Gå til innhold

Mechanix

Medlem
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Hommelvik

Mechanix's Achievements

  1. Var vell ikke noe problem å få tillatelse til å bruke verkstedet når det var en BMW det skulle skrues på? Husker Kaptein Kro hadde et BMW-prosjekt når jeg tjenestegjorde i vedlikeholdstroppen.
  2. bump
  3. Noen bilder
  4. bli væll en tur på GS i dag, takk for svar
  5. var det jeg tenkte, men spørsmålet da er hvilken temp jeg bør kjøpe, 80 eller 88 grader?
  6. 5km er ikke nok her nei, nærmere ei mil, å med normal kjøring da så har nåla så vidt bynt å røre på seg
  7. Vilken temperatur skal det være på termostaten i en 1990 520i 24v? bilen er bruktimportert så lurer på om det er for lav temp på termostaten. Noen andre med e34 520 som vil dele sine erfaringer, hvor lang ti før motoren blir varm osv?
  8. 1990 520i, 240000km, islandgrønn metallic, lysebrunt skinninteriør, armlener, integrert rullegardin, elektriske vinduer/speil, varme i seter. Angel eyes, blanke/røde baklykter. 17" sommerfelger med noe slitte toyo proxxes. orginale 15" vinter med nye dekk. eu godkjent til januar 2010 negativt: bulk i førerdør turteller og forbruksmåler virker ikke. lite hull i førersete. Integrert rullegardin rulles ikke inn av seg selv. soltak kan ikke åpnes bare tiltes. mangler spylertanklokk. slitte sommerdekk. Rustbobler på panser. askebeger i v.bakdør løst. Ellers hel og pen, lite rust, litt på nedrekant av høyre forskjerm, og ender av kanaler, kun overflate. prisantydning 25000,- bare spør om du lurer på noe. bilen befinner seg på grensa mellom nord og sør trøndelag.
  9. Hei, er selv fersk eier av e34, første jeg måtte gjøre var å bytte viskermekanismen, bestilte brukt fra koed til 400kr, var litt slitt den og, men mye bedre enn den jeg hadde, og bedre enn å kjøpe ny til 4000 Har også slitte foringer i forstilling som skal være vanlig på e34, dunkelyder over fartsdumper, litt dødgang i rattet osv. Turteller og forbruksmåler virker ikke, skal vist også være en gjennganger. Kan være en del småfiks, men begynner jo å bli gamle biler, men så koster de heller ikke så mye, Mye bil og komfort for pengene
  10. hehe nei, har ikke kommet så langt i bmw karrieren enda Har skiftet viskermekanisme uten å legge merke til det da Var på en honda jeg hadde at jeg kjøpte boschviskere til nesten 500kr, og de var ikke noe bedre enn biltemaviskerne jeg kjøpte senere
  11. Var heftig diskusjon om biltema viskere tidligere her. Har ikke de billigste viskerne til biltema vunnet noen tester? mener jeg har lest d en gang, uansett så får mann 7-8 biltemaviskere til prisen av en bosch visker
  12. Hvis du søker litt på forumet finner du bentley manualen for e34 525 med m50 som pdf.
  13. Du har jo litt mer å flytte på når du rotere bakhjulene i tillegg til litt friksjon i diffen, så bakhjulene skal nokk være litt tyngre å rotere. Sjekke nr. på diffen, kanskje du får en hyggelig overaskelse jeg har også en e34 520, som jeg nettopp har kjøpt, men har vært for lat til å sjekke diffen min enda
  14. har dekkene nøyaktig(!) likt grep vil den jo trekke likt på begge hjul, men det er veldig usannsynlig i et slikt tilfelle, uansett tilfelle egentli. Om diffen var ødelagt og sperrer på grunn av det ville væll ikke hjulene kunne rotere motsatt vei så lett når den var løftet av bakken. Hjulsporene kan jo komme av at dekkene sklir sidelengs, og ikke på grunn av at begge spinner?
  15. Ved normal kjøring virker diffen som en vanlig "åpen" diff, den tillater hjulene å rotere med forskjellig hastighet, men under gasspådrag (og kanskje bremsing) låser den, hvis du har en sperrediff da såklart. det tror jeg du finner ut ved å se på typeskiltet på diffen, tror det skal være på venstre side, hvis det står en S foran tallene er det en diff med sperre. Nå er jeg ingen ekspert på bmw differ, dette er ting jeg kun har lest, så fint om noen med god peiling kunne bekrefte dette.
×
×
  • Opprett ny...