten støtfanger, det er vel ikke utenkelig at det kan ha påvirket noe av det elektriske? (og dermed nok gjort alt mye verre:)
  2. Liten oppdatering. Var ute og skulle sette på batteriladeren (kan forresten et batteri være koblet til i bilen mens jeg lader det opp?), og var tydeligvis litt uforsiktig med hvor jeg la den svarte klypa, mens jeg satte på den røde (laderen var ikke koblet til strømnett), og forårsaket nok en kortsluttning på en eller annen måte. Resultatet var ihvertfall at lyset i bagasjerommet gikk på, og sentrallåsen virket. Klokke og trippteller var nullstilt. Lettere optimistisk prøvde jeg å starte bilen. Alt er som normal inntil jeg skal vri nøkkelen over i startposisjon. Da kommer det et relativt kraftig "klikk" fra under panseret et sted, og alt er helt dødt igjen.
  3. Bilen min har det siste halve året begynt å få en lei uvane. Av og til, så kan det elektriske finne på å være helt dødt, med det resultat at jeg ikke får låst førerdøra, langt mindre startet bilen. Og med dødt, så mener jeg dødt, det er ikke antydning til liv, ikke så mye som en diode lyser opp noe sted. Dette har hatt en lei tendens til å skje på litt upraktiske steder, blant annet når jeg skal av ferja på vei til jobb, men det kan også skje i det jeg setter meg inn i bilen om morgenen, og skal kjøre på jobb. Er stygt redd for at det er noe som stjeler strøm, den "tikkelyden" jeg av og til hører i bilen, høres ut som en vifte som sviver sakte, uten at jeg egentlig har tatt meg bryet med å finne ut mer om det. I tillegg hjelper det å starte bilen med startkabler, evt lade batteriet. Kjenner noen av dere til problemet mitt, og er det noe som evt. lett kan fikses for en med tolv tommeltotter?
  4. Sykkelen blir dratt fam med en gang det går an å sykle på smale dekk, så inntil videre blir det desverre bil :/ (dog, til mitt forsvar, ikke fire til seks min, men fire ganger seks, altså 24min kjøring totalt, men dog:) ) Lyden kommer bakfra, har ikke brukt særlig mye tid på den enda, da jeg hørte det for første gang på vei hjem fra jobb idag..
  5. Da tror jeg jeg skal la freden senke seg, og slå meg til ro med at det ikke er så altfor mye galt med bilen (sånn rent bortsett fra knirkinga fra sånn cirka der hvor den ene støtdemperen er, men det blir nok en annen tråd). Leste i en annen tråd at det kunne være greit å la bilen få seg en langtur, og så sjekke guggen. Bilen min må stort sett nøye seg med å bli kjørt 4*6min hver dag, så kanskje jeg må ut å kjøre litt. Jeg har heldigvis normal motorolje på peilepinnen når jeg peiler, det bør vel være positivt?
  6. Noen nevte tidligere i tråden at jeg burde sjekke oljepåfyllingslokket, for å se om det var hvit gugge der. Etter å ha blitt lettere beroliget av andre, kom jeg aldri på å sjekke lokket, før jeg allikevel hadde panseret åpent idag i forbindelse med spylevæskepåfylling. Min gugge er ikke hvit, som nevnt i tråden, jeg vil heller kalle det en særdeles lys brunfarge. Oljen er nokså gammel, jeg har hatt bilen i rundt halvannet år, men ifølge serviceheftet, ble det fylt olje rett før jeg overtok bilen. Det er vel ca 14000km siden nå. Legger ved et bilde hvor fargen på gugga stemmer bra overens med den faktiske fargen, så kan dere bedømme selv.
  7. Ingenting å bekymre meg for? Jeg fylte jo på varm motor Men om det ikke er av betydning, så er jo det bra. Leste tråden din om lufting tidligere idag, det var der jeg, etter å ha hatt bilen i halvannet år, fant ut at man skulle gjøre det på kald bil. Men bevares, jeg elsker bilen min, så jeg trenger nok ikke å vente et halvt år til det.. Hadde jeg nå bare funnet en original CD-spiller, eller klart å forstå hvordan jeg skal få koblet til en mp3spiller noe sted, i tillegg til å tatt noen timer i økonomisk kjøring, hadde jeg vært enda mer glad i bilen min.
