Dette gjelder KUN coupe fra 91 til midten av 94' (vil ikke ha airbags og foretrekker pre-facelift grillen, samt vil ikke ha antispinn og AC). Jeg ser det er tonnevis med 318is biler der ute til salgs. Nesten aldri 320 coupe. Og om det så dukker opp en, koster de jo rundt 40-50.000 kr..
Det er jo ikke no poeng for meg å ha en strøken en for så å begynne å pusse ned, lakke opp, bytte motor osv.
Jeg fant derimot noen rimelige 318is som kunne trengt litt lakk og stell.
Jeg vil komme til å ha 20.000 til selve bilen. Bilen trenger ikke ha m-tech deler, da jeg kommer til å kjøpe dette inn selv. Så kommer lakk, evt felger/dekk.. Gjør alt arbeid selv, leier verksted.
Planen senere er å kjøpe en S50B30 med kasse.
3.0 fordi den tåler mer, og kassa er 5 trin (noe jeg foretrekker). Så slipper jeg EWS startsperra antageligvis.
Siden 318is har likt chassie og understell som 325 (bortsett fra fjører, dempere og stabstag), vil det jo ikke bli no mer arbeid å godkjenne til 3.0 som fra en 325 ?
Har lest en del her om akselvekt, og at man kansje må fjerne bakseter. Det kommer ikke på tale. Men kan vel kansje redusere antal sitteplasser til 4, og bruke sånn 2+2 baksete fra evt cab? Dette er veldig frustrerende, ettersom 320 coupe ligger så høyt i pris.
Vet ikke om noen har laget en kliss-lik tråd som dette, men likevel. Trenger bare noen seriøse svar