Gå til innhold

A1eks

Medlem
  • Innholdsteller

    275
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

A1eks's Achievements

  1. Bra tiltak! Må man ha bimmer for å være med på dette? Solgte nylig min bimmer, og fått meg familiebil i et annet merke (stein i glasshus..?), men vil fortsatt være med på vårpuss.. Er medlem i BMWCCNR også.
  2. Fikk solgt denne for 39 ferdig registrert. Da uten sommerdekk, uten M-tech-fangeren. Fornøyd jeg
  3. Nice! Ska se om får møtt opp... Bler ganske fint dette! Sjøl om eg har solgt bimmeren...
  4. Hvor mye mellomlegg da? Pen bil, forresten!
  5. Hehe, kan vel begynne å lure på hva de kaller andre deler der også da..!
  6. BUMP! Har forøvrig fått et tilbud av en forhandler, 30 000 i innbytte.. Ellers andre kommentarer til bilen?
  7. Trenger fortsatt å få solgt denne!
  8. Takk for kommentarer! Prisen kan nok være litt stiv ja, er villig til å fire litt ned på den, men ikke så mye som 15k.. Vi får se hvilken interesse som melder seg fremover:)
  9. Hopp og hei! Skal selge bilen min, slenger ut en link til annonsen her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19768676 Kom gjerne med bud! (Og kommentarer for den saks skyld..) Mvh, A1eks
  10. Hehe, at reperasjoner kan ødelegge bilgleden er jeg fullstendig klar over, nåværende bil måtte ha rep til over 8 000 til EU-kontroll.. Dette svir godt for en student i russetiden.. Nå er alt på bilen min relativt ok, det den trenger er nytt batteri og nytt senkesett, men dette skal den nye eieren få kjøpe Forøvrig gode tips og tanker dere kommer med her, noe av det første jeg sjekker for tiden er serviceheftet. Har sendt mail til samtlige på FINN om servicer, når den er tatt o.l. Nå har det seg slik at fruen ønsker seg en Audi A4 stvg. fremfor en e46 T. Dette blir vel som å velge mellom et eple og en pære, vil jeg tro?
  11. Vedr. at man kun er 19 år og ønsker å prøvekjøre bruktbiler hos de store merkeforhandlerne burde dette ikke være et problem, men gjør det alene eller sammen med en litt eldre voksen. Hvis du tropper opp sammen med et par venner på din egen alder virker ditt besøk alt annet enn seriøst. Husk at selgeren tror at du evt. ønsker å kjøpe bilen... så du må ikke ødelegge dette inntrykket... Ellers er det verdt å merke seg E46Johnny´s kommentar om at han er inne i en dyr fase med sin E46 nå som den nærmer seg 200000 Km. Jeg hadde en tilsvarende opplevelse med min E46 og det var en skikkelig kostbar omgang. Hvordan definerer dere "skikkelig dyr"? Så da antar jeg jo at trikset er å kjøpe en med lite km, og selge før jeg bikker 200k km, eller et stykke før.
  12. E46 320d med facelift har originalt 150 HK og 40% mer effekt tilsvarer derfor 210 HK... og det er ikke smart hvis du vil ha en driftsikker bil. Svært mange som chipper denne modellen får problemer enten med gearkassen eller motoren... så hvis du absolutt skal chippe motoren bør du velge en relativt moderat økning av effekten iom. at det belaster motor og drivverk mindre. Jeg har generelt svært liten sans for argumentet om at E46 320d kan chippes og at den derfor er å foretrekke fremfor f.eks E46 318i eller 320i. Risikoen for at noe kan gå galt øker dramatisk hvis man chipper motoren og det er nesten alltid kostbart hvis dette skjer. Jeg ville derfor heller ha satset på en større bensinmotor hvis mest mulig bang for the bucks er avgjørende. Okay, jeg ser det argumentet der. Forøvrig Fredrik, så lurer jeg på om du har en kommentar ang. det jeg skrev om Bavaria? Gjør de slike ting?
  13. Men tingen er, jeg har et søskenbarn som er godt inni BMW-miljøet der han bor, og kjenner en som er godt dreven i å chippe bimmere. Søskenbarnet mitt sier at jeg kan få 320D'en chippet og få 30-40% mer power, noe jeg sikkert ikke kan få til med 316/318.. Når det kommer til å prøve de forskjellige modellene, tror du en telefon til Bavaria på Sandnes hadde vært løsningen? Hadde de latt meg prøve 3 e46? Er tross alt 19 år, og jeg har mine tvil.. Så da står jeg, uten å ha prøvd de forskjellige bilene, med noen "enkle" valg: Ønsker jeg mer motor i bilen, blir bilen eldre, km-telleren er høyere og det kan være mindre ekstrautstyr. Ønsker jeg derimot mer utstyr, nyere bil og mindre km på telleren, står jeg ovenfor mindre motor, men en bil som fortsatt kan dra sitt lass og mer til. Tror jeg skal enten ringe bavaria eller et par som skal selge sin bil. Takk for hjelpen
  14. Takk for svar, det var dette jeg lette etter. Spørsmålet er da; er det verdt å gå opp litt i pris, samt en større økning på telleren? Får jo da en bil som er kjørt lengre, kontra en bil som kanskje har en teller under 100 000, men som har mindre motor. Har per dags dato en 318is, og koser meg greit med en slik motor, men en har jo alltids ønske om noe større, raskere og bedre. Vil jeg bli skuffet når jeg setter meg inn i en 316 touring, og prøver en 0-100?
  15. Noen som kan fortelle meg om den bilen jeg linket til er pre-face eller facelift?
×
×
  • Opprett ny...