  8. @Fliid: Den hvite eksosen er som regel bare når bilen er veldig kald (stått ute en natt i -12), har ikke lagt like mye merke til den nå de siste dagene, hvor temperaturen har vært rundt null. På kalde dager, har den og gradvis gitt seg, til å være helt borte når nåla for motorvarme(?) er sånn cirka midt mellom blått og rødt felt, så ja, hvit eksos er forbigående. Jeg kan, når jeg fylte på, ha glemt at denne kanskje ikke burde gjøres på varm bil. Ikke vet jeg hvordan sånne kjølegreier fungerer, men om ting har ekspandert når det er varmt, og dermed ikke plass til like mye kjølevæske, kan jo det har ført til at jeg ikke fikk plass til den mengden kjølevæske en normalt sett burde fått plass til. @325demon: ja, det har jeg lagt merke til. grunnen til at jeg ble litt bekymret, var at min 520 spyttet ut så mye mer hvit røyk enn andre 520er, men selvfølgelig, jeg vet jo ikke hvor langt de har kommet før de parkerte på fergekaien, kanskje de allerede hadde varm bil? Jeg er, som dere nok har forstått for lenge siden, totalt blond når det kommer til ting som har med bil og gjøre, såfremt en ikke kan lære det på top gear, så jeg er takknemlig for at dere gidder å ta dere tid til å svare på mine mindre intelligente spørsmål.
  9. Godt spørsmål. Ikke en hel kanne, men det sier ikke meg eller deg noe, siden jeg ikke husker hvor stor kanna var. Men jeg fylte på når jeg så beskjeden "Check coolant level" i displayet sånn cirka i okt/nov, og nå idag fikk jeg den samme beskjeden igjen. Håpløst svar, men aldri om jeg kommer på å huske slike ting
  10. E39, 520i man, 98 mod. Kjenner jeg begynner å bli litt lei bilrelaterte utgifter denne måneden, og å skifte toppakning er vel ikke akkurat billig?
  11. Fremkaller nok en "klaske panne-respons" hos samtlige her nå, men hvordan lukter kjølevæske? Kan ikke si jeg stakk nesen nedi flaska når jeg fylte på, så det er en ukjent lukt for meg. Men sist gang jeg stod bak bilen mens den var i gang, var det en kvalmende søtlig lukt fra eksosen/dampen, om det er til noen hjelp.
  12. Har nå i vinterkulda lagt merke til uhorvelige mengder hvit eksos mens bilen er kald, så mye at når jeg venter på ferga om morgenen, så skjer det med tenning av, og påfølgende hakking av tenner, da mengen eksos er nokså flau. Har egentlig ikke tenkt så mye over at det var noe galt med bilen, bare satt det på kontoen for ting som skjer med gamle (12 år) biler, men så idag fikk jeg beskjed om å sjekke mengden kjølevæske. jeg fylte kjølevæske sist gang sent i fjor høst, og etter hva jeg har hørt, skal ikke denne forbrukes såpass fort. Er det noe annet enn defekt toppakning som kan gi slike "symptomer"? Har ikke fått sjekket noe annet på bilen, mye fordi det er mørkt ute, og jeg ikke har tilgang til portabelt lys..
  13. @Bjørn, Ser jo at det kan oppfattes som en klage, men det var det ikke ment som. Lurte bare på om andre hadde opplevd det samme ved bestilling derfor, og hvordan det evt. lot seg løse. Skal høre med folka, men nerdedelen av meg er interessert i å vite hvorfor det er sånn, når det ikke egentlig er noen grunn til det.
  14. Volumvekt er jeg ikke fremmed for, men i tomrommet i hva enn plastskjermen i hjulbuen sendes i er det plass til en haug med ting, ihvertfall 25 skruer/klips/etc. Disse tar så liten plass at det ikke vil ha noe å si på volumet på forsendelsen, og dermed ikke påvirke volumvekta på noen som helst måte. Sjekket vekta igjen nå, uten å ha med plastskjermen/innerskjermen/plastdingsen/sprutdekselet, eller hva enn denne tingen kalles, og da sank vekta med 2.2kg. Det må være noen vanvittig tunge skruer koed selger. Alle skruene i min bestilling kommer opp med en vekt på 2.2kg, så da virker det som om det er en standardvekt som er lagt inn på deler som bestilles v.h.a delenummer, helt grei måte å gjøre det på, men denne burde ikke være kummulativ. Skal høre med de i morgen, blir det vanskelig for de, så går vel den bestillinga til GS..
  15. Tja, i dette tilfelle er frakten 507kr. Skulle jeg bare bestilt plasttingen, ville frakten vært 169kr. Så det blir noen usannsynlig dyre skruer, men må nesten ha noe å feste plasttingen med og.
×
×
  • Opprett ny...