Heisann,
Har nettopp bygget om selv og anbefaler på det sterkeste og kjøpe hel dele-bil da det er litt forsjellig som må byttes.
Du må f.eks ha nytt stabbstag grunnet dypere bunnpanne på m50.
Eg er ikke sikker, men eg mener å huske at eg flyttet over motorfestene fra dele-bilen også..
I tillegg er det slike små ting som at på m50 er batteriet orginalt bak i bilen mens på m42 er det forran i motorrommet og derfor er det lett for at det ser rotete ut og vekt fordeling blir enda mer ustibil siden m50 allerede i seg selv er en tyngre motor og skaper dårligere vektbalansering i karosseriet.
Så det du trenger å vite:
Du må skjere vekk stativet til coilene.
Servotanken må flyttes.
Motorfestene må være til m50
Stabstag under må være til m50/s50
Det må strekkes ny strømmkabel mellom "sikringsboksen" og batteriet.
Og eksosen til m42 blir for pinglete så den må oppgraderes.
Ellers passer alt av ledningsnett rett over på de orginale kontaktene så alt det går enkelt.
og til slutt ikke ta motor fra 5-serie da det er ende mer jobb.
Da må bunnpannen byttes, oljepumpe byttes, radiator passer ikke osv osv..
Ellers er det bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på..
Eg brukte selv en helg på ombyggingen, men ble noen skruer i etterkant grunnet at diffen ikke likte motorbytte