Gå til innhold

l3nn4r7

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

l3nn4r7's Achievements

  1. Takker så meget for svar fra dere
  2. Etter ca 10 min med kjøring viser temp måleren dette: Er det normalt at den går opp til midten av måleren? Takker for svar
  3. Takk for svar! Men det å måle ledningsnett fra ABS sensor og fram til enheten for ABS (kopierte dette ja ) er noe et verksted som ikke har diagnose verktøy for BMW kan ta seg av? Men å slette feilmeldingen må man ha diagnose verktøy for å kunne gjøre? Ønsker ikke å bare "fjerne" feilmeldingen uten at det blir fikset.
  4. Har hatt en slik ABS lampe lysende en stund nå. Var i Sverige i sommer, bilferie, og var innom et BMW verksted bare for å sjekke hva det kunne være. Dette er feilkodene de kom med: 49 Varvtalssignal vänstre bak (elektriskt fel) og 65 Varvtalssignal högre bak (elektriskt fel). Stresset ikke med dette da (de kunne ikke fikse det, var ingen ledige timer) I dag hadde vi bilen på EU-kontroll hos NAF, bare 0 på alt, bortsett fra dette, som fikk en 2-er feil.(??) Han forklarte meg at det skulle ikke være noe problem å få fikset dette, da han mente et av de lokale verksteden skulle kunne greie å fikse dette. Er noe med sensoren til ABS-en, tror jeg det var. Problemet er at, slik det ser ut nå så er det ingen verksted i nærheten som kan fikse dette (et av de lokale verkstedet jeg var på bare flirte av feilkodene.. De sier de kan BMW, men har ingen diagnose-verktøy, etc...) Hva kan jeg gjøre? Skal det være så vanskelig å få slettet feilkoder, eller få noen til å se på dette? Nærmeste BMW verksted er ca. 500 km unna.. Takk for hjelpen. PS: Beklager noe rotete tekst, er bare litt frustrert..
  5. I dag kom termostaten. Er det noe jeg bør gjøre før jeg skrur på den nye? Noe som bør smøres på termostaten der hvor jeg skrur den fast? Har fjernet litt dritt og møkk som var der hvor den gamle termostaten var, og tømt mesteparten av kjølevesken ut. Når jeg har skrudd på den nye termostaten, er det da bare å fylle opp med kjøleveske til merket, starte bilen og sjekke at temp holder seg? Takk for svar!
  6. Da var termostaten skrudd av. Ikke rart det begynte å lekke.. Var veldig enkelt! Bare å vente på ny del nå, termostathus med termostat inkl. pakkning. og, det som var kjøpt i sverige, passet ikke i det hele tatt....
  7. Hei, og takk for svar! Kjøpte termostat og pakkning i sverige på biltema. De hadde to forskjellige termostater til denne bilen, en hvor termostaten var inne i termostat huset, og en pakke hvor det bare var en termostat. Det som er greia med den termostaten i termostathuset, den hadde tre (3) innganger. en på hver side, og en midt i den. Sto lenge å så på denne, og funderte, kom fram til at den ikke hadde passet, hehe.. Er det noe jeg må være forsiktig med når jeg skal skifte termostat? Når den er byttet da, er det bare å fylle opp nok kjøleveske igjen, og sjekke at temp holder seg stabilt? Takk for hjelpen!
  8. Hei. Kom plutselig i dag, drypper 2-3 drypp i sekundet. På bildet har jeg satt en rød ring rundt området hvor lekkasjen kommer fra. Er det ved termostaten? Har ny termostat og pakkning liggene, men ikke noe nytt termostat hus. Er det mye jobb å skifte termostat+pakkning, hvis det da er derifra lekkasjen kommer. Takk for hjelpen!
  9. Ok, men da leter jeg ikke i blinde, takk for hjelpen folkens! Btw, stappa noe papir greier opp over ruta før jeg lukka ruta igjen, og da fikk jeg åpnet døren utenifra..
  10. Skramler kun når jeg kjører, ikke hele tiden, bare når jeg kjører forbi kjekke mannfolk.. Neida, men det skramler som om noe er løst ja, så jeg får bare legge meg på rygg og se etter.. Eventuelt, få pappa til å gjøre det! Er verst når jeg kjører på grusvei/ujevn vei, og det kommer fra under og bak på bilen(ikke motorrommet).. Du får sjekke. Lykke til! \:D/
  11. Hei. Skramler det når bilen står på tomgang også, eller er det ved en viss hastighet, eller straks du gir litt gass? Hadde noe lignende problemer på bilen min, viste seg at det bare var ett av festene til eksosrøret som var løsnet. Tok litt stålvaier og festet det igjen.
  12. Takk for svar! Sedan tror jeg, men har vell ikke så mye å si? Har kikket meg helt rød inni der, kutt og faenskap på hendene, skal ikke være lett å komme til inni der med klapploffan.. Den motoren inne i døra, som styrer den taggete buete metallstangen, kan man justere noe på den til å få vinduet til å stoppe litt før den egentlig stopper, eller må jeg gå rett på de stengene inni der?
  13. Hei, er helt ny her. Lurte på om noen har vært borti dette før, og kan hjelpe meg. Jeg får ikke åpnet døren på passasjersiden utenifra når vinduet er helt igjen. Men hvis jeg trykker på knappen for å rulle vinduet ned, trykke bitte litt på knappen, forsvinner litt av spenningen som er i døren, og det går fint ann å åpne døren fra utsiden. Har strippet døren. Når jeg trykker knappen for å få vinduet igjen, og presser den helt til vinduet stopper av seg selv, blir det litt spenning inne i døren, og jeg ser metallstengene som ruller vinduet opp/ned beveger på seg, ikke opp å ned, men inn og utover (dårlig forklart), trykker jeg hurtig på knappen for å rulle ned vinduet forsvinner spenningen (uten at vinduet beveger noe på seg), og døren lar seg åpne fra utsiden. Noen som har vært borti dette før? Har ingen bulker eller kollisjonsskader. Beklager hvis forklaringen ble litt dårlig Takker for all hjelp!
×
×
  • Opprett ny...