Gå til innhold

haawaii

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

haawaii's Achievements

  1. har fortsatt ikke klart å løse problemet. hva er sjuka på dette da ? kamakselsensor ? veivakselsensor ? dysene ? ser det er fler her som har kikka på tråden, må da være noen som har no glupt å si ? Jeg tror jeg kanskje tar dette på ford-forumet snart. der får jeg ihvertfall hjelp
  2. okei, siden ingen forslag har kommet opp har jeg prøvd å rense dyser uten hell, da noen mente at disse ikke lukket seg skikkelig. Motoren starter med en gang (når den er varm), hvis jeg tar å holder tenninga på hakk 2 i 5-6 sekunder, og lar bensinpumpa gå... noen som har noen aning nå a ?
  3. ingen ?
  4. Har litt startproblemer på 320'n min nå om dagen. den starter med en gang, når den er kald, men når den er driftsvarm så må jeg kinne mellom 5og10sekunder før den fyrer. Den går helt strøkent ellers. Ikkeno fusking, ikkeno tap av effekt, ingenting. Tenkte meg at det var pakningene mellom toppdekselet og plugghullene, så bytta dette og toppdekselpakning. Så at det lå spor etter olje i rundt pluggene. Skal prøve å bytte plugger i helga, men har mine tvil på at det kan være det. Har hatt bilen på to langkjøringer også. Til sammen ca 20mil. Og den går helt reint, men er bare vrang å starte på varm motor. Ekke så kjent med bmw sine motorer, men er det no autochoke som tuller med meg her eller ? alle tips tas imot med stor takk =)
  5. prøvd å lufte på kald motor? det her skjedde med min når jeg prøvde å lufte på varm motor... men ikkeno hvit røyk i eksos da...
  6. Hei. Hørte plutselig en merkelig lyd fra motoren min nå... høres ut som noen som kjører et modellfly nedi motorrommet motoren har aldri laget en eneste ulyd, nesten ikke et eneste tikk bruker ikke oje, ikke vann. Skjønner ikke hva det kan være... linker til en video så kan dere høre. Det er ikke lyd fra bunndelen. og motoren er helt grei. høres ut som det kommer fra motoren på filmen, men det er heldigvis ikke tilfelle =) Og den høres ikke såååå fæl ut i virkeligheten. Med mobilkameraet så høres det ganske forferdelig ut egentlig og fælt Hva er egentlig den grå greia jeg filmer på (den grå runde saken) og hvor går den svarte luftslangen ? nettopp kjøpt meg bmw (er egentlig en cosworth-gutt) men liker 6sylindere på rekke Så må nesten lære meg disse motorene litt hehe FILM: http://vimeo.com/25092013
  7. det kan klumpe seg og derfor blander man ikke =) dette gikk smertefritt på min med denne måten =) men selvfølgelig måtte en slangeklemme ta kvelden på vei til jobb (ble plutselig kald luft inn i cupèen) så skifta denna, og nå var det plutselig værre å få lufta hehe, men det går seg vel til. får ta ei runde til =) bmw e36 320 btw
  8. FOR EN BIL!!! kanskje pluggen burde vært litt brunere ja =) kjører du uten bredbåndslambda? hakke rukket å lese igjennom tråden din enda hehe
  9. den combatkit viser til har jeg i cosworthen min, og den er å anbefale =) jeg har bare montert min, og det er da på downpipen tror det var ca 20-30cm etter turbo (husker ikke i farta hehe) på vanlige sugemotorer vet jeg ikke hvor den optimale plassen er. Må vel være etter 2-1koblinga på eksosen. Men ta å søk litt på dette, da det her er kun basert på rein synsing
  10. det combatkit sier her om AFR måler er jo veldig viktig. Det er et "must have" på våre turbo-forder =) Alltid første tips til folk som endrer på blandingsforhold, er jo BBL. At dere tar det på feelinga og bare kjører uten å ha noe som helst peiling på hva blandingsforholdet ligger på, er for meg helt absurd Eier av BMW sjæl som bruksbil, men uten BBL så vil ikke jeg fylle noe særlig e85... Heng litt mer på ford-forumet sammen med meg å combat-kit hehe Kjøp en grei BBL når dere prøver ut det her
  11. er den solgt eller ? dø'interesert !! sendt deg pm !
×
×
  • Opprett ny...