Gå til innhold

pannekake

Medlem
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

pannekake's Achievements

  1. Leser mye tåpelig her, det er greit og kjøre i 240kmt på offentlig vei? Bilen var ikke godkjent ombygd så de tok skiltene osv. Jeg tar det for gitt at endel av de som er postet er fra rånere, og det er jo ikke uten grunn at de er under fouks fra politiet, mange er rimelig ferske bak rattet, gamle biler med hjemme mek løsninger, burning i sentrums gater drifting etc. Det er en oppskrift på at ting skjer. Og om ting er gjort som det skal i henhold til regler og slikt, så gjør det ingenting og bli stoppet. Men når halve bilflåten kjører rundt med ulovlige deler, og de vet det godt selv, så er det bare rett og rimelig at skiltene går, og for de som sier at det er ikke så farlig, 2 tonn stål i god fart gjør mye skade. Selv mener jeg at det burde vært enkelte bilstasjoner med kompetente fagfolk som kunne godkjent biler som er ombygd, men intil noe slikt skjer, så er det å følge lover og regler. De er der for en grunn, ikke som en veiledning.
  2. var driftsikkerheten jeg var mest ute etter og komentere på bmw, men når det kommer til kjøreglede, så har folk forskjellig oppfatning. noen er serdeles opptatt av a ta svinger slik at man kjenner g kreftene dra en sidelengs i settet mens man svinger, kontra andre som meg som da er ute etter komfor.
  3. tmice, pr nå så tror jeg nok at jeg ser etter andre bilmerker, alltid greit å teste men alt dette ga meg avsmak på dette merket, foreløpig er saab høydaren, bortsett fra at de ikke ser ut i måneskinn. Men søken fortsetter, enkelte finner jo merket sittt slik som du har
  4. vel, saab 9000, chevrolet suburban mazda b2000 og 323 alle har gått mer stabilt. Er ikke slikt at jeg forventer at alt skal være knirketfritt på en så gammel bil. men opp imot alt annet jeg har eid med samme kilometerstand og mer, så er dette det mest upålitelige jeg har vært borti. At det går en vannpumpe eller en termostat i ny og ne er en ting, det er forventet. men totalt sammenras av alt slikt som skjer her er på ett helt annet nivå
  5. 280 på telleren. og byttet ventilpakninger og slikt når toppen var av. og bytte vanpumpe nr jeg er igang med termostaten ville jeg nok ikke gjort på noen biler egentlig, lever under mottoet if it aint broke dont fiks it, hvilket vannpumpa ikke var akkurat da. Forøvrig var chevyen helt knall, var en suburban, så klønete når man skulle parkere i sentrum, men utover det, så er det den mest behagelige bilen jeg har eid
  6. Da har jeg fått mer en nok av bmw. har en e34 535i. og kan ikke si at det har vært annet enn problemer med bilen. for hver ting som fikses så er det noe annet som ryker. Og om første tanken er at den er svinekjørt og årsaken ligger der, så stemmer. Bilen har ikke vært i nærheten av rødt på turtallskiva engang. Liste over ting på min. begynnte så greit, termostat gikk istykker, ikke noe stort det, byttet denne luftet systemet og god stemning, 5 mil etter bytte av dette, toppakningen vinker farvel til verden. av med topp og in til sliping og planing. Setter dette sammen igjen. fyrer opp og alt er god stemning ihvertfall i ett par dager. Begynner og komme hvining fra motoren, opp med panser og konkludere med at da har vannpumpa tatt kvelden. Ut med den og inn med ny. Begynner å koste på seg den her nå. Så gikk bilen i en hel uke uten å klage, før ett nytt sammenbrudd. Denne gang bensinpumpa som hadde tatt kvelden, godt jeg har en god del kjenninger som kunne taue meg av E6 etc hver gang bilen kolapser. Etter ny bensinpumpe gikk den greit o noen dager før oljetrykk sensoren vinket farvel sammen med nivå sensoren til kjøleveske, og le grande finale kom idag da det begynnte med noe skikkelig ramling inne i motoren, av med ventil kåpa og jaggu der ligger det en knukket ventil arm. Er klar over at jeg har fått en humørsyk bil med pms, men det er ikke bare jeg som sliter med at bilen bryter sammen både titt og ofte har jeg funnet ut i senere tid. har eid mazda saab chevrolet og renault, og etter min mening går disse bmw en høy gang når det kommer til pålitlighet.
  7. ser ut til at min dynamo har tatt kvelden, og det store spørsmålet er da om det går ann å bytte litt om på de. har en m30b35 motor, og det å finne dynamoer til denne på huggeren er ikke akkurat det enkleste. så er det mulig å bruke dynamoen fra m20 motor?
  8. takker, tittet på gs, men de er jo rimelig svinedyre på det her
  9. Fra hvilke sider og land er det folk henter sine byttemotorer? må sannsynligvis bytte min m30b35 motor og trenger noen sider å gå igjennom, er det også noe ekstra toll på motorer? Eventuelle kjente steder man bør holde seg unna
  10. da tror jeg vi har problemet, mulig, jeg har missforstått og trodd at dette skulle gjøres når ventilen sto på topp
  11. har nå byttet topp på bilen bmw 535 89 mod, men fpr ikke til ventil justeringen. det store gull spørsmålet er jo da, kan jeg penkjøre bilen til ett verksted uten å knuse alt invendig i motoren?
  12. Da var toppen tilbake ferdig overhalt, Fikk meget god servce på ski motorverksted, levert sent på fredag, og ferdig klar til montering på onsdag
  13. endte med å sende den til ski motorverksted. virket som en trivelig gjeng. Glemte selvølgelig å ta med dekselet til fronten av toppen, og da jeg kom tilbake var toppen allerede vasket og klar til å testes og slipes. han regnet med at jeg skulle få den tilbake på mandagen eller tirsdag. Og da begynner morroa med å sette alt sammen igjen.
  14. Driver å leter etter ett verksted i oslo for å få trykk testet og slipt toppen til en 89mod 535. Er en smule haste sak, så jo fler verksteder jeg har på lista jo større sjans er det for at jeg kan få det gjort imorgen. Bilen står godt plantet på plenen til en kamerats huseier med en motor i tusen deler. Kan jo forsåvidt skjønne at det er mindre populært,m så hurtig skruing på meg og innkjop av en kasse øl til huseieren Vet så lang i oslo om motorteknikk oslos sylinder service og ski motorverksted
  15. etter ny vannpumpe, viser det seg nå att toppakningen er gåen, så det er av med den og få den trykk testet og slipt. Store spørsmålet er da, er det noe mer å sjekke når jeg allerede er så langt nede i motoren. Kamen ser fin ut.
×
×
  • Opprett ny...