Gå til innhold

gjeewaytee

Medlem
  • Innholdsteller

    600
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    os/bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

gjeewaytee's Achievements

  1. Forresten....bør eg høre den plystrelyden hvis eg gir full gass på tomgang? (med varm motor seff)
  2. Den er grei. Takk for tips og hjelp sålangt. Skal kontakte verksteds-duden' min imorgen
  3. Er det en dyr affere å få på stell igjen?
  4. ok. skal få det sjekket. Viktig å notere seg at den er pulserende/skjelvende. Den blir aldri en "hel" tone
  5. Hei Har virkelig begynt å høre en skjelvende/pulserende plystrelyd fra motoren ved pådrag. Ikke lett vanlig "konekjøring" pådrag, men litt mer gassen i bånn pådrag hehe. Den har vært en stund, men føler den er litt mer fremtredende nå. Tør påstå den følger turtallet og plystrer kraftigst når motoren drar på maks moment ( i det området turboen slår ordentlig inn ) Det eneste eg vet at når eg skiftet dyser så noterte verkstedet seg at det va en rift i sylinder nr 4 som kunne komme til å lekke litt og dermed miste litt motorkraft. Synes bilen går som en kule og merker ikke noe til minsket motorkraft. Det blir jo et voldsomt trykk nedi der, men får det ikke til å stemme at en liten rift kan lage en pulserende/skjelvende plystrelyd. Tonen ligger i det leie' der når gutta plystrer etter evt damer hehe. Så ikke en veldig lys lyd, og nei, det er ikke den høyfrekvente lyden fra turboen eg hører Har lest litt rundt der eg har sett at årsaken har vært sliten dynamo og servoreim. Noen som har kjennskap til typen bil eg har og ka det kan være? (Se signatur for bilen min)
  6. Jepp...og takk for tips
  7. Puhh....Det var bare en eller annen slange i sammenheng med veivhuset som hadde falt av Happy man
  8. Da skal bilen på verksted imorgen og eg krysser fingrene for at det er en lekkasje i et rør ol....
  9. Tusen takk for info MotorViagra....Skal se om eg får noen til å lytte imorgen
  10. Eg skal innrømme at eg ikke har noe som helst peiling på turbo og denslags rundt den, men eg testet nettopp på tomgang og gi flatt jern opp til 5000 rpm (varm motor ja ) og slippe gassen brått. Samme lyden kommer da, men mye svakere. Antar at det er pga at turboen ikke jobber like intenst eller like hard som når den må dra på nesten 2 tonn..?
  11. Var nettopp ute og handlet pils ......og da la eg merke til at det høres ut som om det er en eller annen form for lekkasje.....akkurat som om en som nesten klarer å plystre hehe Så det kan gå an å bare skifte lager da og så er den fin igjen kanskje?
  12. Se signatur for hvilken bil eg har Eg tror turboen er defekt eller ødelagt på en eller annen måte. Det som er, er at eg hører en form for plystrelyd når eg drar på litt/mye og samme lyden kommer igjen når eg slipper gassen. Den kommer og ved rolig pådrag idet turboen kobler inn. Den vanlige "høyfrekvente" turbolyden er der som normalt, men altså i tillegg en snodig plystrelyd.... Ved fullt pådrag går den ikke skikkelig. Turboen kobler inn og motoren mater på og så i et halvt sekund halveres motorkraften før den igjen mater på videre. Ingen putring eller fusking, men rett og slett tap av motorkraft i rykk og nabb under fullt pådrag. Kan kanskje og nevne at når den virkelig mater på så drar den skikkelig til så hvis det er turboen så kan den ikke være helt defekt hvertfall Tipper den er gåen eller kan det være andre ting? Er det noe poeng i å overhale den på noen måte eller er det ny som er tingen mht ka det evt kommer til å koste med overhaling? Hvor er det evt billigst å bestille ny turbo der den kan bli sånn noenlunde kjapt levert? Mye spørsmål, men håper noen kan svare på de.....
  13. kult...klarer ikke bestemme meg helt eg da hehe
  14. Dette er ikke noe tulletråd materiale. Dette er blodig alvor
  15. Eg synes V8-ern var helt toppers lyd. V10-ern ble litt for hissig og rar lyd
×
×
  • Opprett ny...