Gå til innhold

PF0075

Medlem
  • Innholdsteller

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

PF0075's Achievements

  1. Mulig, men gamle bryteren står fortsatt i, og den åpner å lukker seg i ett sett fortsatt på egenhånd.. Så det er tydligvis kontakt til jord... Skjønner ikke samenhengen mellom den bryteren og fjernbetjeningen/varmetråder. Centrallås fungere med nøkkel i dør osv
  2. Skulle skifte mikrobryter for bakrute åpning pga den spretter opp i tide og utide. Fikk ikke skiftet bryter da det var en del korrosjon. Men etter å ha fjernet ledning til bryter og montert denne igjen, sluttet fjernbetjeningen på nøkkler å virke. Snakket med BMW og de nevnte at diversity antenne el noe sånt hadde tatt kveld, noe som i såfall skulle være en tilfeldighet.... Oppdaget dag morges at også varmetrådene har sluttet å virke. Ledningene til mikrobryter går jo bare til jordingspunkt, så skjønner ikke sammenhengen mellom lås og varmetråd her, mulig er varmetråd jordet gjennom samme? Men finner ikke ledningsbrudd.. Kan en sikring forårsake dette? Har ikke oversiktkart på norsk, så sliter litt med å skjønne hvilken det skal være... Noen som vet hva eventuell sikring skal hete på tysk?
  3. Er mange tråder ang dette, men finner ikke helt svaret jeg søker. Har nok bare standard anlegg med 6 høytalere?? Ønsker ikke å gjøre mye ut av det, men vil jeg kunne få bedre lyd ved å bare bytte til kraftigere høytalere? Altså uten å installere ny/ekstern forsterker? Hva er i så fall de forskjellige størrelsene på høytalerne, går vel i tommer? Eventuelt, noen forslag om valg av merke?
  4. Den har ikke stått i spenn, i allefall ikke mot kassetten, hva den har gjort mot innfestning i glass er vanskelig å uttale seg om. For under måking av sne, vasking av bil etc, har jeg lagt merke til at luken flyter, eller er godt bevegelig. BMW har nok plikt til å ordne det, ellers hadde de ikke gjort det. Luken ble skiftet i aug 2008, så den faller innenfor to års garanti på nye deler. Det var denne garantien det var tvil om gjaldt utgangspunktet, da det er noe som heter at det ikke gies garati på garanti arbeid, men forsto det slik at det gjaldt nybil garanti. Garantien som gjaldt på daværende tidspunkt var en premium selection garanti.
  5. Da ser det ut som BMW dekker skaden. Første signalene fra Jæger er at det faller inn under garanti. Takluken fungerte i utgangspunktet, og det var ikke spenn i den. Så hvordan taket eksploderte er et mysterium... Skadene er relativt omfattende da taket må lakkeres, alt interiør må taes ut og bilen må renses innvendig pga små glassbiter og glasstøv over det hele. I tillegg kommer leiebil i en periode...
  6. Har en 05 e61. under kjøring i dag, i ca 80 km eksploderte soltaket, det var ikke i bruk. Det var min samboer som hadde bilen, det gikk heldigvis bra med ho og de to barna i baksete selv om de ble dekt av glasskår. men hendelser som dette medfører jo helt klart en alvorlig sikkerhetsrisiko. Ikke bare smalt det, men de fikk bokstaveligtalt hele taket i hodet, og mange kan nok reagere med panikk i sånne situasjoner... Så spørsmålet mitt er om dette er et kjent fenomen? Det var ca 10 grader, oppholds vær og kjøring under åpen himmel. Altså ingen tenkelig ytre påvirkning. Hele soltaket inkl kasett ble byttet i aug 08 pga feil, dette ble gjort som garantiarbeid. Har ikke fått snakket med jæger i bergen som byttet denne, men i følge BMW norge gies det ikke garanti på garanti arbeid utover resterende garanti. Selv om normal garanti på byttede deler er 2 år. Glasskade eventuelt kasko dekker riktignok skaden. Det har også blitt lakkskader på taket som føge av skaden. Burde ikke BMW jæger ta på seg garanti ansvar for dette, det var de som på det tidspunkt hadde bruktbilgaranti, for det er vel ikke noe BMW ønsker publisitet om? Veldig fristende å ta kontakt med NAF el lignende om de stiller seg avvisende
