Gå til innhold

BMW_TIC

Medlem
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

BMW_TIC's Achievements

  1. Ang. linken i første post. Noen som vet om en "trustworthy" forhandler/butikk som selger disse? Ha bare funnet anonyme selgere av dette på finn.no sålangt.
  2. Njaaaa, bør ikke bli for "gangster-lookalike-felger", da samboer blir å bruke denne til daglig til og fra jobben.
  3. Takk for svar. Mulig jeg holder på dekk/felg med 17" da, som reserveløsning hvis det viser seg at uorginale 18" vil skape mye støy og lite comfort.
  4. Har etter 6 år med Touran(med plass til barnevogn og 7-seter. Klart å komme meg tilbake til BMW. Skal kjøpe en BMW X1 18d, 2013modell, kanskje allerede denne uka. Lurer da på om litt teknisk angående utbytte av 17" originale felger til 18"(evt. replica) R18x8, 5x120, ET30, 72,6 (http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=59361736) Vil dette passe ifh til boltsirkel/impress(?) osv, uten slike "spacere"? Og hva vil jeg kunne få for 4 stk 17" originale felger med dekk? Bilen har bare gått 25000km Til moderator: flytt gjerne posten hvis jeg har postet feil. Det er lenge siden jeg har vært innom bimmers.no. //
  5. lagt ut på finn.no : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21889267 nye bilder
  6. Skal legge ut denne bilen til salgs rett over påske. Skal bare gi den en fin liten vårpuss og på med 19" sommerdekk. Det jeg er ute etter her er bare en formening om hvilken prisantydning jeg skal legge meg på. Bilen: 523IA TOURING Årsmodell: 1998 Karosseri: STV. Drivstoff: B (bensin) Gir: Steptronic Antall dører: 5 Antall seter: 5 (stoff, grå) KM: 168000 Farge: Svart Motor: 2,5l 170HK Prisantydning: xxxxxx.- Bud ønskes. Utstyr: Lettmet. felg vinter 16" Lettmet. M6 19" (gått en halv sesong ca 5000km fordelt 70/30 på sommer og vinter.) Air Condition Cruisekontrol DVD Elektriske speil El.vinduer Klimaanlegg Multifunksjonsratt Oppvarmede seter Radio/CD/DVD Sentrallås Servostyring ABS-bremser Airbag foran Antispinn Sideairbager Startsperre Annet: Bilen selges grunnet huskjøp og firmabil. Siden jeg kjøpte bilen i April 2008 har den gått 5000km. Altså nesten ikke brukt. Har stått i garasje mens jeg bruker firmabilen til daglig. Bilen er 99% strøken og har vært inne 2 ganger hos AutoPower i Oslo for service/EU-kontroll og skifting av det meste når det gjelder eksos, foringer og hjullager. Har en kvittering på nærmere 40000,- derfra som dokumenterer alt som er byttet. Sommeren 2009 tok jeg lakkrens og polering på bilen, for å få opp glansen i den igjen. Skal ta en grundig polish på den nå i påsken før jeg tar flere bilder og legger den ut for salg. Det er med tungt hjerte jeg selger bilen, da jeg til tross for lite bruk har virkelig kost meg på de få langturene jeg har hatt med den. Framover blir det Berlingo i jobbsammenheng og Yaris på privaten Om folk her på forumet er interessert kan jeg svare på mail, men hovedsaklig er jeg ute etter et forslag til hvor jeg skal legge meg i pris når jeg legger den ut på finn.no Vennlig hilsen Bjørn-Hugo bjhugo@gmail.com
  7. Ja har tenkt på dette. Skal se over hele systemet nå i helga, mulig en steam av motorrom vil hjelpe? type motorvask?
  8. Etter at bilen har stått i garasje et par uker i januar(vært kaldt) så har jeg nesten ikke sprut i vinsusspyleren på frontruta. Lurer på om noen slanger er tette, det kommer litt men såvidt opp på frontruta. Noen som har forslag? E39, 98mod 523iA touring.
  9. solgt
  10. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=94720&highlight= Vurderer å selge bilen min etter en ferietur til Trømsø(fra oslo). Etter at denne annonsen ble lagt inn har jeg brukt 51000,- norske kroner på å få bilen strøken og EU-godkjent. Om interesse kan hele listen med reparasjoner fåes etter ferien. skal være borte i ca 14 dager. Bilen en nå i original-stand. Har skiftet bremseskiver og klosser foran. Nye støtdempere og fjærer(kun fjærer bak) Ny katalysator. Alt nytt ifh til demontering av turbokit er montert på. Turbokitet er forøvrig også til salgs(ligger i en eske i garasjen). I Tromsø vil bilen få en profesjonell lakkrens og teflon-polish(har stått i en garasje i 11 måneder i påvente av demontering av turbokit. 150000,- kan vurderes, men synes at bilen er verdt en god del mere. Med på kjøpet år man nye 16" piggfrie vinterdekk og nye 19" sommerdekk, begge felgsettene er originale. Har også en Kenwood DVD/CD-spiller med touch-screen(mulighet for å se film i rushtrafikken ) Om interesse kan jeg legge ut nyere og oppdaterte bilder etter lakkrens og polering i uke 30-31. MVH Bjørn-Hugo bjhugo@gmail.com
  11. For ordens skyld, M52 B25/M52/TUB25 Jeg får sjekket mail i ferien, men om folk skulle være interessert, så vil det ikke bli aktuelt for visning/salg før tidligst uke 32. God ferie!
  12. Skiftet skiver og klosser igår, gikk bra det. Fant imidlertid ut at det ikke var dette som var årsaken til virbrasjonen. Da jeg hadde bilen på verksted i juni, skiftet jeg fjærer og støtdempere foran. Man må sannsynligvis(?) løsne på nedre bærearm for å få denne jobben gjort. Verkstedet hadde da klart å glemme å feste bærearmen, med bolt igjennom, etter at støtdempere og fjærer var på plass. Jeg kunne flytte navet inntil 1-1,5cm når jeg rørte på det igår. Tok en fastnøkkel på enesiden og en skralle m/kopp på muteren på andre siden og skrudde den til alt jeg hadde. Regner med at mutteren og bolten til nedre bærearm på venstre side ikke løsner av seg selv? Foringen så helt grei ut. Glad jeg ikke kjørte mer enn ca 600km langkjøring med dette Virker tight og fin nå, uten å ha teste alt for masse, det blir til helga.
  13. Etter nøye omtanke vil det bli brembo-skiver og mintex-klosser... Bytte dette og se om caliperen blir bedre med en puss og litt smøring + en kjapp balansering av felgene (19"). Hvis ikke tar jeg en kjapp tur på verksted etter ferien og får skiftet ut casterstagene/m foringer. Takker for alle svar sålangt.
  14. takker for svar folkens. er nok slik som bildet øverst ja, men ikke hullborrede skiver. Da er saken en annen. Det jeg lurte på var om de hullborrede som Biltema har til 999,- passer på mine calipere? Har hørt mye rart om biltema, men 500mil skal vel disse skivene holde eller? Skal også pusse og smøre stempelet til venstre caliper, da jeg mener det er denne som har laget kast i skiva som er på nå. Enten dette eller dårlige castersagsforinger. Er dette vanskelig å få skiftet selv på en vanlig garasjejekk? Pris på disse foringene, evt hele stagene?
  15. ok, men er ikke ventilerte på nå. Bare lurte på om det er noe forskjell på tykkelsen, slik at klossene passer inn i caliperen.
×
×
  • Opprett ny...