Gå til innhold

Fairlane36

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Fairlane36's Achievements

  1. Ble eiere av (norsksolgte) E39 noengang kalt inn til rustkontroll?
  2. Hadde det vært begrenset til bakluka så hadde det ikke vært så mye å skrike om, men på E39 kommer det tilsynelatende snikende over alt. Dører, panser, rundt tanklokk etc.
  3. Enig med siste taler. Man kan kanskje ikke forlange det, men absolutt forvente det...
  4. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/melding.aspx?Id=471693
  5. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/melding.aspx?Id=471693
  6. For ordens skyld, dette tilfellet dreier seg ikke om Tronrud...
  7. De fortjener definitivt et spark bak ja. Fikk klart inntrykk av at tidligere eier også var relativt misfornøyd med servicen han hadde fått der tidligere. Jeg gir dem imidlertid en mulighet til å rette opp, så får vi se om det blir gapestokken eller pallen etter det.
  8. Jeg har ingen erfaring med det aktuelle verkstedet fra tidligere, så jeg har i grunn ingen ønske om å henge de ut her. Jeg har på en høflig måte formidlet mine synspunkter til verkstedet, så jeg avventer og ser hva det resulterer i.
  9. Det var jo litt oppmuntrende. På verkstedet nevnte de nettopp titansilber og sterlinggrau (som på min bil) som noen av de verste fargene mht fargeforskjeller.
  10. Dagens firer er nok meget bra den, men lyden da mann, lyden! Sekserdiesel gir i det minste litt bensinassosiasjoner....
  11. Det at bilen skulle inn til garantireparasjon av rustskadene var jeg klar over før kjøpet, så det er greit nok. Det er det typiske E39 problemet, med rust i falsene. Ikke synlig med mindre man leter litt. Det som er kjedelig i denne sammenheng er at det trolig blir store fargeforskjeller etter reparasjon, med mindre man lakker opp hele bilen, eller tilstøtende områder, skal jeg tro verksmester....
  12. I forbindelse med kjøp av en 03 modell 520DAT betalte jeg et BMW verksted i Østfold for gjennomføre en IF Bruktbiltest og ba samtidig om at de sjekket bilen GRUNDIG for eventuelle feil/mangler. Bilen gikk gjennom uten mangler og vedkommende som foretok testen mente bilen fremsto som strøken og i meget bra stand. Kjøp kunne anbefales. Siden jeg selv ikke hadde anledning til å sjekke bilen så grundig selv tok jeg dette for god fisk og skrev kontrakt. I ettertid viser det seg at de har oversett en del punkter som medfører ekstra kostnader for å få bilen i topp stand. 1.Bilen hadde fått en smell i ene hjørnet bak, i felt mellom skjerm og lykt. Skaden var tydelig forsøkt utbedret, men lite profesjonellt utført, med det resultat at det boblet i lakk og var begynnende rustangrep. 2. 3 av 8 sensorer til PDC er defekte. 3. Pixelfeil i Businessanlegget/kjørecomputer, helt døde pixler på flere felter. Kom for så vidt til enighet med selger angående utbedring av skaden, men likevel fryktelig irriterende at et autorisert BMW verksted overser slike ting når man betaler for det som skulle være en grundig test! Bilen skal inn til samme verksted for utbedring av (omfattende)rustskader på garanti, men man blir jo litt skeptisk når verksmester i tillegg uttaler at det blir vanskelig/umulig å få til et bra resultat uten tydelige fargeforskjeller....(Det skal byttes 3 dører, panser og bakluke)
×
×
  • Opprett ny...