  7. Dørpakningene klikker og knirker noe forferdelig, spesielt ved varmt og tørt vær. Hos BMW Ålesund virker det ikke som de tar problemet seriøst, de har tidligere smurt på et stoff som tilsynelatende virker en periode. Men det stoffet vil de ikke selge i løsvekt til kunder... Nå sist, for en mnd siden fikk jeg med en flaske silikonfjærner, det hjalp en dag... Skifte pakninger er etter mitt syn neste steg, men BMW påstår at det ikke er sikkert det hjelper. Knirken kan meget vel komme tilbake etter en tid sier de Har ikke garanti, så det er ikke der motviljen ligger.. Det virker da helt utrolig at det ikke er mulig å bli kvitt dørknirk en gang for alle , spesielt med tanke på at det er en bil med nypris på rundt 700 000,- Noen som har et godt råd mot pakningknirk?? Har tidligere postet en liknende tråd om dette. Men forsøker igjen.
  8. takker. Altså noe en kan gjøre selv.
  9. Parklys/angel eyes har gått foran. Hvordan bytte dette? I instruksjonboken står det bare kontakt bmw... Veldig opplysende! Er vel det samme som at det koster da... Gjelder en e61
  10. Har ikke sportsunderstell. 05 mod, 110 000 km på telleren. Dekk settet foran er nytt av året... Så det blr å få tatt en skikkelig sjekk av understellet, og er alt i orden får jeg eventuelt prøve med continental. Danser rundt er vel ikke helt riktig betegnelse, den drar begge veier for å si det sånn. På fin vei går det på skinner. Men med en gang det er slitt veibane er det ille.
  11. Må få sjekket de lenkearmene skjønner jeg... Må bilen på BMW verksted da, eller kan mekonomen og lignende verksted sjekke dette?
  12. 4 hjulskontroll må jeg få tatt ja.. Har 2,7 bar, kan jeg ha noe mer? Om jeg skulle bytte merke, hva anbefales. Kjipt å svi av 8-10 tusen på dekk om det ikke hjelper!!
  13. Har 18" Pirelli pzero 245/40 og det sporer helt jævli! Nå er det riktignok dype hjulspor i veiene, men det føles ikke riktig. Kjørte på en kantsten som kom fykende etter en lastebil i vinter, og rattet står en tanke skjevt.. Det forsterker vel bare problemet tenker jeg? Den drar ikke i noen spesiell retning, den danser bare fra side til side. Er det dekkene som er problemet? Vil bytte av merke hjelpe? Eller må jeg gå ned i dimmensjon? Kan slitte foringer bidra til at bilen sporer mer enn den bør? Skal selvfølgelig ta en 4 hjulskontroll, men tror ikke problemet ligger der, eller tar jeg feil?
  14. Mulig det bare er familiebilene som har det:) Anyway, min nabo byttet batteri for en mnd tid siden, har ikke vært tom siden... Men en kan jo aldri vite. Lykke til!
  15. Kan selvfølgelig være batteriet som holder på å ta kvelden, og periodevis ikke tar imot lading, men litt rart at du får ladet det etter at det har vært tomt.. Om dynamo ikke lader under kjøring får du nok beskjed via en mengde varsellamper:) Har du målt strømforbruket når bilen er låst? Skal ikke være mange milliamp, men det vet de på BMW. Uten å være ekspert, så mener jeg at nivåregulering, altså luftdemper bak er standard. Der er det en kompressor som putrer og går i ny og ne. Har selv fundert over den av og til. Det har vel kanskje ikke noe med ditt problem gjøre...
×
×
  • Opprett ny...